Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Morgendienst
Psalmen:
52:1,3 - 119:66 - 119:22,35 - 43:5 - 51:8
Tekst:
HANDELINGEN 4:24-31
Thema en punten:
EEN EENDRACHTIG ROEPEN VAN DE BEPROEFDE GEMEENTE
1. De aanleiding tot hun roepen
2. De inhoud van hun roepen
3. De overgave bij hun roepen
4. De verhoring op hun roepen


Middagdienst
Psalmen:
36:3 - 65:1,2 - 119:65 - 43:3,5
In de middagdienst ging student H.J. Agteresch voor,
hij sprak over:
EFEZE 5:14
Thema en punten:
DE STEM VAN CHRISTUS
1. Een ontdekkende stem
2. Een wekkende stem
3. Een levendmakende stem
4. Een belovende stem


Avonddienst
Psalmen:
133:1,2 - 89:9,12 - 45:4 - 132:12
Preek over:
ZONDAG 12 vr/antw 31-32
Thema en punten:
HET GELOOF IN CHRISTUS
1. Als de gegevene van de Vader
2. Als de gegevene aan de Kerk
3. Als de gegevene in de Kerk
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Jeschurun »

Gisteren is kandidaat E.J. Boudewijn na de dienst warm, vriendelijk en ernstig toegesproken door ds. M.H. Schot. Die refereerde aan Psalm 89 : 21 en 22: "Ik heb David, Mijn knecht, gevonden; met Mijn heilige olie heb Ik hem gezalfd; Met welken Mijn hand vast blijven zal; ook zal hem Mijn arm versterken."

Ze hebben drie jaar samen gestudeerd en hebben gemeen dat Gods eer bijzonder schittert in Zijn genadewerk in hun leven omdat ze beiden een periode zonder God hebben geleefd, aldus ds. Schot.

Kand. Boudewijn is toegezongen psalm 89 vers 10. Ik kan het niet rationeel verklaren, maar er ging wat vanuit en er was beslag, toen er klonk uit ong. 1500 monden:
"Mijn hand zal hoe 't ook ga, hem sterken dag en nacht;
Mijn arm zal hem in nood voorzien van moed en kracht;
De vijand zal hem nooit door wreev'le handelingen,
Door list, of hels bedrog, in uiterst' engten dringen;
Den booswicht zal 't geweld nooit tegen hem gelukken,
Noch in- noch uitlands vorst zijn zetel onderdrukken."
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Morgendienst
Leesdiesnt, preek van ds. J. Koster
Tekst:
MATTHEUS 24:37-39
Thema en punten:
CHRISTUS' ONDERWIJS OMTRENT DE TOEKOMST VAN DE ZOON DES MENSEN
1. Wijzend naar het verleden
2. Wijzend op de overeenkomst met het heden
3. Wijzend naar het einde der eeuwen


Middagdienst
Leesdienst, preek van ds. J. Koster
Tekst:
HANDELINGEN 8:30 (laatste ged.)
Thema en punten:
DE DOOR FILIPPUS AAN DE MOORMAN GESTELDE VRAAG OMTRENT JEZUS
1. Het leven gezocht buiten Jezus
2. Het leven verkondigd in Jezus
3. Het leven geschonken door Jezus


Avonddienst
Leesdienst, preek van wijlen ds. A. Hoogerland
Tekst:
1 SAMUEL 22:2a
Thema en punten:
DE TOEVLUCHT DER ELLENDIGEN
1. Wie die Toevlucht is
2. Voor wie die Toevlucht is
3. Wat die Toevlucht is
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Joostw »

-DIA- schreef:Morgendienst
Leesdiesnt, preek van ds. J. Koster
Tekst:
MATTHEUS 24:37-39
Thema en punten:
CHRISTUS' ONDERWIJS OMTRENT DE TOEKOMST VAN DE ZOON DES MENSEN
1. Wijzend naar het verleden
2. Wijzend op de overeenkomst met het heden
3. Wijzend naar het einde der eeuwen


Middagdienst
Leesdienst, preek van ds. J. Koster
Tekst:
HANDELINGEN 8:30 (laatste ged.)
Thema en punten:
DE DOOR FILIPPUS AAN DE MOORMAN GESTELDE VRAAG OMTRENT JEZUS
1. Het leven gezocht buiten Jezus
2. Het leven verkondigd in Jezus
3. Het leven geschonken door Jezus


Avonddienst
Leesdienst, preek van wijlen ds. A. Hoogerland
Tekst:
1 SAMUEL 22:2a
Thema en punten:
DE TOEVLUCHT DER ELLENDIGEN
1. Wie die Toevlucht is
2. Voor wie die Toevlucht is
3. Wat die Toevlucht is
Allemaal oud predikanten van mijn gemeente!:-)
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Joostw »

Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
Hij spreekt recht uit de praktijk, uit het leven der bevinding, verklaard helder en is zo duidelijk dat er wel een vijandschap ontbrand. En dat is ook niet vreemd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
Hij spreekt recht uit de praktijk, uit het leven der bevinding, verklaard helder en is zo duidelijk dat er wel een vijandschap ontbrand. En dat is ook niet vreemd.
En het Woord? Wordt dat verklaard? Nee geen aanval op de 'oude waarheid'. En ook geen verdachtmaking van Ds. P. Blok. Ook geen vijandschap tegen de leer. Maar gewoon een oprechte vraag. Is het de Schrift dat centraal mag staan in de prediking? Of anders, en misschien wel beter gezegd, is het de bediening van verzoening in Christus? Of is het Gods volk dat met de ervaringen en weldaden centraal staat? Nogmaals ik bedoel dit oprecht en niet stekend! Gods volk moet er toch aan met alle bevinding? Steeds weer sterven, opdat Christus gewonnen zou worden? Dat is toch pas verklaring van het ware leven uit God?
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Joostw »

-DIA- schreef:
Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
Hij spreekt recht uit de praktijk, uit het leven der bevinding, verklaard helder en is zo duidelijk dat er wel een vijandschap ontbrand. En dat is ook niet vreemd.
Zeker hoor DIA!! Ook de taal der Rijssenaren toch?!
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

In de morgendienst ging Ds. J. C. de Groot em. Predikant uit Dordrecht voor. Hij preekte over Jesaja 22: 22 En Ik zal de sleutel van het huis van David op zijn schouder leggen. Als hij opendoet, zal niemand sluiten. Als hij sluit, zal niemand opendoen.
Schriftlezing: Jesaja 22: 15 t/m 25
Zingen:
Ps 87: 3, 4 en 5
Ps 37: 8 en 19
Ps 1: 4
Ps 49: 4, 6 en 7
Ps 138: 3
Ps 147: 6

In de avonddienst ging Ds. B. Oosterom em. Predikant uit Oudewater voor. Hij preekte over Psalm 57: 1 en 2 Een gouden kleinood van David, voor de koorleider, op ‘Richt niet te gronde’; toen hij voor Saul vluchtte in de grot. Wees mij genadig, o God, wees mij genadig, want mijn ziel heeft tot U de toevlucht genomen; ik neem mijn toevlucht onder de schaduw van Uw vleugels, totdat de rampen voorbij zijn
gegaan.

Thema: Toevlucht bij de Heere!
Schriftlezingen: Psalm 57: 1 t/m 6 en 1 Joh. 1: 5 t/m 2: 2
Zingen:
Ps 144: 1 en 2
Ps 46: 1 en 6
Avz: 1 en 7
Ps 62: 1 en 5
Ps 71: 2, 5 en 15
Ps 63: 4

(Wat is er gisteren ook vanaf de kansel vurig gebeden voor een nieuwe herder en leraar! Maar vandaag jammer genoeg opnieuw een teleurstelling door het bedanken van Ds. v. Zwet! Nu al 2 jaar en 2 maanden vacant(wijk noord) en in september dv "herderloos" als ook Ds. Mensink(wijk zuid) vertrekt. De Heere beproefd ons, maar Hij zal op Zijn tijd geven! Hij weet allang wie het zijn zal! We leggen het maar in Zijn hand daar is het goed!)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:
-DIA- schreef:
Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
Hij spreekt recht uit de praktijk, uit het leven der bevinding, verklaard helder en is zo duidelijk dat er wel een vijandschap ontbrand. En dat is ook niet vreemd.
En het Woord? Wordt dat verklaard? Nee geen aanval op de 'oude waarheid'. En ook geen verdachtmaking van Ds. P. Blok. Ook geen vijandschap tegen de leer. Maar gewoon een oprechte vraag. Is het de Schrift dat centraal mag staan in de prediking? Of anders, en misschien wel beter gezegd, is het de bediening van verzoening in Christus? Of is het Gods volk dat met de ervaringen en weldaden centraal staat? Nogmaals ik bedoel dit oprecht en niet stekend! Gods volk moet er toch aan met alle bevinding? Steeds weer sterven, opdat Christus gewonnen zou worden? Dat is toch pas verklaring van het ware leven uit God?
De Schrift moet centraal staan, maar de Schrift moet tevens verklaard worden. En de Schrift zegt ook: Zij hebben Mij gehaat, zij zullen ook u haten, en: een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, en: als zij dit aan het groene hout doen, wat zal aan het dorre geschieden? En zo zijn er vele teksten die duidelijk spreken dat de klare Waarheid vijandschap verwekt.
Een stervend volk moet onderhouden worden. Een hongerend volk moet gevoed worden, een dode moet opgwekt worden, en dat is alleen een werk Gods door de werking van de Geest die Zich aan het Woord paart. We schijnen in een tijd te leven dat de zaken wat eufenistisch moeten worden uitgedrukt. Het Woord is echter als een tweesnijdend scherp zwaard. De prediking doet altijd iets: Het sluit in, of het sluit buiten.
Ja en ik lees ook van Paulus hoe hij Christus predikt:
2 Korinthe 4:
5 Want wij prediken niet onszelven, maar Christus Jezus, den Heere; en onszelven, dat wij uw dienaars zijn om Jezus' wil.
6 Want God, Die gezegd heeft, dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is Degene, Die in onze harten geschenen heeft, om te geven verlichting der kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Jezus Christus.
7 Maar wij hebben dezen schat in aarden vaten, opdat de uitnemendheid der kracht zij van God, en niet uit ons;
8 Als die in alles verdrukt worden, doch niet benauwd; twijfelmoedig, doch niet mismoedig;
9 Vervolgd, doch niet daarin verlaten; nedergeworpen, doch niet verdorven;
10 Altijd de doding van den Heere Jezus in het lichaam omdragende, opdat ook het leven van Jezus in ons lichaam zou geopenbaard worden.
11 Want wij, die leven, worden altijd in den dood overgegeven om Jezus' wil; opdat ook het leven van Jezus in ons sterfelijk vlees zou geopenbaard worden.
12 Zo dan, de dood werkt wel in ons, maar het leven in ulieden.
13 Dewijl wij nu denzelfden Geest des geloofs hebben, gelijk er geschreven is: Ik heb geloofd, daarom heb ik gesproken; zo geloven wij ook, daarom spreken wij ook;
14 Wetende, dat Hij, Die den Heere Jezus opgewekt heeft, ook ons door Jezus zal opwekken, en met ulieden daar zal stellen.
15 Want al deze dingen zijn om uwentwil, opdat de vermenigvuldigde genade, door de dankzegging van velen, overvloedig worde ter heerlijkheid Gods.
16 Daarom vertragen wij niet; maar hoewel onze uitwendige mens verdorven wordt, zo wordt nochtans de inwendige vernieuwd van dag tot dag.
17 Want onze lichte verdrukking, die zeer haast voorbij gaat, werkt ons een gans zeer uitnemend eeuwig gewicht der heerlijkheid;
18 Dewijl wij niet aanmerken de dingen, die men ziet, maar de dingen, die men niet ziet; want de dingen, die men ziet, zijn tijdelijk, maar de dingen, die men niet ziet, zijn eeuwig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:De Schrift moet centraal staan, maar de Schrift moet tevens verklaard worden. En de Schrift zegt ook: Zij hebben Mij gehaat, zij zullen ook u haten, en: een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, en: als zij dit aan het groene hout doen, wat zal aan het dorre geschieden? En zo zijn er vele teksten die duidelijk spreken dat de klare Waarheid vijandschap verwekt.
Een stervend volk moet onderhouden worden. Een hongerend volk moet gevoed worden, een dode moet opgwekt worden, en dat is alleen een werk Gods door de werking van de Geest die Zich aan het Woord paart. We schijnen in een tijd te leven dat de zaken wat eufenistisch moeten worden uitgedrukt. Het Woord is echter als een tweesnijdend scherp zwaard. De prediking doet altijd iets: Het sluit in, of het sluit buiten.
Ja en ik lees ook van Paulus hoe hij Christus predikt:
2 Korinthe 4:
Dan zijn we van hetzelfde gevoelen!
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door CvdW »

JCRyle schreef:
-DIA- schreef:De Schrift moet centraal staan, maar de Schrift moet tevens verklaard worden. En de Schrift zegt ook: Zij hebben Mij gehaat, zij zullen ook u haten, en: een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, en: als zij dit aan het groene hout doen, wat zal aan het dorre geschieden? En zo zijn er vele teksten die duidelijk spreken dat de klare Waarheid vijandschap verwekt.
Een stervend volk moet onderhouden worden. Een hongerend volk moet gevoed worden, een dode moet opgwekt worden, en dat is alleen een werk Gods door de werking van de Geest die Zich aan het Woord paart. We schijnen in een tijd te leven dat de zaken wat eufenistisch moeten worden uitgedrukt. Het Woord is echter als een tweesnijdend scherp zwaard. De prediking doet altijd iets: Het sluit in, of het sluit buiten.
Ja en ik lees ook van Paulus hoe hij Christus predikt:
2 Korinthe 4:
Dan zijn we van hetzelfde gevoelen!
Twee mensen kunnen de dezelfde woorden zeggen en toch verschillend bedoelen. Eufemisme is niet nodig, wel zoals de reformatoren geleerd hebben met de toepassing.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
ik heb de Blok gehoord zo'n 40 jaar geleden in Dirksland ik ging met een vriendje mee naar de kerk .
Ook heb ik hem gehoord bij de begrafenis van een collega.

De preekstijl vind ik heel fijn, net of hij in gesprek is met je.
Hij heeft een zekere arogantie, dit bedoel ik niet op een negatieve manier.

Verschillende mensen uit Flakee claimen zijn 'zus' Hetty te kennen. Terwijl deze in een heel andere plaats en vijf maanden voor de ds geboren is.
Dat vind ik echt apart.
Zo hardnekkig zo'n fabel is.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Ouddorp »

Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
Hallo Joost, dat is inderdaad bijzonder op die leeftijd. Ik kan geen voorbeelden van predikanten die op deze of hogere leeftijd nog de kansel beklommen. Is de preek dan wat korter en is het goed verstaanbaar voor de gemeente? Wat een verschil trouwens met zijn broer die al ruim 50 jaar voor Gods troon juicht.
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
Joostw schreef:Deo Volente 23 juli hoopt ds. P. Blok om 10 uur en 6 uur voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Dirksland. Heel bijzonder hoe onze geliefde oud herder en leraar op 97 jarige leeftijd nog onder ons mag wonen en ook Zijn Woord nog mag bedienen! Zo bijzonder hoe hij altijd mag vertellen over de vele kinderen Gods die in Dirksland hebben geleefd en nog steeds leven, tot Zijn eer!

Dv. 7 september is er een herdenkingsdienst i.v.m. 150 jaar Gereformeerde Gemeente Dirksland, voorganger is denk ik de eigen herder en leraar of één van de oud predikanten (P. Blok of J. Schipper).
ik heb de Blok gehoord zo'n 40 jaar geleden in Dirksland ik ging met een vriendje mee naar de kerk .
Ook heb ik hem gehoord bij de begrafenis van een collega.

De preekstijl vind ik heel fijn, net of hij in gesprek is met je.
Hij heeft een zekere arogantie, dit bedoel ik niet op een negatieve manier.

Verschillende mensen uit Flakee claimen zijn 'zus' Hetty te kennen. Terwijl deze in een heel andere plaats en vijf maanden voor de ds geboren is.
Dat vind ik echt apart.
Zo hardnekkig zo'n fabel is.
Wat 'arrogantie' wordt genoemd is de zekerheid van de Waarheid. In het geloof ligt geen twijfel, in de gelovige wel: Het ongeloof houdt God verdacht; in Zijn liefde trouw en macht (Lofzangen Israëls)
Hij was met innige geestelijke banden aan zijn broer verbonden. Hoe wonderlijk, daarvan is o.a. iets te lezen in "Uit de opperzaal". Zij konden het over één zaak nooit eens worden: Wie van hen de grootste der zondaren was.

Ook ds. J. Mijnders, die bij ons op de kansel heeft gestaan is ook de 90 jaar gepasseerd en preekt ook nog.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gesloten