Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door kasparov »

Wandelende schreef:
kasparov schreef:Discussiëren over "het verval van JijDaar" heeft niet zoveel zin, denk ik. Wat wel kan helpen, is om de belangrijkste gevaren duidelijk neer te zetten.

Bijvoorbeeld:
1. Er wordt gesuggereerd dat je door iets doen, kunt zalig worden.
2. Bij het zingen (en spreken) staat de persoon meer in het middelpunt dan het Woord.
3. De aantrekkelijkheid van het Woord wordt overschaduwd door andere dingen en mensen.
4. De gezelligheid en het groepsgevoel weken je los van je eigen kerk of gemeente.
5. (...)
Je hebt het nu over gevaren die jij persoonlijk ziet?
2,3,4 zijn geen feiten. En ook geen punten die door iedere persoon in mening gedeeld zullen worden.
Inderdaad zijn 2, 3 en 4 geen feiten, maar mogelijke gevaren. Die gevaren zie ik als ik me een beetje verdiep in wat geboden wordt én de manier waarop.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door -DIA- »

Zijn we ineens weer alle waarschuwende artikelen van de kerken in De Saambinder en De Wachter Sions vergeten?
Hoe duidelijk er ook geschreven is, hoe helder, we, tenminste de meerderheid, lijkt gewoon door te gaan.
Waar eindigt dit? We weten het niet, maar we kunnen wel vrezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door Orchidee »

Ik weet van horen zeggen wat een Saambinder en Wachter Sions is, schijnt een kerkelijk blad te zijn oid maar ik heb zoiets nog nóóit gelezen.
Ik lees andere lectuur, meer interkerkelijk en niet van specifiek vanuit één of 2 kerkverbanden met zijn/haar specifieke auteurs.
Het is dan allemaal wel héél erg eenzijdig bekeken!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Ik weet van horen zeggen wat een Saambinder en Wachter Sions is, schijnt een kerkelijk blad te zijn oid maar ik heb zoiets nog nóóit gelezen.
Ik lees andere lectuur, meer interkerkelijk en niet van specifiek vanuit één of 2 kerkverbanden met zijn/haar specifieke auteurs.
Dat is ook wel te merken :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door DDD »

:haha
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door pierre27 »

DDD schreef::haha

:super
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:Zijn we ineens weer alle waarschuwende artikelen van de kerken in De Saambinder en De Wachter Sions vergeten?
Hoe duidelijk er ook geschreven is, hoe helder, we, tenminste de meerderheid, lijkt gewoon door te gaan.
Waar eindigt dit? We weten het niet, maar we kunnen wel vrezen.
Zijn die waarschuwende artikelen de volledige waarheid (geweest)?
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door kasparov »

Wandelende schreef:Zijn die waarschuwende artikelen de volledige waarheid (geweest)?
Geen enkele artikel is compleet. Een artikel heeft een bepaald doel en daarvoor wordt het geschreven.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Dwalingen Jijdaar (uit: Biddag)

Bericht door Wandelende »

kasparov schreef:
Wandelende schreef:Zijn die waarschuwende artikelen de volledige waarheid (geweest)?
Geen enkele artikel is compleet. Een artikel heeft een bepaald doel en daarvoor wordt het geschreven.
Daar zeg je bepaald geen dwaling :)
(~)
Plaats reactie