Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....Luther schreef:Inderdaad!Tiberius schreef:De tekst uit 1 Kor 5 spreekt over de gemeente: iemand die zo leeft kan geen lid zijn van de gemeente (een broeder genaamd). Zie ook de kanttekening:
(...)Anderszins verbiedt de apostel niet, dat van man en vrouw, ouders en kinderen en dergelijke, de burgerlijke gemeenschap [waar de wet der natuur en zeden de mensen aan verbindt] zelfs met zodanigen onderhouden worde; alzo de kerkelijke tucht dezulken maar ontbloot van de gemeenschap die Christenen als Christenen, zo in het geestelijke als in het wereldlijke, eigen hebben; niet waarmede zij als mensen of burgers in het algemeen aan elkander verbonden zijn.
In 2 Johannes 11 gaat het over valse leraars (mensen die deze leer niet brengen).
M.i. zijn geen van beide teksten hierop van toepassing.
Maar ook Gods huis moet altijd open blijven staan voor wie dan ook. (Lid worden is weer wat anders...)
Het trof me dat enkele weken geleden in Terdege een reportgae + interview stond met ds. B.M. Meuleman, die thans predikant is in Neuhofen an der Krems (Österreich). Op de foto van het kerkgebouwtje was het welkomsbordje te zien dat onder de kerktijden hing: "Sünder willkomen!" (Zondaren welkom) Ik vond dat een mooi bordje; tekenend voor hoe de kerk zou moeten open staan voor iedereen.
Groen lampje in de kerkzaal
-
Groen lampje in de kerkzaal
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Re: Homoseksualiteit in de refowereld
JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Dat verderfelijke groene lampje!
Dat zou echt verboden moeten worden: zóó'ongastvrij.
(Sorry, dit moest ik even kwijt.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Onze kinderen waren toen nog klein en begrepen daar niets van.....ik ook niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik kerk wel eens in een kerk met een lampje, dat vijf minuten voor de dienst aangaat. Ik zorg er dan voor dat ik vijf minuten voor de dienst er ben (dus gewoon door kan lopen). Ik vind zo'n lampje helemaal niet zo'n probleem. Maar ook geen must.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Je had gewoon aan de koster een plaatsje moeten vragen, dan had je ook niet hoeven te wachtenhuisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....

Ik kwam een tijdje af en toe in een lampjeskerk. Tot op een zondagavond het lampje helemaal niet aanging. Ik stond daar in die gang te wachten tot de kerkenraad de kerk al binnenstapte, en ben toen snel naar binnengeslopen. Van mijn buurvrouw in de bank kreeg ik het vermaan om voortaan eerder te komen. 'Maar het lampje!', piepte ik. 'Die is al een week afgeschaft', zei buurvrouw bars. Natúúrlijk weet je dat als gast meteen, en natúúrlijk hoeft de koster dat dan niet te zeggen als hij in het kwartier wachttijd veertien keer is langsgedrenteld. Kortom: Luther, neem je schroevendraaier mee als je een lampenstorm begint, en verwijder het niet-meer-werkende-lampje meteen.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Als je alleen komt kan dat maar ons gezin kwam met zijn achten.Erasmiaan schreef:Ik kerk wel eens in een kerk met een lampje, dat vijf minuten voor de dienst aangaat. Ik zorg er dan voor dat ik vijf minuten voor de dienst er ben (dus gewoon door kan lopen). Ik vind zo'n lampje helemaal niet zo'n probleem. Maar ook geen must.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Maandagavond even langs de plaatsencommissie, dan krijg je een plaats toegewezen.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).
Meestal wordt zo'n lampje gebruikt in kerkgebouwen waar men net iets te weinig zitplaatsen heeft. Dan is het niet fijn voor de eigen leden, als de plekken al door shoppers zijn ingepikt.
Dan kunnen ze beter de eerste tijd het lampje continue laten branden.Zita schreef:Ik kwam een tijdje af en toe in een lampjeskerk. Tot op een zondagavond het lampje helemaal niet aanging. Ik stond daar in die gang te wachten tot de kerkenraad de kerk al binnenstapte, en ben toen snel naar binnengeslopen. Van mijn buurvrouw in de bank kreeg ik het vermaan om voortaan eerder te komen. 'Maar het lampje!', piepte ik. 'Die is al een week afgeschaft', zei buurvrouw bars. Natúúrlijk weet je dat als gast meteen, en natúúrlijk hoeft de koster dat dan niet te zeggen als hij in het kwartier wachttijd veertien keer is langsgedrenteld. Kortom: Luther, neem je schroevendraaier mee als je een lampenstorm begint, en verwijder het niet-meer-werkende-lampje meteen.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).Luther schreef:JA!!!!!!Schemerlichtje schreef:Tsja, in veel gemeenten zijn 'zondaren welkom' maar na het groene lampje.....tsja....
Als je lid wil worden maar dat wilden wij nietTiberius schreef:Maandagavond even langs de plaatsencommissie, dan krijg je een plaats toegewezen.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).

Nee hoor, de plaatsencommissie is er ook voor meelevenden.huisman schreef:Als je lid wil worden maar dat wilden wij nietTiberius schreef:Maandagavond even langs de plaatsencommissie, dan krijg je een plaats toegewezen.huisman schreef:Volkomen eens, wij hebben met ons gezin- jaren geleden- een half jaar gekerkt in een GG met lampje. Wat voel je je dan ongelukkig als je met je hele gezin in de hal moet wachten en honderden "echte " gemeenteleden naar binnen ziet gaan (zonder te groeten).
Onze kinderen waren toen nog klein en begrepen daar niets van.....ik ook niet.Inmiddels een vaste plek gevonden in een kerk zonder lampje
En wat ik al zei: Meestal wordt zo'n lampje gebruikt in kerkgebouwen waar men net iets te weinig zitplaatsen heeft. Dan is het niet fijn voor de eigen leden, als de plekken al door shoppers zijn ingepikt.
Sja...ik dacht dat de ander uitnemender achten dan jezelf nog altijd een Bijbelse opdracht is. Meneer, gaat u maar op mijn plekje, dan zoek ik even verder. Of ik luister mee in de bovenzaal.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gewoon in een stadsgemeente gaan kerken. Daar heb je zoveel lege banken dat je niet eens aan een lampje hoeft te denken.
Dat mag ook, ja (alhoewel meeluisteren in de bovenzaal soms wat lastig is, als daar de oppasdienst zetelt).vlinder schreef:Sja...ik dacht dat de ander uitnemender achten dan jezelf nog altijd een Bijbelse opdracht is. Meneer, gaat u maar op mijn plekje, dan zoek ik even verder. Of ik luister mee in de bovenzaal.
Maar in de praktijk willen ouders hun kinderen bij zich in de bank hebben. En er zijn mij niet veel ouders bekend die een vreemde shopper uitnemender achten dan hun eigen kinderen.
Re: Groen lampje in de kerkzaal (uit: Homoseksualiteit)
Het kan ook om een gast gaan, in de zin van ongelovige. Persoonlijk vind ik het heel ongastvrij.
let sin never hold true, that Love never broke through.