Verantwoorde dvd's

irmo
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:53
Locatie: Belgie

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door irmo »

Ik heb die ook, en ik heb er gisteren de nieuwe serie Frozen Planet aan toegevoegd.

Geweldig!
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
Schemerlichtje schreef:On-topic...
Wat te denken van de 6-delige (natuur)serie van Life (als ik me niet vergis, of heet deze anders?)
Ik heb zowel Life (10 delig, BBC) en Planet Earth (11 delig, BBC). Beiden op HD-kwaliteit. Prachtig, wat een schoonheid en diversiteit in Gods schepping. Echt om stil van te worden.

Absoluut een aanrader. Voor klein en groot!
oké super !

(ben op zoek naar iets dat we samen kunnen kijken, en waar ik geen nachten van wakker lig, geschikt voor "alle leeftijden" geeft daar ook nog geen garantie voor :huhu )
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door Geduld »

En er komt ook nog een Oceans. Meen ik
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
memento schreef:
Schemerlichtje schreef:On-topic...
Wat te denken van de 6-delige (natuur)serie van Life (als ik me niet vergis, of heet deze anders?)
Ik heb zowel Life (10 delig, BBC) en Planet Earth (11 delig, BBC). Beiden op HD-kwaliteit. Prachtig, wat een schoonheid en diversiteit in Gods schepping. Echt om stil van te worden.

Absoluut een aanrader. Voor klein en groot!
oké super !

(ben op zoek naar iets dat we samen kunnen kijken, en waar ik geen nachten van wakker lig, geschikt voor "alle leeftijden" geeft daar ook nog geen garantie voor :huhu )
Human planet vind ik een absolute aanrader.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
memento schreef:
Schemerlichtje schreef:On-topic...
Wat te denken van de 6-delige (natuur)serie van Life (als ik me niet vergis, of heet deze anders?)
Ik heb zowel Life (10 delig, BBC) en Planet Earth (11 delig, BBC). Beiden op HD-kwaliteit. Prachtig, wat een schoonheid en diversiteit in Gods schepping. Echt om stil van te worden.

Absoluut een aanrader. Voor klein en groot!
oké super !

(ben op zoek naar iets dat we samen kunnen kijken, en waar ik geen nachten van wakker lig, geschikt voor "alle leeftijden" geeft daar ook nog geen garantie voor :huhu )

je kan em bij ons checken; ik heb hem mijn echtgenoot voor zijn verjaardag gegeven.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door parsifal »

helma schreef:
Zita schreef:
helma schreef:Courageous Heart

Afbeelding

http://www.bol.com/nl/p/dvd/courageous- ... _judgement


indrukwekkend.
Ik vond 'm juist erg cliché. Ook vond ik de huiver van oorlog weinig voelbaar. Het was bijna een feel-good-movie.
Sophie Scholl vind ik in 'verantwoorde oorlogsfilms' van een heel ander kaliber.
kan ik me iets bij voorstellen; voor mij was hij eng genoeg...
Sophie scholl hebben we ooit bij een vloek uitgezet; dus daar ken ik maar een stukje van
(dat is bij deze film niet; en daarom vond ik het verantwoord; ik heb het dan niet over de historische waarde)
Een vloek in Sophie Scholl? De enige keer dat ik me kan herinneren dat Gods naam door een persoon ijdel gebruikt wordt in de film, is dit een aanleiding voor meer opmerkingen van Sophie over God, zodat het in de film zeker niet ijdel gebruik is.

Verder zijn de BBC natuur series allemaal aan te raden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door huisman »

Twee fragmenten uit het boekje "de witte roos" over het leven van Sophie Scholl.

