Ambtskleding

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Ambtenaar »

Isala schreef: Het lijkt mij voor zijn vrouw een hele klus, om het driedelige kostuum netjes in de koffer te krijgen.
Hoezo moet zijn vrouw het zwarte pak in de koffer doen? Mijn vrouw heeft mijn reisbagage nog nooit ingepakt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

De duivel is de aap van God, zei Luther. Hij doet veel na, dus dat zegt niet veel.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Ambtskleding

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Zijn er dan van de weeromstuit mensen die vinden dat het juist géén zwart moet zijn?
Moeten is een groot woord, perse nodig is het niet.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Ambtskleding

Bericht door Vorst »

De 'discussies' op dit forum worden steeds gekker eigenlijk, valt me op.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Alle ambtsdragers dragen in hun dagelijks werk altijd geen ambtskleding.
Nou, ik weet anders nog heel goed dat ik een zeker ambtsdrager, inmiddels predikant die de laatste tijd flink de media heeft gehaald, maar toen nog ouderling, z'n auto zag wassen in z'n zwarte pak :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

eilander schreef:De duivel is de aap van God, zei Luther. Hij doet veel na, dus dat zegt niet veel.
Laat uw kleding te allen tijd wit zijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ambtskleding

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Alle ambtsdragers dragen in hun dagelijks werk altijd geen ambtskleding.
Nou, ik weet anders nog heel goed dat ik een zeker ambtsdrager, inmiddels predikant die de laatste tijd flink de media heeft gehaald, maar toen nog ouderling, z'n auto zag wassen in z'n zwarte pak :huhu
Er zijn ook andere, dat moet gij ook weten, mijnheer Hendrikus. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Alle ambtsdragers dragen in hun dagelijks werk altijd geen ambtskleding.
Nou, ik weet anders nog heel goed dat ik een zeker ambtsdrager, inmiddels predikant die de laatste tijd flink de media heeft gehaald, maar toen nog ouderling, z'n auto zag wassen in z'n zwarte pak :huhu
Er zijn ook andere, dat moet gij ook weten, mijnheer Hendrikus. :)
Gelukkig wel! Maar die halen doorgaans de krant niet....
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
eilander schreef:De duivel is de aap van God, zei Luther. Hij doet veel na, dus dat zegt niet veel.
Laat uw kleding te allen tijd wit zijn.
Mijn overhemd, is dat voldoende?
Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: Ambtskleding

Bericht door Menheerse »

Wellicht zijn zwarte-pakken-dragers in 3 categorieën in te delen.

1. Zij die het dragen omdat ze het netjes vinden staan, uit gemakzucht of bij gebrek aan andere kleuren in de garderobe = oké
2. Zij die het dragen uit persoonlijke overtuiging = oké maar discutabel
3. Zij die dit dragen omdat zij menen dat dit de enige juiste kleur is en anderen daar ook op (ver)oordelen = niet oké

Overigens geldt dit natuurlijk ook voor andere kleuren hoewel ik niet geloof dat er veel mensen zijn die consequent alleen blauwe, grijze, groene of evt. witte pakken dragen;)
Een lastig volk
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Ambtskleding

Bericht door CvdW »

Menheerse schreef:Wellicht zijn zwarte-pakken-dragers in 3 categorieën in te delen.

1. Zij die het dragen omdat ze het netjes vinden staan, uit gemakzucht of bij gebrek aan andere kleuren in de garderobe = oké
2. Zij die het dragen uit persoonlijke overtuiging = oké maar discutabel
3. Zij die dit dragen omdat zij menen dat dit de enige juiste kleur is en anderen daar ook op (ver)oordelen = niet oké

Overigens geldt dit natuurlijk ook voor andere kleuren hoewel ik niet geloof dat er veel mensen zijn die consequent alleen blauwe, grijze, groene of evt. witte pakken dragen;)
4. Zij die het dragen omdat ze in de rouw zijn (en blijven) = oké
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Ambtskleding

Bericht door CvdW »

Menheerse schreef:Wellicht zijn zwarte-pakken-dragers in 3 categorieën in te delen.

1. Zij die het dragen omdat ze het netjes vinden staan, uit gemakzucht of bij gebrek aan andere kleuren in de garderobe = oké
2. Zij die het dragen uit persoonlijke overtuiging = oké maar discutabel
3. Zij die dit dragen omdat zij menen dat dit de enige juiste kleur is en anderen daar ook op (ver)oordelen = niet oké

Overigens geldt dit natuurlijk ook voor andere kleuren hoewel ik niet geloof dat er veel mensen zijn die consequent alleen blauwe, grijze, groene of evt. witte pakken dragen;)
4. Zij die het dragen omdat ze in de rouw zijn (en blijven) = oké
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ambtskleding

Bericht door Orchidee »

Zwarte kleding als rouwkleding is idd een goede gewoonte!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

Menheerse schreef:2. Zij die het dragen uit persoonlijke overtuiging = oké maar discutabel
Overigens geldt dit natuurlijk ook voor andere kleuren hoewel ik niet geloof dat er veel mensen zijn die consequent alleen blauwe, grijze, groene of evt. witte pakken dragen;)
Wat is hier discutabel aan?
Die laatste zin vind ik dan wel weer grappig: het gaat over zwart, maar het geldt ook voor andere kleuren...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ambtskleding

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Isala schreef: Het lijkt mij voor zijn vrouw een hele klus, om het driedelige kostuum netjes in de koffer te krijgen.
Hoezo moet zijn vrouw het zwarte pak in de koffer doen? Mijn vrouw heeft mijn reisbagage nog nooit ingepakt.
Mijn vrouw doet het doorgaans wel. En zo hoort het ook.
Plaats reactie