Schuivende panelen onder ons?

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Curatorium schreef:
-DIA- schreef: Ik weet het niet meer. Of ik nog wel kan posten. Ik blijf maar kritische pb's ontvangen, het houd niet op, al sinds ik hier post.
En nu wordt me dan nu toegevoegd dan ik maar kan gaan. Ik ben in twijfel. Er wordt gezegd dat dit een discussieforum is, dat geloof
ik wel, maar discussies leveren vaak weinig op dan verhitte gemoederen. Weinig warmte en brandende harten. Uit de liefde je naaste waarschuwen als men ziet dat er een verkeerde gang is lijkt me toch ergens meer barmhartig en iemand wegsturen omdat degene niet goed kan discussiëren.
Daar gaan we weer. Het maandelijkse welbekende bericht. Stop nou eens met dat gezeur om te vertrekken. Doe het óf niet en laat ons erbuiten.
Het ligt eraan of ik zeker weet of ik hier welkom ben of niet. Zo niet, dan is toch te begrijpen dat je in twijfel raakt?
En terwijl dat men geen grond kan aanwijzen waarop ik dwaal. Ik ben gebaat bij duidelijkheid, en snerende berichten
zijn nu gewoon pijnlijk als je je niet van kwade opzet bewust bent.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

Zijn hier berichten die je schrijft niet te annuleren zoals altijd het geval was? Nu kun je niet meer annuleren als je iets geopend hebt, wat tot dubbele postings kan leiden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Ik weet het niet meer. Of ik nog wel kan posten. Ik blijf maar kritische pb's ontvangen, het houd niet op, al sinds ik hier post.
En nu wordt me dan nu toegevoegd dan ik maar kan gaan. Ik ben in twijfel. Er wordt gezegd dat dit een discussieforum is, dat geloof
ik wel, maar discussies leveren vaak weinig op dan verhitte gemoederen. Weinig warmte en brandende harten. Uit de liefde je naaste waarschuwen als men ziet dat er een verkeerde gang is lijkt me toch ergens meer barmhartig en iemand wegsturen omdat degene niet goed kan discussiëren.
Mag ik vragen waarom mijn tekst bij dit relaas geciteerd word?
Ik heb echt geen enkele PB gestuurd, eigenlijk moet de eerste keer dat ik iemand een PB stuur op dit forum (met betrekking tot een discussie) nog komen.
Wat uw standpunten en uitingen betreft, ik heb er geen problemen mee en ik vind ze qua inhoud geheel niet bezwarend en best wel een verrijkende invalshoek toevoegen op dit forum.
Populair gezegd, Iemand moet het toch vragen?
Ikzelf neem mij bij deze trouwens voor en deel mede geen PB's van dergelijke strekking ooit te beantwoorden noch zelf te versturen, tevens wat betreft welke discussie dan ook persoonlijk te worden.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef:Ik weet het niet meer. Of ik nog wel kan posten. Ik blijf maar kritische pb's ontvangen, het houd niet op, al sinds ik hier post.
En nu wordt me dan nu toegevoegd dan ik maar kan gaan. Ik ben in twijfel. Er wordt gezegd dat dit een discussieforum is, dat geloof
ik wel, maar discussies leveren vaak weinig op dan verhitte gemoederen. Weinig warmte en brandende harten. Uit de liefde je naaste waarschuwen als men ziet dat er een verkeerde gang is lijkt me toch ergens meer barmhartig en iemand wegsturen omdat degene niet goed kan discussiëren.
Mag ik vragen waarom mijn tekst bij dit relaas geciteerd word?
Ik heb echt geen enkele PB gestuurd, eigenlijk moet de eerste keer dat ik iemand een PB stuur op dit forum (met betrekking tot een discussie) nog komen.
Wat uw standpunten en uitingen betreft, ik heb er geen problemen mee en ik vind ze qua inhoud geheel niet bezwarend en best wel een verrijkende invalshoek toevoegen op dit forum.
Populair gezegd, Iemand moet het toch vragen?
Ikzelf neem mij bij deze trouwens voor en deel mede geen PB's van dergelijke strekking ooit te beantwoorden noch zelf te versturen, tevens wat betreft welke discussie dan ook persoonlijk te worden.
Welke tekst heb ik geciteerd? Volgens mij staat hier geen citaat en heb ik ook niemand geciteerd?
Het lijkt me eerder een geval van verkeerd quoten. Het was slechts zijdelings een reactie op uw post.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Welke tekst heb ik geciteerd? Volgens mij staat hier geen citaat en heb ik ook niemand geciteerd?
Het lijkt me eerder een geval van verkeerd quoten. Het was slechts zijdelings een reactie op uw post.
U heeft mijn antwoord op uw vraag in zijn geheel gequote (geciteerd) bij uw klacht betreffende de bejegening die u hier per PB ondervind.
Wees A.U.B. zo goed terug te klikken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef:Welke tekst heb ik geciteerd? Volgens mij staat hier geen citaat en heb ik ook niemand geciteerd?
Het lijkt me eerder een geval van verkeerd quoten. Het was slechts zijdelings een reactie op uw post.
U heeft mijn antwoord op uw vraag in zijn geheel gequote (geciteerd) bij uw klacht betreffende de bejegening die u hier per PB ondervind.
Wees A.U.B. zo goed terug te klikken.
Ik heb uw quote verwijderd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Ik heb uw quote verwijderd.
Dank u.
Daarmee is mijn bemoeienis betreffende dit onderwerp aangaande bejegening verder afgesloten.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Curatorium schreef:
-DIA- schreef: Ik weet het niet meer. Of ik nog wel kan posten. Ik blijf maar kritische pb's ontvangen, het houd niet op, al sinds ik hier post.
En nu wordt me dan nu toegevoegd dan ik maar kan gaan. Ik ben in twijfel. Er wordt gezegd dat dit een discussieforum is, dat geloof
ik wel, maar discussies leveren vaak weinig op dan verhitte gemoederen. Weinig warmte en brandende harten. Uit de liefde je naaste waarschuwen als men ziet dat er een verkeerde gang is lijkt me toch ergens meer barmhartig en iemand wegsturen omdat degene niet goed kan discussiëren.
Daar gaan we weer. Het maandelijkse welbekende bericht. Stop nou eens met dat gezeur om te vertrekken. Doe het óf niet en laat ons erbuiten.
Het ligt eraan of ik zeker weet of ik hier welkom ben of niet. Zo niet, dan is toch te begrijpen dat je in twijfel raakt? En terwijl dat men
geen grond kan aanwijzen waarop ik dwaal. Ik ben gebaat bij duidelijkheid, en snerende berichten zijn nu gewoon pijnlijk als je je niet van kwade opzet bewust bent.
Ik ben het op dit punt helemaal met DIA eens. Ook al vind ik de bijdragen meestal onterecht en onjuist, daarom zijn ze nog wel bijzonder waardevol. Er zijn heus meer mensen die zo redeneren als DIA. Een forum is juist gebaat bij verschillende meningen en overtuigingen. Anders valt er niets meer te bespreken.

