Huisdieren

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Bah, wat een vervelende discussie is dit zeg.
Zaniken over uitwerpselen in een tuin of op de stoep, terwijl de honden- en kattenbezitters van dit forum niet eens in de buurt wonen.
Wees dan een vent en spreek de schuldige aan.
Lol, wie is de baas van de kat? Hangt geen briefje om zijn nek. En welke kat legde zijn hoopje in onze tuin? Staat geen bordje bij.
Als je een klein beetje interesse toont in je buurt of je neemt een foto, weet je binnen de kortste keren van wie de kat is.
En voordat je begint te miepen, vraag je dan eerst even af of die mensen geen last hebben van jouw kinderen, van een bal tegen de ramen, of belletje trek.... of misschien maak je je ramen wel ijsvrij, terwijl je de motor stationair laat draaien.
Als je in een straat of wijk woont, zul je moeten geven en nemen.
Accepteer je helemaal niets, prima, maar ga dan buitenaf wonen.
Ik denk dat er wel grotere problemen zijn dan een hoopje onder de grond in je tuin.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je op een voormalige vuilstort woont, of asbest in je tuin hebt, dat lijkt mij een veel groter probleem dan een hoopje van een dier.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Vorst »

Als je niet beter wist zou je denken dat Mara zelf een kat is die in andermans tuinen poep achterlaat... Zo persoonlijk vat ze het op.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

Wat ik niet begrijp is dat mensen zich zo druk maken om wat kattendrollen.
Strooi wat droge koemest in je tuin (nog goed voor je planten ook) en de katten blijven een maand weg.
Katten houden nou eenmaal niet van andere poep.
Zo simpel is het.
Er zijn genoeg andere zaken om je echt druk om te maken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Zita »

Vanaf nu aub weer aardig en gezellig verder.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Ambtenaar »

Wat überhaupt de toegevoegde waarde van huisdieren is, ontgaat mij volkomen. Ze zijn enkel tot last: ze verspreiden vaak een onwelriekende geur, laten overal haren achter, verzorging en medische zorg kosten veel geld en zijn vaak ook anderen tot last door overal ongewenst uitwerpselen achter te laten. Bovendien worden veel dieren mishandeld of onjuist verzorgd door hun baasjes, dus ook dierenleed kan voorkomen worden door huisdieren te verbieden.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door merel »

Mara schreef:
Mannetje schreef:
Mara schreef:Bah, wat een vervelende discussie is dit zeg.
Zaniken over uitwerpselen in een tuin of op de stoep, terwijl de honden- en kattenbezitters van dit forum niet eens in de buurt wonen.
Wees dan een vent en spreek de schuldige aan.
Lol, wie is de baas van de kat? Hangt geen briefje om zijn nek. En welke kat legde zijn hoopje in onze tuin? Staat geen bordje bij.
Als je een klein beetje interesse toont in je buurt of je neemt een foto, weet je binnen de kortste keren van wie de kat is.
En voordat je begint te miepen, vraag je dan eerst even af of die mensen geen last hebben van jouw kinderen, van een bal tegen de ramen, of belletje trek.... of misschien maak je je ramen wel ijsvrij, terwijl je de motor stationair laat draaien.
Als je in een straat of wijk woont, zul je moeten geven en nemen.
Accepteer je helemaal niets, prima, maar ga dan buitenaf wonen.
Ik denk dat er wel grotere problemen zijn dan een hoopje onder de grond in je tuin.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je op een voormalige vuilstort woont, of asbest in je tuin hebt, dat lijkt mij een veel groter probleem dan een hoopje van een dier.
Ik vind dat je een beetje doordraaft Mara! natuurlijk zijn er altijd ergere dingen te bedenken, al zijn m.i. spelende kinderen niet te vergelijken met poepende huisdieren. Als mijn kinderen bij jou in de tuin poepen word je boos om de uitwerpselen, maar omdat het om een huisdier gaat, is het ineens 'normaal'?
Ik vind het prima als mensen huisdieren hebben, maar ruim dan ook de rommel op van de huisdieren. En dat geldt m.i. voor uitwerpselen van honden, katten, maar ook paarden die her en der poepen.

En de tip van koeienmest is natuurlijk wel waar, maar aan de andere kant kies ik er zelf bewust voor om geen huisdieren te hebben, omdat ik geen zin heb in nog meer rommel in/om het huis en dan zou ik het hele jaar in de koeienmestlucht in de tuin moeten zitten om de kattenpoep te voorkomen. Wiens zorg is nu de kat?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Het verbaast mij echt, als ik de reacties hier lees, dat mensen de katten(poep) echt als overlast ervaren. Ik heb dat nooit. Ik denk nooit, als ik een kat zie of poep tegenkom, wat een vervelende beesten, waarom heeft de buurvrouw er vier??
Dat brengt me op de gedachte dat als je van katten houdt, je niet zo merkt dat ze wel eens lastig zijn. En dat als je niet van katten houdt, je juist veel last hebt, terwijl de overlast misschien wel even groot of klein is.
Misschien een vergelijking met burengerucht? Als je je eenmaal ergert aan iets van de buren, komt het als het ware dubbel zo hard binnen. Terwijl de buren aan de andere kant niets horen.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Vorst »

Ik denk niet dat je het bij het rechte eind hebt. Diverse vrienden van ons hebben katten. En die vind ik best leuk. Ik kan daar gezellig zitten borrelen met een spinnende kat op schoot.
Het betreffen overigens allemaal binnenkatten. Dat kan prima. Hadden wij vroeger thuis ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Roos2017 schreef:Wat ik niet begrijp is dat mensen zich zo druk maken om wat kattendrollen.
Strooi wat droge koemest in je tuin (nog goed voor je planten ook) en de katten blijven een maand weg.
Ik zou eerder een super soaker adviseren. Dat is nog veel leuker ook en niemand kan je kwalijk nemen dat je je eigen achtertuin wat besproeit.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

Cliché: als je mensen leert kennen ga je stééds méér van dieren houden!
Dat er verschil tussen mens en dier is, is bekend maar dat er over schepsels zó gesproken word is christenonwaardig!
Dat je er voor kiest om zelf geen huisdieren te nemen en te verzorgen: oké dat mag en dat kán maar zó lelijk, vijandig en zuur naar mensen met hun dieren zijn: hoe kun je dat? :-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Ik denk dat er wel grotere problemen zijn dan een hoopje onder de grond in je tuin.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je op een voormalige vuilstort woont, of asbest in je tuin hebt, dat lijkt mij een veel groter probleem dan een hoopje van een dier.
De overlast komt natuurlijk niet alleen van poep, een kat kan ook andere overlast bezorgen.
Bijvoorbeeld, wat ik heb meegemaakt:
- Omdat de schuttingen vrij ontoegankelijk waren, gingen de katten in de zomer via het uitgeklapte zonnescherm, daar gleden ze wel eens uit, gevolg, flinke halen en scheuren in het zonnescherm. Zie maar eens te achterhalen van wie de kat is als er meerdere lopen.
- Een kat ging bij een vogelliefhebber op een nestkastje zitten, elke keer als er een jong vogeltje uitkwam, rats, vogeltje dood.
- Een kat ging op strooptocht bij een buurman met hele dure eenden. Door te posten, of met camera's, kon uiteindelijk achterhaald worden van wie de kat was, duizenden euro's schade.
- Kat ligt te zonnen op de motorkap van een auto. Flinke krassen.
- Kat gaat de hond zitten uitdagen voor het raam, hond helemaal over de zeik.

En ja, natuurlijk veroorzaken kinderen ook wel eens overlast. Maar er zal ook, terecht, niet worden geaccepteerd als een kind zoiets veroorzaakt als ik in mijn voorbeelden genoemd heb.

Ik vind het prima als iemand katten wil hebben hoor. Maar doe dat dan alleen als je er de ruimte voor hebt, en als je anderen niet, op geen enkele manier, tot overlast bent. Bijvoorbeeld door kattenschrikdraad, of een overdekte achtertuin. Niets aan de hand, iedereen tevreden.

Afbeelding
Afbeelding
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef:Cliché: als je mensen leert kennen ga je stééds méér van dieren houden!
Dat er verschil tussen mens en dier is, is bekend maar dat er over schepsels zó gesproken word is christenonwaardig!
Dat je er voor kiest om zelf geen huisdieren te nemen en te verzorgen: oké dat mag en dat kán maar zó lelijk, vijandig en zuur naar mensen met hun dieren zijn: hoe kun je dat? :-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ik zal ook niet zo netjes praten over muizen, ratten, slangen, mieren, kevers, slakken, vliegen, muggen, kakkerlakken en dergelijken, als ik er overlast van heb hoor.
Ik vind het ongedierte en zal vliegen, muggen, kakkerlakken, mieren, muizen, ratten, en dergelijken, verdelgen als ik er last van heb.

Ook dat zijn dieren, schepsels.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

Scheuren in zonnescherm en krassen op autos is dat niet een btje overdreven?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door ejvl »

samanthi schreef:Scheuren in zonnescherm en krassen op autos is dat niet een btje overdreven?
Nope. Het gebeurde dat ze eroverheen liepen, uitgleden en ze zich met hun nagels vastklampten in het doek en zich weer overeind trokken. Doe dat een paar keer, en het doek is stuk.
Kat ligt op de motorkap te zonnen, de kat schrikt ergens anders van, kat springt overeind en "slipt" van de motorkap af, resultaat, krassen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:Scheuren in zonnescherm en krassen op autos is dat niet een btje overdreven?
Voor zonnescherm zou je ook 'bank' of nog erger 'huid' kunnen lezen. En als ervaringsdeskundige kan ik het weten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie