Wegwijs

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wegwijs

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:Glijdende schaal? Tekenen der tijden?

Wegwijs is wellicht een concept dat in de huidige tijd geen aantrekkingskracht meer heeft. Dat heeft niets met maken met glijdende schalen of tekenen der tijden.
Uiteraard zijn die opmerkingen sarcastisch bedoelt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat serieus meent. :haha
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Wegwijs

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Ambtenaar schreef:Glijdende schaal? Tekenen der tijden?

Wegwijs is wellicht een concept dat in de huidige tijd geen aantrekkingskracht meer heeft. Dat heeft niets met maken met glijdende schalen of tekenen der tijden.
Als je de bovenstaande postings leest snap je wellicht dat de uitdrukkingen ironisch zijn bedoeld :huhu
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wegwijs

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:Glijdende schaal? Tekenen der tijden?

Wegwijs is wellicht een concept dat in de huidige tijd geen aantrekkingskracht meer heeft. Dat heeft niets met maken met glijdende schalen of tekenen der tijden.
Misschien is het meer de tekenen dat tijden dat de refowinkels zo duur zijn dat grote gezinnen of mensen met een kleine knip er niet kunnen kopen.

Een predikant zij eens waar kopen jullie je kleding. Ik dacht meteen wat dacht u van een lappie van de markt?

Ik scheer niet alle zaken over een kam, maar toch...
Ik wilde het toch ff kwijt
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Wegwijs

Bericht door John Galt »

Hendrikus schreef:
John Galt schreef:
JCRyle schreef:Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
zeer zorgelijk! "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar." Je hoort dit ook nog maar zelden vanaf de kansels. Merken we het nog op?
Nee nee, dan moet je zeggen "Wie het vatten kan, die vatte het". ;)
:haha
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wegwijs

Bericht door Terri »

Luther schreef:
Dodo schreef:Er komt een eind aan de Wegwijs-discussies hier. Geen Wegwijs dit najaar, en als ik het goed lees helemaal niet meer.
Dat is oprecht jammer, want die discussies waren altijd geweldig...
Maar de beurs zal gestopt zijn vanwege de discussies hier, denk ik.
Ja we zijn te 'Eigen-Wijs' geworden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wegwijs

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Een predikant zij eens waar kopen jullie je kleding. Ik dacht meteen wat dacht u van een lappie van de markt?

:yahoo
Maar niet iedereen is zo handig als jij @Samanthi :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wegwijs

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:
samanthi schreef:
Een predikant zij eens waar kopen jullie je kleding. Ik dacht meteen wat dacht u van een lappie van de markt?

:yahoo
Maar niet iedereen is zo handig als jij @Samanthi :super
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wegwijs

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Een predikant zij eens waar kopen jullie je kleding. Ik dacht meteen wat dacht u van een lappie van de markt?
Nou ja zeg :oO
Je had moeten vragen waar hij zijn kostuum vandaan had. Misschien ook wel zwart lappie van de markt. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: RE: Re: Wegwijs

Bericht door Menheerse »

Hendrikus schreef:
John Galt schreef:
JCRyle schreef:Oei oei ... De zuil brokkelt langzaam af :wiz
Waar is de betrokkenheid van de achterban? :yahoo
zeer zorgelijk! "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar." Je hoort dit ook nog maar zelden vanaf de kansels. Merken we het nog op?
Nee nee, dan moet je zeggen "Wie het vatten kan, die vatte het". ;)
Haha, geweldige humor!

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Een lastig volk
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wegwijs

Bericht door Jeremiah »

John Galt schreef: "Koopt reformatorische waar, dan helpen wij elkaar."
:mdr
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Wegwijs

Bericht door John Galt »

Mara schreef:
samanthi schreef: Een predikant zij eens waar kopen jullie je kleding. Ik dacht meteen wat dacht u van een lappie van de markt?
Nou ja zeg :oO
Je had moeten vragen waar hij zijn kostuum vandaan had. Misschien ook wel zwart lappie van de markt. :haha
Of een lappie van de zwarte markt....
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: Wegwijs

Bericht door Menheerse »

refo schreef:De wegwijs-achterban is als de Atheners en de toeristen aldaar: Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen. Daarom gaan die mannen- en vrouwendagen zo goed. Het is nieuw. Tot het over een paar jaar weer ink... eh zakt.
Bij de Wegwijs kreeg ik ook sterk de indruk dat die van de Biblebelt nu allen, en de sympathiserende vreemdelingen, die zich daar onthielden, hun tijd besteedden tot niets anders dan om wat nieuws te kopen en gewijde muziek te horen. ;)
Een lastig volk
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wegwijs

Bericht door refo »

En dat liekent naergens naer.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wegwijs

Bericht door Hendrikus »

Menheerse schreef: Bij de Wegwijs kreeg ik ook sterk de indruk dat die van de Biblebelt nu allen, en de sympathiserende vreemdelingen, die zich daar onthielden, hun tijd besteedden tot niets anders dan om wat nieuws te kopen en gewijde muziek te horen. ;)
Vergeet de snacks van partycentrum Willem de Boer uit Urk niet :langue
[einde reclamespotje]
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wegwijs

Bericht door refo »

Maar ik vond de Wegwijs altijd wel leuk. Goed om te zien wie in onze gezindte waar mee bezig is en hoe.
Je hebt veel adverteerders in RD en Terdege een keer onder één dak. Dat scheelt ritten naar Kesteren, Kampen, Yerseke.
En of je wilt kopen, moet je altijd zelf weten.
Plaats reactie