Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

windorgel schreef:
Mistig schreef:
Begrijp ik het goed dat u te gast was in de gemeente van Capelle-MW?
Volgens mij is DDD meer dan zomaar een gast in deze gemeente. Afgelopen zomer moest hij opeens uit een ander tweetal kiezen tijdens de stemming op de ledenvergadering.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Nee, maar ik ben wel goed op de hoogte.
DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Erasmiaan schreef:Waar je allemaal over kunt zeuren zeg...

Psalmversjes turven en het dan presteren om er hele verhalen op een forum over te typen...

Het lijkt mij zonde van je tijd en energie om je daar druk om te maken en er ook nog eens aandacht op een forum voor te vragen. Maar uiteraard mag je zelf weten waar je tijd en energie in steekt.

Ik heb er al weer spijt van dat ik op de provocatie ben ingegaan.
Dat laatste is terecht. Maar in de kerkdienst is niets onbelangrijk. En dat geldt zeker voor de liturgie, en ook voor de indeling daarvan. Ik maak mij overigens niet snel druk om zoiets, dat lijkt misschien zo, maar zou een misverstand zijn.
DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Ik heb niets nieuws gehoord. Maar wat de vrucht betreft, dat is meer wat voor in een persoonlijk gesprek, als je het niet erg vindt.
Helder antwoord. Jammer dat je niets nieuws gehoord hebt. Ik wens je van harte toe dat dit in je leven mag veranderen. Ik vond mooie woorden in deze psalm:
Des HEEREN wet nochtans
Verspreidt volmaakter glans,
Dewijl zij 't hart bekeert.
't Is Gods getuigenis,
Dat eeuwig zeker is,
En slechten wijsheid leert.
Wat Gods bevel ons zegt,
Vertoont ons 't heiligst recht,
En kan geen kwaad gedogen.
Zijn wil, die 't hart verheugt,
Eist zuiverheid en deugd,
Verlicht de duist're ogen.
Ik vond het ook een helder antwoord. Maar ik heb toch de indruk dat je er niets van hebt begrepen.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

DDD schreef:
windorgel schreef:
Mistig schreef:
Begrijp ik het goed dat u te gast was in de gemeente van Capelle-MW?
Volgens mij is DDD meer dan zomaar een gast in deze gemeente. Afgelopen zomer moest hij opeens uit een ander tweetal kiezen tijdens de stemming op de ledenvergadering.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Nee, maar ik ben wel goed op de hoogte.
Ik ben soms toch wel erg nieuwsgierig achter de gezichten van sommige forummers. ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Ik heb niets nieuws gehoord. Maar wat de vrucht betreft, dat is meer wat voor in een persoonlijk gesprek, als je het niet erg vindt.
Helder antwoord. Jammer dat je niets nieuws gehoord hebt. Ik wens je van harte toe dat dit in je leven mag veranderen. Ik vond mooie woorden in deze psalm:
Des HEEREN wet nochtans
Verspreidt volmaakter glans,
Dewijl zij 't hart bekeert.
't Is Gods getuigenis,
Dat eeuwig zeker is,
En slechten wijsheid leert.
Wat Gods bevel ons zegt,
Vertoont ons 't heiligst recht,
En kan geen kwaad gedogen.
Zijn wil, die 't hart verheugt,
Eist zuiverheid en deugd,
Verlicht de duist're ogen.
Ik vond het ook een helder antwoord. Maar ik heb toch de indruk dat je er niets van hebt begrepen.
Laat ik nou dezelfde mening bij jou hebben. Vraag om geopende ogen en oren beste vriend. Dan alleen kan een prediking vruchtbaar worden voor je.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Voor een vruchtbare prediking is het zeker geen vereiste dat je iets nieuws hoort. Hoewel het wel de roeping van een predikant is om nieuwe en oude dingen naar voren te brengen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Voor een vruchtbare prediking is het zeker geen vereiste dat je iets nieuws hoort. Hoewel het wel de roeping van een predikant is om nieuwe en oude dingen naar voren te brengen.
Inderdaad, en daar komt hij prima mee uit de verf. Dus open de oren!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Voor een vruchtbare prediking is het zeker geen vereiste dat je iets nieuws hoort. Hoewel het wel de roeping van een predikant is om nieuwe en oude dingen naar voren te brengen.
Inderdaad, en daar komt hij prima mee uit de verf. Dus open de oren!
Het gaat mij erom dat jij onjuiste conclusies trekt en zonder feitelijke grondslag oordeelt over andere mensen. En zo'n oproep is ook nog eens tamelijk onbeleefd, alsof ik niet goed zou luisteren.... Ik begrijp dat de oproep een manier is om de aandacht af te leiden van je eigen redenering, maar dat maakt het niet minder erg.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Voor een vruchtbare prediking is het zeker geen vereiste dat je iets nieuws hoort. Hoewel het wel de roeping van een predikant is om nieuwe en oude dingen naar voren te brengen.
Inderdaad, en daar komt hij prima mee uit de verf. Dus open de oren!
Het gaat mij erom dat jij onjuiste conclusies trekt en zonder feitelijke grondslag oordeelt over andere mensen. En zo'n oproep is ook nog eens tamelijk onbeleefd, alsof ik niet goed zou luisteren.... Ik begrijp dat de oproep een manier is om de aandacht af te leiden van je eigen redenering, maar dat maakt het niet minder erg.
Dat valt allemaal gerust mee beste DDD. Geopende oren is een mooie toewensing. En tja wat onbeleefd is kan ook verschillen...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door refo »

Ik lees nu toch dat ds Verschuure nogal lange preken houdt. Iets wat onlangs nog door zekere persoon werd ontkend.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Ik lees nu toch dat ds Verschuure nogal lange preken houdt. Iets wat onlangs nog door zekere persoon werd ontkend.
Gewoon ongeveer anderhalf uur en als er een doop- of avondmaalsdienst is, langer. Precies zoals in de meeste GG's.
DDD
Berichten: 28725
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door DDD »

Hoe het in de meeste GG's is, weet ik niet. Maar bijna een uur en 40 minuten is toch niet echt 'gewoon'.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Mistig »

Bij ds. Silfhout waren we gewend dat de dienst altijd 1,5 uur na aanvangstijd was afgelopen.
Ds. Verschuure is iets rekkelijker, maar nog geen bizarre "overschrijding" meegemaakt.
Dus dat valt alles mee.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Luther »

DDD schreef:Hoe het in de meeste GG's is, weet ik niet. Maar bijna een uur en 40 minuten is toch niet echt 'gewoon'.
Ik ben als kind/jongere opgegroeid met diensten van vrijwel altijd 1 uur en 40-45 minuten. Tel er minstens 20 minuten bij die je vooraf aanwezig moest zijn om nog een fatsoenlijke zitplaats te bemachtigen. Heb ik er wat aan over gehouden? Niets!
Ik vind al dat gezeur over spanningsboog etc. maar armoedig. Dat hoor ik nooit over een voetbalwedstrijd van twee keer 45 minuten plus een pauze van een kwartier; en ook niet van wetenschappelijke congressen, waar men het bestaat om twee, drie saaie lezingen achter elkaar te plannen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Luther schreef:
DDD schreef:Hoe het in de meeste GG's is, weet ik niet. Maar bijna een uur en 40 minuten is toch niet echt 'gewoon'.
Ik ben als kind/jongere opgegroeid met diensten van vrijwel altijd 1 uur en 40-45 minuten. Tel er minstens 20 minuten bij die je vooraf aanwezig moest zijn om nog een fatsoenlijke zitplaats te bemachtigen. Heb ik er wat aan over gehouden? Niets!
Ik vind al dat gezeur over spanningsboog etc. maar armoedig. Dat hoor ik nooit over een voetbalwedstrijd van twee keer 45 minuten plus een pauze van een kwartier; en ook niet van wetenschappelijke congressen, waar men het bestaat om twee, drie saaie lezingen achter elkaar te plannen.
Wij hadden vroeger ds P Beekhuis, die was kort en bondig, later ds. JMJ Kieviet had veel meer woorden nodig.
Beiden waren fijn om naar te luisteren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gesloten