Sophie Scholl schreef:Veel mensen denken dat onze tijd de laatste zal zijn. Er zijn zoveel verschrikkelijke tekenen dat je het haast zou geloven. Maar is dat geloof niet van ondergeschikt belang? Want moet niet iedereen,om het even in welke tijd hij leeft , er permanent rekening mee houden dat hij zich het volgende ogenblik voor God moet verantwoorden? Weet ik of ik morgenochtend nog leef ? Een bom zou ons allemaal vannacht kunnen vernietigen. En dan zal mijn schuld niet geringer zijn dan wanneer ik samen met de aarde en de sterren ten onder zou gaan. Ik kan niet begrijpen dat "vrome" mensen op dit moment bang zijn dat God niet bestaat, omdat mensen Hem met het zwaard op de hielen zitten. Alsof God niet de machtigste zou zijn (ik voel dat alles in Zijn hand ligt) . We moeten alleen bang zijn voor de mensen omdat zij zich afwenden van Hem die hun leven is.
Vlak voor haar onthoofding mocht ze haar ouders zien.
'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde ze. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie: Jezus' Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht.
Sophie Scholl geboren op 9 mei 1921. Terechtgesteld 22 februari 1943. 21 jaren jong
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:Twee fragmenten uit het boekje "de witte roos" over het leven van Sophie Scholl.

Vlak voor haar onthoofding mocht ze haar ouders zien.
'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde ze. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie: Jezus' Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht.
deze snap ik niet.... klopt ie wel?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
huisman schreef:Twee fragmenten uit het boekje "de witte roos" over het leven van Sophie Scholl.

Vlak voor haar onthoofding mocht ze haar ouders zien.
.'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde ze. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie: Jezus' Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht
deze snap ik niet.... klopt ie wel?
Ja, is het onderstaande duidelijker?
'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde Sophie. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie,Jezus'. Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht (naar haar beulen)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:
MarthaMartha schreef:
huisman schreef:Twee fragmenten uit het boekje "de witte roos" over het leven van Sophie Scholl.

Vlak voor haar onthoofding mocht ze haar ouders zien.
.'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde ze. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie: Jezus' Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht
deze snap ik niet.... klopt ie wel?
Ja, is het onderstaande duidelijker?
'Nu zul je dus nooit meer even langskomen' zei moeder 'Ach die paar jaartjes moeder'antwoorde Sophie. Nog één keer zei moeder: 'Hé Sophie,Jezus'. Ernstig, op vaste en bijna gebiedende toon antwoordde Sophie: "Ja, maar jij ook..." toen ging zij- vrij,onbevreesd, rustig met een glimlach op haar gezicht (naar haar beulen)
moeder zegt: hé Sophie, Jezus
Sophie zegt: ja maar jij ook.

De eerste zin lijkt niet af, de tweede geen reactie daarop.
Maar dat komt misschien omdat ik het verband mis?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door huisman »

Ze konden maar een paar woorden wisselen, vlak voor dat ze weg werd gehaald vind dit gesprekje plaats. Wat kun je als moeder dan meer zeggen dan :Jezus, Hij is immers die ene Naam. Sophie (en uit haar dagboeken blijkt haar geloof) zegt terug: Ja,(Hij is mijn redding en mijn leven) maar jij ook moeder, moet het bij Hem zoeken.

Lees voor meer info
http://yord.nl/literatuur/artikel/400671
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:Ze konden maar een paar woorden wisselen, vlak voor dat ze weg werd gehaald vind dit gesprekje plaats. Wat kun je als moeder dan meer zeggen dan :Jezus, Hij is immers die ene Naam. Sophie (en uit haar dagboeken blijkt haar geloof) zegt terug: Ja,(Hij is mijn redding en mijn leven) maar jij ook moeder, moet het bij Hem zoeken.

Lees voor meer info
http://yord.nl/literatuur/artikel/400671
oké zo....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door JolandaOudshoorn »

Een korte film: The butterfly circus :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door JolandaOudshoorn »

Agent of Grace; gebaseerd op het leven van Dietrich Bonhoeffer.
Aangrijpend!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Verantwoorde dvd's

Bericht door MoesTuin »

huisman schreef:Ze konden maar een paar woorden wisselen, vlak voor dat ze weg werd gehaald vind dit gesprekje plaats. Wat kun je als moeder dan meer zeggen dan :Jezus, Hij is immers die ene Naam. Sophie (en uit haar dagboeken blijkt haar geloof) zegt terug: Ja,(Hij is mijn redding en mijn leven) maar jij ook moeder, moet het bij Hem zoeken.



Lees voor meer info
http://yord.nl/literatuur/artikel/400671
Ontroerend Mooi.
Weinig woorden, maar veel zeggend.
Krachtig.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Plaats reactie