Huisdieren

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef:De SGP in Kapelle wil een losloopverbod voor katten, schrijft het AD. Het wordt wel vaker geprobeerd, maar het komt nooit van de grond.
Deze lijsttrekker denkt dat we op den duur katten kunnen uitlaten, net als honden. Ik zou zeggen: probeer het eens, een kat aan een tuigje :D

Ik begrijp het probleem trouwens ook niet zo goed. Er zijn veel katten in deze buurt, maar ik zie zelden kattenpoep. Misschien is het hier niet zo netjes en geordend dat ik een kattenhoopje zou opmerken...

Mijn grootste ergernis voor wat betreft buiten is op stip het zwerfvuil. Dat is echt enorm, en als het niet fysiek opgepakt en weggedaan wordt, ligt het er over tien jaar nog. Dat kun je van dierenpoep niet zeggen.
Ik begrijp het wel, helaas....
Net als hondenpoep wat niet wordt opgeruimd, zijn loslopende katten en kattenpoep een bron van ergernis, althans voor mij.
Ook mensen die zeggen dat hun kat het alleen thuis op de kattenbak doet, hou de katten binnen, of richt je tuin zo in dat ze niet weg kunnen met bijvoorbeeld een net, of schrikdraad, speciaal voor katten. Kan dat allemaal niet, neem dan geen kat.
Ze veroorzaken een hoop overlast. En de mate van overlast wordt bepaald door degene die er last van heeft, niet door de katteneigenaar zelf.
De katten die zoveel problemen veroorzaken zijn zwerfkatten of katten die nooit naar binnen mogen bij hun baasjes.
Een echte kattenliefhebber zorgt dat er voldoende schone bakken met grit gevuld, staan, laat hun diertjes snachts binnen blijven en geeft ze voldoende te eten en te drinken.
Ik heb al ruim 35 jaar katten en ik heb nog nooit een boze buur voor de deur gehad.
Onze katten zijn gechipt en gesteriliseerd voordat ze naar buiten mogen, dus de drang om te gaan zwerven, hebben ze dan niet meer.
Zeker als ze ouder worden, komen ze niet verder dan de tuin of het straatje erachter of de stoep aan de voorkant.
Onze buurman heeft een vijver met koikarpers, het gevaar komt vaker van boven (reigers) dan van beneden. Sommige katjes zitten op de rand soms urenlang gefascineerd te kijken.
Een kat is een schoon dier. Hij graaft instinctief zijn ontlasting en urine onder. En hij/zij ontlast zich niet zo vaak als een hond.
Ik heb altijd een poepzakje bij me, Droppie is nu naar de kapper... ben benieuwd hoe ze terug komt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door helma »

Hier lopen ook veel katten buiten. En hun restafval is veelvuldig aanwezig.
Ik begrijp ook niet dat katten zoveel op straat zijn.
Hou hem binnen of neem er geen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door refo »

Dat je geen kattenhopen ziet, komt omdat ze het begraven in je tuin. Dat lijkt op zich wel netjes, maar wel een smerige boel als je gaat schoffelen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Een echte kattenliefhebber zorgt dat er voldoende schone bakken met grit gevuld, staan, laat hun diertjes snachts binnen blijven en geeft ze voldoende te eten en te drinken.
Ok helder. In onze wijk zijn geen kattenliefhebbers, begrijp ik.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door refo »

Niet alleen 's nachts binnenhouden, maar ook overdag. En als ze dan toch naar buiten moeten: alleen in de eigen tuin.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:Een echte kattenliefhebber zorgt dat er voldoende schone bakken met grit gevuld, staan, laat hun diertjes snachts binnen blijven en geeft ze voldoende te eten en te drinken.
Ok helder. In onze wijk zijn geen kattenliefhebbers, begrijp ik.
In onze wijk wonen gelukkig geen zure forummers. :yahoo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Een echte kattenliefhebber zorgt dat er voldoende schone bakken met grit gevuld, staan, laat hun diertjes snachts binnen blijven en geeft ze voldoende te eten en te drinken.
Ok helder. In onze wijk zijn geen kattenliefhebbers, begrijp ik.
In onze wijk wonen gelukkig geen zure forummers. :yahoo
In onze wijk zou ik dat niet weten, want die begraven voor zover ik weet hun behoefte niet in mijn tuin.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Dodo »

Ik denk dat katten 's nachts nog heel wat muizen wegvangen. Sommige zelfs ratten.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

Dodo schreef:Ik denk dat katten 's nachts nog heel wat muizen wegvangen. Sommige zelfs ratten.
Niet alleen ´s nachts hoor, onze katten vangen ook muizen en ratten overdag.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Orchidee »

Ik ben óók héél blij dat ik in een "dierenschepselen vriendelijke" buurt en straat woon!
Wat een zuur stinkende reacties van sommigen!!! :-(
Het zegt meestal meer over deze mensen dan diervriendelijke mensen! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door refo »

Dat is zuiver persoonlijk.
Als je van katten houdt, best. Maar houd ze dan in je eigen huis of tuin.
Als kinderen in tuinen van een ander zitten te wroeten, krijg je geheid gezeur. Die kattenmormels moeten overal maar mogen lopen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Ik ben óók héél blij dat ik in een "dierenschepselen vriendelijke" buurt en straat woon!
Wat een zuur stinkende reacties van sommigen!!! :-(
Het zegt meestal meer over deze mensen dan diervriendelijke mensen! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Vind je het diervriendelijk om je huisdier in de tuin van de buren te laten kakken?
Ik heb zelf een hond, maar laat hem dat eigenlijk zelden doen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Ik ben óók héél blij dat ik in een "dierenschepselen vriendelijke" buurt en straat woon!
Wat een zuur stinkende reacties van sommigen!!! :-(
Het zegt meestal meer over deze mensen dan diervriendelijke mensen! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ik ben best aardig (denk ik)
En ik vind het prima dat mensen huisdieren hebben.
Maar dan zonder dat je buurt er last van heeft graag.
In onze straat moet je soms laveren tussen de uitwerpselen van dierbare honden van Hondenliefhebbers.
En ook hebben we dat regelmatig in onze tuin of op ons stoepje naar de voordeur.
En als je het ziet gebeuren en je vraagt vriendelijk of men dat even opruimt dan krijg je een grote bek.

Dus nee, sorry. Van mij geen vriendelijke reactie naar aanleiding van zuurstinkende uitwerpselen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Roos2017 »

Ik denk dat mensen de impact niet kunnen overzien als katten niet meer buiten de eigen tuin mogen lopen.
Stel, iemand heeft een konijn in een hok in de tuin, of vogels in een kooi, of een vogel voerplaats hebben. Het voer ervan trekt muizen en ratten aan.
Moeten die mensen dan ook niet zeuren.
Ik heb dan liever een buurtkat in m´n tuin dan dat soort knaagdieren ... :nonnon
Onderschat niet wat katten zoal aan ongedierte opruimen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Huisdieren (aah schattig hè)

Bericht door Moderamen »

Flauwe en goedkope verkiezingsstunt. Juridisch ook helemaal niet mogelijk. Overigens kan ik er wel in meekomen. Vuile katten houden als huisdier zou verboden moeten worden.
Plaats reactie