Huisdieren

Marina

Bericht door Marina »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Adorote
EEN ARME HOND AAN EEN KEUKEN TAFEL DE HOND IS BANG -KNAAGDIEREN IN EEN KLEIN KOOITJE HOND HOORT IN DE VRIJHEID KNAAGDIEREN OOK---------HOE DAN OOK DIT ZIJN VORMEN VAN DIEREN MISHANDELING,ONBEGRIJPELIJK DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN
Zo dat heb je weer eens kernachtig gezegd, Ado.
Ben het met je eens, daar zijn dieren niet voor geschapen om opgesloten te zitten en naar de grillen en grollen van mensen te moeten luisteren.

[/quote]
wat een gezwam
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Marina
Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Adorote
EEN ARME HOND AAN EEN KEUKEN TAFEL DE HOND IS BANG -KNAAGDIEREN IN EEN KLEIN KOOITJE HOND HOORT IN DE VRIJHEID KNAAGDIEREN OOK---------HOE DAN OOK DIT ZIJN VORMEN VAN DIEREN MISHANDELING,ONBEGRIJPELIJK DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN
Zo dat heb je weer eens kernachtig gezegd, Ado.
Ben het met je eens, daar zijn dieren niet voor geschapen om opgesloten te zitten en naar de grillen en grollen van mensen te moeten luisteren.
wat een gezwam
Nou he??? Zeker onwijs gezwam....... :sne

[Aangepast op 20/9/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Petrus

Bericht door Petrus »

Huisdieren zijn inderdaad lief en schattig, aaibaar (als ze goed zijn opgevoed!).

Ons huisgezin is inmiddels aardig uitgebreidt met een heuse wolf die heel aanhankelijk is naar ons toe, daarnaast hebben we nog "Truus" de Kip en "Karel" de Haan (hoewel de laatste twee nu opgehokt zitten), daarnaast loopt er ook nog een wolbaal van een kat rond waarvan ik eventjes het "merk" kwijt ben. Dat alles naast onze langharig stuk werkschuw tuig dat zich tooi met de soortnaam "hond"
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

En dan zeggen dat hun katten/honden niet stinken. Blegghh. De mensen met huisdieren wennen aan die geur.
Wat een vooroordelen, je kunt toch niet iedereen over 1 kam scheren :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
En dan zeggen dat hun katten/honden niet stinken. Blegghh. De mensen met huisdieren wennen aan die geur.
Wat een vooroordelen, je kunt toch niet iedereen over 1 kam scheren :quoi
Sorry wij hebben heel wat vrienden met huisdieren, die dit allemaal zeggen dat hun honden of katten niet stinken/ruiken. Nou ik vindt het gewoon smerig.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Ichtus »

Lassie schreef:
Orchidee schreef:
En dan zeggen dat hun katten/honden niet stinken. Blegghh. De mensen met huisdieren wennen aan die geur.
Wat een vooroordelen, je kunt toch niet iedereen over 1 kam scheren :quoi
Sorry wij hebben heel wat vrienden met huisdieren, die dit allemaal zeggen dat hun honden of katten niet stinken/ruiken. Nou ik vindt het gewoon smerig.
Oeh ja, ik vind het ook stinken... De lucht komt spontaan boven borrelen....
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door oesterschelpje »

Vaak komt dit omdat men dan zijn/haar dieren vlees geeft.
Die van ons krijgen alleen droge brokken en water, hun kussen gaat minimaal 1 keer per week in de was, en ze worden regelmatig gedouched.
Verder dweil ik twee keer per week mijn vloer.
We hebben al ruim 20 jaar huisdieren.
Ik vraag regelmatig aan verschillende mensen om eerlijk te zeggen of ze iets ruiken en iedereen heeft het er over dat je het absoluut niet ruikt dat wij huisdieren hebben.

Kortom, het ligt er dus echt aan hoe ze verzorgd worden en wat ze te eten krijgen.
:jongle
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door refo »

Wat moet je nu zeggen als je zo'n vraag gesteld wordt?
En je tegelijk beleefd moet blijven?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

oesterschelpje schreef:Vaak komt dit omdat men dan zijn/haar dieren vlees geeft.
Die van ons krijgen alleen droge brokken en water, hun kussen gaat minimaal 1 keer per week in de was, en ze worden regelmatig gedouched.
Verder dweil ik twee keer per week mijn vloer.
We hebben al ruim 20 jaar huisdieren.
Ik vraag regelmatig aan verschillende mensen om eerlijk te zeggen of ze iets ruiken en iedereen heeft het er over dat je het absoluut niet ruikt dat wij huisdieren hebben.

Kortom, het ligt er dus echt aan hoe ze verzorgd worden en wat ze te eten krijgen.
:jongle
Precies! Ik kom zelf ook weleens bij mensen, waar het echt ruikt naar hond/kat of andere dieren...
Dat vind ik ook vies...
Ik heb al 12 jaar diverse poezen/katten gehad waarvan er nog maar 1 leeft, en sinds kort hebben wij een schat van een hondje, maar ik verzeker je: stinken doet het hier niet, kom maar ruiken :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door oesterschelpje »

refo schreef:Wat moet je nu zeggen als je zo'n vraag gesteld wordt?
En je tegelijk beleefd moet blijven?
Hoe zou jij willen dat men jou tegemoet zou treden?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door albion »

Weet iemand hoeveel schapen je nodig heb op een weiland rond je huis. Dus niet echt uitgestrekt, maar ook niet echt klein. Of kan je beter een geit houden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door jvdg »

albion schreef:Weet iemand hoeveel schapen je nodig heb op een weiland rond je huis. Dus niet echt uitgestrekt, maar ook niet echt klein. Of kan je beter een geit houden?
Ik adviseer geiten, die maken werkelijk alles schoon, tot en met schrikkeldraad. :slurp
En de melkproducten van geiten zijn bijzonder gezond!

But mind "de bokken", they are very aggressive.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

jvdg schreef: En de melkproducten van geiten zijn bijzonder gezond!
Wel gezond, maar verder :deg
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door albion »

Orchidee schreef:
jvdg schreef: En de melkproducten van geiten zijn bijzonder gezond!
Wel gezond, maar verder :deg

Alles went :huhu

Maar zijn geiten makkelijker in het ouderhoud dan schapen?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zita »

albion schreef:
Orchidee schreef:
jvdg schreef: En de melkproducten van geiten zijn bijzonder gezond!
Wel gezond, maar verder :deg

Alles went :huhu

Maar zijn geiten makkelijker in het ouderhoud dan schapen?
Van geiten ga je vloeken, aldus een plaatselijk spreekwoord. Begin dr niet aan, tenzij je erg veel houdt van achter ontsnapte beesten aanrennen. Of wanneer je houdt van eindeloos gemekker.
Plaats reactie