Bovendien val je prima binnen de doelgroep, zoals in de forumregels omschreven.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Curatorium schreef:
-DIA- schreef: Ik weet het niet meer. Of ik nog wel kan posten. Ik blijf maar kritische pb's ontvangen, het houd niet op, al sinds ik hier post.
En nu wordt me dan nu toegevoegd dan ik maar kan gaan. Ik ben in twijfel. Er wordt gezegd dat dit een discussieforum is, dat geloof
ik wel, maar discussies leveren vaak weinig op dan verhitte gemoederen. Weinig warmte en brandende harten. Uit de liefde je naaste waarschuwen als men ziet dat er een verkeerde gang is lijkt me toch ergens meer barmhartig en iemand wegsturen omdat degene niet goed kan discussiëren.
Daar gaan we weer. Het maandelijkse welbekende bericht. Stop nou eens met dat gezeur om te vertrekken. Doe het óf niet en laat ons erbuiten.
Het ligt eraan of ik zeker weet of ik hier welkom ben of niet. Zo niet, dan is toch te begrijpen dat je in twijfel raakt? En terwijl dat men
geen grond kan aanwijzen waarop ik dwaal. Ik ben gebaat bij duidelijkheid, en snerende berichten zijn nu gewoon pijnlijk als je je niet van kwade opzet bewust bent.
Ik ben het op dit punt helemaal met DIA eens. Ook al vind ik de bijdragen meestal onterecht en onjuist, daarom zijn ze nog wel bijzonder waardevol. Er zijn heus meer mensen die zo redeneren als DIA. Een forum is juist gebaat bij verschillende meningen en overtuigingen. Anders valt er niets meer te bespreken.

Bovendien val je prima binnen de doelgroep, zoals in de forumregels omschreven.
Vandaar ook dat ook eens een topic over de doelgroep heb geopend. Er is blijkbaar nog geen
duidelijkheid daaromtrent, want de speldenprikken worden niet minder, soms zou je denken van
juist meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Tiberius »

Eens met DDD: blijf hier gewoon je mening plaatsen, Dia.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Pimpelmees »

-DIA- schreef: Vandaar ook dat ook eens een topic over de doelgroep heb geopend. Er is blijkbaar nog geen
duidelijkheid daaromtrent, want de speldenprikken worden niet minder, soms zou je denken van
juist meer.
DIA, ik waardeer jouw bijdragen zeer, en ik ben het ook geregeld met jou eens. Maar ik denk dat je de slachtofferrol van je af moet gooien. Een beetje verbaal in de hoek gedrukt worden hoort er op een discussieforum gewoon bij. Hoeveel keer is DDD niet al in de hoek gedrukt, of Luther, of Mara? En telkens als dat gebeurt bij jezelf, leer je er weer iets van. Je gaat het standpunt van jezelf en van de anderen helderder zien. Het is, naar mijn mening, één van de leuke aspecten van een discussieforum: dat het je af en toe moeilijk wordt gemaakt, waardoor je zelf ook weer een stap verder komt.

Wat betreft de PB's: ik houd niet van PB's en heb ze dus ook uitgezet (bij de forumvoorkeuren). Als men iets tegen mij zeggen wil, kan dat in de openbare topics. Ik raad jou aan om hetzelfde te doen. Op die manier kan iedereen zien wat er tegen jou gezegd wordt, en zal het ook inhoudelijk blijven.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door DDD »

Pimpelmees schreef: Hoeveel keer is DDD niet al in de hoek gedrukt, of Luther, of Mara? En telkens als dat gebeurt bij jezelf, leer je er weer iets van. Je gaat het standpunt van jezelf en van de anderen helderder zien. Het is, naar mijn mening, één van de leuke aspecten van een discussieforum: dat het je af en toe moeilijk wordt gemaakt, waardoor je zelf ook weer een stap verder komt.
Zo is dat maar net. Merk daar maar eens op. :lock
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef: DIA, ik waardeer jouw bijdragen zeer, en ik ben het ook geregeld met jou eens. Maar ik denk dat je de slachtofferrol van je af moet gooien. Een beetje verbaal in de hoek gedrukt worden hoort er op een discussieforum gewoon bij. Hoeveel keer is DDD niet al in de hoek gedrukt, of Luther, of Mara?
Zo zit het toch niet helemaal Pimpelmees, helaas.
Het gaat niet over het in een hoek drukken van iemand, maar de wijze waarop dit gaat!
Met steken-onder-water of hele zure opmerkingen, liefst in een heel ander topic, zodat anderen dit niet opmerken, die alleen de betreffende forummer raakt.
Pimpelmees schreef:Wat betreft de PB's: ik houd niet van PB's en heb ze dus ook uitgezet (bij de forumvoorkeuren).
Toch kom je in een pb wel nader tot elkaar. Soms vertelt iemand iets van een persoonlijke achtergrond en krijg je meer begrip voor reacties.
Mensen worden om uiteenlopende redenen forumlid, soms uit (geestelijke) eenzaamheid en hopen hier dan een luisterend oor te vinden.
Als dat dan niet lukt en je krijgt zulke harde opmerkingen, kan je dit wel moedeloos en nog eenzamer maken.
Niet iedereen blijkt in staat om digitale reacties (en pesterijtjes) te kunnen relativeren.
Achter elke nickname schuilt een mens, met zwakheden en tekortkomingen.
En dat wordt wel eens vergeten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Curatorium »

Dia mag zeker blijven, dat was ook niet de bedoeling van mijn posting.
Maar laten we eerlijk wezen, die steeds terugkerende berichten dat hij wil stoppen doordat dit forum een hellend vlak o.i.d. is geworden zijn ontzettend vermoeiend. En uiteindelijk blijft hij toch wel :)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:Dia mag zeker blijven, dat was ook niet de bedoeling van mijn posting.
Maar laten we eerlijk wezen, die steeds terugkerende berichten dat hij wil stoppen doordat dit forum een hellend vlak o.i.d. is geworden zijn ontzettend vermoeiend. En uiteindelijk blijft hij toch wel :)
Je kunt deze berichten ook gewoon negeren. DIA gaat toch niet weg...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie