Fotografie

Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ow ja, je moet eens vanaf deze kant naar rechts de regge aflopen. Je komt dan op een gegeven moment uit bij het spoor. Onder die spoorbrug vond ik een skelet van een dode reiger. Heel apart. Loop dan het bos in richting Ommen. Wanneer je achterom kijkt, dan zie je een verbodsbordje. Je mocht daar niet lopen. (Altans 12 jaar geleden) Doorlopend kom je bij een verlaten bruggetje in het bos uit waar ik een libelle heb gezien van wel 10 centimeter of zelf meer.

Ik zal stoppen. Te veel herinneringen. :in
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Is mijn rubber bootje als de titanic gezonken.
Haha wij (m'n vriend en ik) hebben hier ook vaak in een rubberbootje gevaren, en wij hadden een keer dat het ventieltje open schoot en dat 'ie een heel eind leeg liep! Gelukkig was het van de "bodem" van de boot, dus we bleven nog wel drijven...
Ow ja, je moet eens vanaf deze kant naar rechts de regge aflopen. Je komt dan op een gegeven moment uit bij het spoor. Onder die spoorbrug vond ik een skelet van een dode reiger. Heel apart. Loop dan het bos in richting Ommen. Wanneer je achterom kijkt, dan zie je een verbodsbordje. Je mocht daar niet lopen. (Altans 12 jaar geleden) Doorlopend kom je bij een verlaten bruggetje in het bos uit waar ik een libelle heb gezien van wel 10 centimeter of zelf meer.
Volgensmij moet je dan vanaf deze kant het bruggetje oversteken en dan naar links lopen. Deze foto is genomen vanaf de "overkant", vanuit Ommen gezien. Wij zijn nl. wel eens een eind naar links gelopen, toen kwamen we inderdaad bij een spoorbrug. Daar zijn we de Regge over gestoken, vond ik heel eng! We liepen nl. vlak langs het spoor... Dat verbodsbordje heb ik niet gezien hoor... Maar als het goed is ga ik er binnenkort weer eens kijken!!!

(Dit was uiteraard weer helemaal off-topic...)
appie21

Bericht door appie21 »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Gisteren ben ik er maar even op uit gegaan met de camera. De reis stopte bij Huize Nijenhuis in Heino... hier heb ik wel een paar leuke plaatjes kunnen schieten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
uitstekend echt perfect!

[Aangepast op 18/5/05 door appie21]
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Mooi foto's hoor Rick! Je hebt er wel oog voor!
Volgens mij is de ene (de eerste van boven) foto van Huize Heina niet helemaal horizontaal, klopt dat?

[Aangepast op 18/5/05 door Matthijs]
appie21

Bericht door appie21 »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Mooi foto's hoor Rick! Je hebt er wel oog voor!
Volgens mij is de ene (de eerste van boven) foto van Huize Heina niet helemaal horizontaal, klopt dat?

[Aangepast op 18/5/05 door Matthijs]
je ziet zeker de waterspiegeling! :)
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Mooi foto's hoor Rick! Je hebt er wel oog voor!
Volgens mij is de ene (de eerste van boven) foto van Huize Heina niet helemaal horizontaal, klopt dat?

[Aangepast op 18/5/05 door Matthijs]
Klopt... eigenlijk moet ik hem nog even aanpassen met photoshop. En wat ook jammer is, de weerspiegeling niet helemaal doorloopt. Maar daar kom je pas thuis achter.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
En wat ook jammer is, de weerspiegeling niet helemaal doorloopt. Maar daar kom je pas thuis achter.
Tja, soms heb digitaal toch ook z'n voordelen... Dan maak je er gewoon een paar extra en je kijkt thuis wel welke het mooist is...
Sinds ik digitaal fotografeer, is de hobby -die behoorlijk in 't slop was geraakt- weer helemaal tot leven gekomen!



Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door marsm104
En wat ook jammer is, de weerspiegeling niet helemaal doorloopt. Maar daar kom je pas thuis achter.
Tja, soms heb digitaal toch ook z'n voordelen... Dan maak je er gewoon een paar extra en je kijkt thuis wel welke het mooist is...
Sinds ik digitaal fotografeer, is de hobby -die behoorlijk in 't slop was geraakt- weer helemaal tot leven gekomen!



Afbeelding
Kerkje met korting :)

Ik had ook wel meerdere foto's gemaakt, maar dan valt je het alsnog pas thuis op. Dat heet 'ervaring krijgen'.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
lammert
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 mar 2003, 18:34
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door marsm104
En wat ook jammer is, de weerspiegeling niet helemaal doorloopt. Maar daar kom je pas thuis achter.
Tja, soms heb digitaal toch ook z'n voordelen... Dan maak je er gewoon een paar extra en je kijkt thuis wel welke het mooist is...
Sinds ik digitaal fotografeer, is de hobby -die behoorlijk in 't slop was geraakt- weer helemaal tot leven gekomen!



Afbeelding
Kerkje met korting :)

Ik had ook wel meerdere foto's gemaakt, maar dan valt je het alsnog pas thuis op. Dat heet 'ervaring krijgen'.
Mooie foto van de kerk in Elburg.
heb je ook foto's van in de kerk?

:u:u
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Tja, soms heb digitaal toch ook z'n voordelen... Dan maak je er gewoon een paar extra en je kijkt thuis wel welke het mooist is...
Sinds ik digitaal fotografeer, is de hobby -die behoorlijk in 't slop was geraakt- weer helemaal tot leven gekomen!
Maar nu de foto zelf. Leuk, die diepte, door de blaadjes/takjes bovenin. Misschien jammer dat je de zon niet wat meer in de rug had, zodat je iets minder schaduw had gehad. Maar verder is hij helemaal toppie :thu
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Tja, soms heb digitaal toch ook z'n voordelen... Dan maak je er gewoon een paar extra en je kijkt thuis wel welke het mooist is...
Sinds ik digitaal fotografeer, is de hobby -die behoorlijk in 't slop was geraakt- weer helemaal tot leven gekomen!
Maar nu de foto zelf. Leuk, die diepte, door de blaadjes/takjes bovenin. Misschien jammer dat je de zon niet wat meer in de rug had, zodat je iets minder schaduw had gehad. Maar verder is hij helemaal toppie :thu
Hij had dan wel weer lang moeten wachten om de zon in zijn rug te krijgen vanuit de positie waarvan de foto genomen is.
Zelf probeer ik juist altijd om de zon niet in mijn rug te hebben omdat je met de zon zijwaarts juist mooiere effecten krijg dan het harde beeld met alleen maar in de rug.
Jelle

Bericht door Jelle »

Trouwens het maken van foto's met de zon een kleinbeetje voor je kan van die leuke lichtstraal effecten geven.
Ik zal een kijken of ik hier wat neer kan zetten van wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Trouwens het maken van foto's met de zon een kleinbeetje voor je kan van die leuke lichtstraal effecten geven.
Ik zal een kijken of ik hier wat neer kan zetten van wat ik bedoel.
Laat maar eens wat zien :)
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Trouwens het maken van foto's met de zon een kleinbeetje voor je kan van die leuke lichtstraal effecten geven.
Ik zal een kijken of ik hier wat neer kan zetten van wat ik bedoel.
Afbeelding
zoiets?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Zozo mensen... hier komt weer een nieuwe serie. Ik ben gisteravond bij m'n opa en oma geweest, en de camera maar eens meegenomen.

Nou deze plant kennen we allemaal wel!
Afbeelding

Hier Rhododenrons (spelling ;)) met een gouden regen op de achtergrond
Afbeelding

Lelietje van dalen
Afbeelding

Een bonte brem
Afbeelding

Hondjes Quinta en Polly (het zijn zusjes van elkaar)
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie