dagje uit???

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: dagje uit???

Bericht door Van Ewijk »

refo schreef:Vraag is van 2005
Altijd handig zo'n schopje naar boven..dat komt hier vaker voor. :bobo
behoorlijk irritant.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Ik ben deze week met een van de zoons naar het Kroller Muller geweest (kan geen puntjes zetten met de mobiel). Bijzonder leuk weer. De Van Goghs zijn prachtig, de moderne kunst is vaak leeg en zinloos, in ieder geval voor ons leken.
Was een leuk dagje.
Online
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: dagje uit???

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:
-DIA- schreef:
Martijn schreef:Vandaag of eigenlijk gisteren naar Speelnatuur geweest. Voor kinderen heel erg leuk. Ze moeten wel van modder houden.
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... peelnatuur
Een soort OERRR? Lijkt me ver-schrik-ke-lijk! Maar daar zal de jonge garde wellicht wat anders over denken.
Waarom verschrikkelijk? Vlotten bouwen, modder glijbaan, doolhof, in het water spelen wat is er leuker voor kinderen?
Ik was nooit zo'n kind... Mijn moeder verzuchtte wel eens: We hebben geen normale kinderen, ze vechten niet, ze zijn niet wild, ze hangen altijd als klitten aan elkaar. Waar mijn broer was, daar was ik, en waar ik was, daar was mijn broer. En zelden was er onmin.
Dus ja... Ik zie het wel dat kids daarvan kunnen genieten, maar zoiets was dus nooit aan mij besteed als kind (als dat al zou bestaan).
Het scheelt per kind ja... die van mij zullen het wel van d'r vader hebben ;) Die ging gewoon in een modderplas zitten :jongle :bobo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Ik heb pas nog tips voor een leuk dagje gevraagd.
Geen leuke, bruikbare tips gehoord of gezien
Ja ééntje: ga naar de duikeburgse dagen of naar buiten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Zuiderzeemuseum?
Pampus?
Nemo?
Er is zo veel!

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: dagje uit???

Bericht door -DIA- »

Natuurdiorama op de Holterberg?
Een boottochtje met een historisch scheepje over de Regge?
De Posbank op de Veluwezoom?
De Loonse en Drunense Duinen?
De Zaanse Schans?
De molens van Kinderdijk?
De Biesbosch?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: dagje uit???

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Ik heb pas nog tips voor een leuk dagje gevraagd.
Geen leuke, bruikbare tips gehoord of gezienAfbeelding
Ja ééntje: ga naar de duikeburgse dagen of naar buiten Afbeelding Afbeelding
1 met stip Rijksmuseum. Hier laat ik altijd tranen vanwege de schoonheid
2 Mauritshuis Den Haag. Idem ben nu eenmaal een emotioneel mannetje :ouin
3 Burgers zoo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: dagje uit???

Bericht door Zita »

Ik vind het vragen naar een leuk dagje uit best lastig. Iedereen heeft andere interesses (al zou ik best met Huisman een dagje uit willen, zie ik aan zijn punt 1 en 2).
Ik word bijvoorbeeld knalchagrijnig van dierentuinen, ik ga huilen van pretparken, ik word nerveus van het strand als het boven de 25 graden is, ik heb geen talent voor shoppen. Maar een museum, een concert of een wandeling van twintig kilometer vind ik heerlijk.
Toch zijn er mensen die wel van pretparken, dierentuinen, Duikenburgsedagen en Koopgoten houden, anders bestonden die niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Voor gezinnen met kinderen, maar ook voor vaders wel leuk denk ik:
In museum De koperen knop in Hardinxveld Giessendam is een expositie over playmobil, las ik op Rijnmond.nl

Romeinse legioenen in slagorde, rondvliegende helikopters en chique heren in een koets: liefhebbers van Playmobil kunnen deze zomer hun ogen uitkijken bij Museum De Koperen Knop in Hardinxveld-Giessendam.

Het museum exposeert de bekende plastic figuurtjes op een veel grotere schaal dan in de meeste speelkamers te zien is. Kastelen, circussen, dorpen: de collecties van vijf verzamelaars zijn te bewonderen.

Dankzij de expo loopt het deze zomer storm bij het museum. Volgens beheerder Ineke van Leeuwerk komen dagelijks zo'n tweehonderd mensen af op de collectie. ''Gigantisch, zoveel bezoekers dat we hebben'', glundert ze.

Hoewel het speelgoed stamt uit de jaren zeventig, komen ook veel jonge fans een kijkje nemen.

''Ik hou superveel van ouderwetse dingen'', grijnst een van de kinderen. ''We hebben er twee huizen van. Had u niet gedacht hé?'', klinkt het.

Ook sommige ouders biechten op de Playmobil soms nog even af te stoffen, al dan niet onder het mom van spelen met de kinderen.

Liefhebbers die ook een kijkje willen nemen in het museum hebben nog tot en met 10 september de tijd.

Voor het tarief hoef je niet te laten, volwassenen (boven 15) betalen 4 euro, kinderen t/m 3 mogen gratis naar binnen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: dagje uit???

Bericht door huisman »

Zita schreef:Ik vind het vragen naar een leuk dagje uit best lastig. Iedereen heeft andere interesses (al zou ik best met Huisman een dagje uit willen, zie ik aan zijn punt 1 en 2).
Ik word bijvoorbeeld knalchagrijnig van dierentuinen, ik ga huilen van pretparken, ik word nerveus van het strand als het boven de 25 graden is, ik heb geen talent voor shoppen. Maar een museum, een concert of een wandeling van twintig kilometer vind ik heerlijk.
Toch zijn er mensen die wel van pretparken, dierentuinen, Duikenburgsedagen en Koopgoten houden, anders bestonden die niet.
Ik heb het aan huisvrouw gevraagd maar een dagje uit zit er niet in Zita :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

Echt kinderachtig! :-)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Voor mensen die geinteresseerd zijn in geschiedenis (Huisman?) is een tripje naar het belasting- en douanemuseum momenteel wel interessant.
Waarom betalen we allemaal belasting, en sinds wanneer? Volg het spoor van de belastinggeschiedenis, ontdek in het Tiende Penning Theater hoe je de Tachtigjarige oorlog ook als belastingoorlog kunt zien of verbaas je over het feit dat je vroeger belasting moest betalen over het fietsen op de openbare weg.

Neem ook een kijkje in de wereld van de Douane die toeziet op het grensverkeer van goederen. Verboden en verborgen handel wordt in beslag genomen. Het blijkt een geschiedenis waarin heel wat is afgesmokkeld. Unieke documenten, originele (kunst)objecten en bijzondere verhalen onthullen zo een verleden vol regels en spanning.

Dit plaatst ons belastingstelsel ook in eigentijds perspectief. Wat vinden wij vandaag van belastingen en allerlei plichten? Vertrouw uw mening hierover aan het Oor, ontwikkel het ideale belastingstelsel en rust uit onder het multimediale Belastingplafond.

Ook hedendaagse kunstenaars laten zich inspireren door de bijzondere relatie tussen burgers en belastingen met onder andere werken van Caspar Berger, Rueben Magolin en Toon van den Muysenberg.

Voor kinderen is er altijd wat te doen in museum. Ze kunnen bijvoorbeeld naar het DouaneDek. Een goede plek voor speurneuzen die precies willen weten hoe, en vooral wáár het zit.


Parklaan 14 - 16 Rotterdam.
Prachtige omgeving, bij havens en Euromast.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Op D.V. zaterdag 17 september a.s. is er een nazomerfair in Uitzicht in Vlaardingen.
Er is van alles te koop, bloemen, planten, sieraden, woonaccessoires, boeken, handwerk van bewoners, kaarten, 2e hands hoeden
de echte Vlaardingse ijzerkoekjes :langue .
E.e.a. staat in het teken van Frankrijk. Er is een schildersplein met kunstenaars en een jeu-de-boulesbaan.
Ook voor kinderen zijn diverse aktiviteiten georganiseerd.
Van 10 - 14 uur, Churchillsingel 483 in Vlaardingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: dagje uit???

Bericht door Orchidee »

BezetAfbeelding
www.actiemarktlaankerk.nl
Iedereen is van harte welkom!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Op D.V. zaterdag 17 september a.s. is er een nazomerfair in Uitzicht in Vlaardingen.
Er is van alles te koop, bloemen, planten, sieraden, woonaccessoires, boeken, handwerk van bewoners, kaarten, 2e hands hoeden
de echte Vlaardingse ijzerkoekjes :langue .
E.e.a. staat in het teken van Frankrijk. Er is een schildersplein met kunstenaars en een jeu-de-boulesbaan.
Ook voor kinderen zijn diverse aktiviteiten georganiseerd.
Van 10 - 14 uur, Churchillsingel 483 in Vlaardingen.
Ach, de ijzerkoekjes! Zo lekker maar wel zwaar. En Uitzicht, daar heb ik nog vakantiewerk gedaan.
Plaats reactie