Ambtskleding

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
samanthi schreef:
MarcoBijl schreef:Jij dacht,dat ze vroeger zondags droegen wat er nog het beste uitzag.
Maar ik laat zien, hoe arm ze vroeger waren .....Zij zondag speciaal er op toe gelegd.....dat is specifiek voor de zondag.
Niet wat zondags nog het beste er uit zag................Maar ze hadden et al speciaal klaar liggen. Specifiek voor de zondag gemaakt

Oh ik snap het, een mooi streven, maar het had niet gehoeven, voor kleding krom leggen, omdat de Heere dat niet vraagt.
O.
Wat deed het volk van Ninevé dan toen Jona hun het oordeel over de stad Ninevé preekte?
Geen zondagse kleren aantrekken iig, maar ze trokken hun mooie kleren uit en deden zakken om hun lende, schei er toch mee uit joh.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Ambtskleding

Bericht door Marion »

samanthi schreef:
Jantje schreef:
samanthi schreef:
MarcoBijl schreef:Jij dacht,dat ze vroeger zondags droegen wat er nog het beste uitzag.
Maar ik laat zien, hoe arm ze vroeger waren .....Zij zondag speciaal er op toe gelegd.....dat is specifiek voor de zondag.
Niet wat zondags nog het beste er uit zag................Maar ze hadden et al speciaal klaar liggen. Specifiek voor de zondag gemaakt

Oh ik snap het, een mooi streven, maar het had niet gehoeven, voor kleding krom leggen, omdat de Heere dat niet vraagt.
O.
Wat deed het volk van Ninevé dan toen Jona hun het oordeel over de stad Ninevé preekte?
Geen zondagse kleren aantrekken iig, maar ze trokken hun mooie kleren uit en deden zakken om hun lende, schei er toch mee uit joh.
Hebben jullie niks beters te doen vanmiddag?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ambtskleding

Bericht door Orchidee »

Wat een flauwekul zeg!
Natuurlijk ga ik gewoon met hetzelfde jurkje ( wat ik vandaag aan heb) morgen op de koffie bij Maxima!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

Kan de toon iets vriendelijker? Reageer inhoudelijk, of reageer niet.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ambtskleding

Bericht door Desiree »

Orchidee schreef:Wat een flauwekul zeg!
Natuurlijk ga ik gewoon met hetzelfde jurkje ( wat ik vandaag aan heb) morgen op de koffie bij Maxima!
Gezellig, gaan we samen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ambtskleding

Bericht door Mannetje »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
Om een idee te krijgen wat het exact is, heb ik even gegoogeld...
De zoekresultaten van de afbeeldingen plaats ik hier maar niet.

In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
-
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Ambtskleding

Bericht door Vorst »

Grappig om het refoforumpubliek zo een beetje te leren kennen. Het merendeel van wat Google voorschotelt ziet er prima uit wat mij betreft.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Vorst schreef:Grappig om het refoforumpubliek zo een beetje te leren kennen. Het merendeel van wat Google voorschotelt ziet er prima uit wat mij betreft.
Nou sorry ik naai mijn kleding wel zelf
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
Mannetje schreef:
Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
Om een idee te krijgen wat het exact is, heb ik even gegoogeld...
De zoekresultaten van de afbeeldingen plaats ik hier maar niet.

In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
:haha :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Jantje »

Vorst schreef:Grappig om het refoforumpubliek zo een beetje te leren kennen. Het merendeel van wat Google voorschotelt ziet er prima uit wat mij betreft.
Nou, daar ben ik het absoluut niet mee eens hoor...

Wellicht heb je de foto's op z'n kop bekeken... :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ambtskleding

Bericht door Terri »

Desiree schreef: Ik heb er zeker een. Maar toen ik hem aan had naar de pastorie, was het de volgende zondag raak. We horen er eerbaar bij te lopen enz. Ik moest wel lachen.. want ik vond het wel toevallig. Mijn little black dress is wat aan de korte kant, zeg maar. En ik dacht, ff langs de pastorie wat afgeven... ;)

Boodschap was helder. De volgende is een big of large black dress. ;)

Je ziet veel kopieergedrag binnen de christelijk gemeenschap. Men bepaalt voor elkaar wat hoort of niet hoort. Blijf lekker jezelf en van mij mag de dominee er doordeweeks best wat minder zwart uitzien hoor. Hij mag het allemaal zelf weten.

De ambtelijke kleding in het OT is erg mooi. Wat de hogepriester al niet aan had. De kleren wijzen naar de Heere Jezus, zo mooi. Wat dat betreft zijn kleren wel heel mooi.
Mee eens.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ambtskleding

Bericht door JCRyle »

Vorst schreef:Grappig om het refoforumpubliek zo een beetje te leren kennen. Het merendeel van wat Google voorschotelt ziet er prima uit wat mij betreft.
Het merendeel zou ik zo niet zeggen, maar er zitten nette jurken bij.
Maar ik denk dat Mara de helft ook niet zou aantrekken bij zichzelf of bij haar dochter. Wat ik volkomen logisch zou vinden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ambtskleding

Bericht door Zita »

Het gaat hier over ambtskleding, mensen. Niet over damesjurkjes, van welke lengte dan ook.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ambtskleding

Bericht door Zita »

---Knip---
Moderatoraanwijzingen worden niet als bladvulling geplaatst, maar dienen te worden opgevolgd.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ambtskleding

Bericht door Desiree »

Knip, knip... straks blijft er geen stof meer over... ;)

De dominee was vanavond in een zwart pak, maar had het warm. Geen airco hier. Toch goede dienst gehad.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie