Vrije tijd en hobby's

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Reclame maken in jaren '60 stijl gemengd met elementen uit de jaren '30

Afbeelding

Jaren '60: Nog weinig kleur, soms deels kleur/zwart-wit, steunkleur meest rood, overdrijvinglevel: matig, leugenlevel: 50 %
Jaren '30: Geen kleur, of sepiakleur, overdrijvingslevel: groot en leugenlevel: vrij groot.

ATTENTIE
Helaas is er een foutje in de advertentie geslopen. En het geheel toont tekenen van haastwerk.
Hahaha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Ik puzzel graag. Een van de laatste kunstwerkjes was deze:
Afbeelding
Erg leuk om te doen. En ik mag 'm weggeven, dus als iemand belangstelling heeft...
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Wandelende »

Dodo schreef:Ik puzzel graag. Een van de laatste kunstwerkjes was deze:
Afbeelding
Erg leuk om te doen. En ik mag 'm weggeven, dus als iemand belangstelling heeft...
Dat ziet er gaaf uit!
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Ik ben de laatste tijd bezig mijn voorgeslacht uit te pluizen. Heel interessant. En verbazend hoeveel je op internet kunt vinden. Heel veel actes zijn gedigitaliseerd, en je kunt heel bestanden zo heel makkelijk doorzoeken.
Ook wel confronterend. Ik ben de grootvader van mijn grootvader aan het nazoeken. Ik heb nu zeven kinderen gevonden, waarvan er twee volwassen zijn geworden. De rest tien weken, vier maanden, tien maanden. Elke keer als ik weer op een link met opa Evert klik, hou ik mijn hart vast of er niet weer een jonggestorven kind gemeld gaat worden.
Wel grappig (en lastig) is dat hij kennelijk zijn eigen leeftijd niet goed wist. In 1860 is hij 29, in 1862 is hij 34. Volgens de overlijdensaktes. Evengoed, voor je veertigste vijf jonggestorven kinderen. Niet voor te stellen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:Ik ben de laatste tijd bezig mijn voorgeslacht uit te pluizen. Heel interessant. En verbazend hoeveel je op internet kunt vinden. Heel veel actes zijn gedigitaliseerd, en je kunt heel bestanden zo heel makkelijk doorzoeken.
Ook wel confronterend. Ik ben de grootvader van mijn grootvader aan het nazoeken. Ik heb nu zeven kinderen gevonden, waarvan er twee volwassen zijn geworden. De rest tien weken, vier maanden, tien maanden. Elke keer als ik weer op een link met opa Evert klik, hou ik mijn hart vast of er niet weer een jonggestorven kind gemeld gaat worden.
Wel grappig (en lastig) is dat hij kennelijk zijn eigen leeftijd niet goed wist. In 1860 is hij 29, in 1862 is hij 34. Volgens de overlijdensaktes. Evengoed, voor je veertigste vijf jonggestorven kinderen. Niet voor te stellen.
Interessant. Ik ben hier ook mee bezig sinds 2 jaar. Inmiddels tot de 17e eeuw gevorderd bij een van de vier takken. Tip: kijk eens op familysearch, dan je toegang tot informatie van de Mormonen. Zelf gebruik ik het programma van Myheritage.com
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Ik gebruik aldfaer. Bevalt prima, tot dusver.
Ik zie dat je op myheritage zelfs een dna-test kan bestellen. Dat gaat wel ver.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrien »

Haken voor muizenhuizen. www.hetmuizenhuis.nl
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door emigrant »

Ambtenaar schreef:
Dodo schreef:Ik ben de laatste tijd bezig mijn voorgeslacht uit te pluizen. Heel interessant. En verbazend hoeveel je op internet kunt vinden. Heel veel actes zijn gedigitaliseerd, en je kunt heel bestanden zo heel makkelijk doorzoeken.
Ook wel confronterend. Ik ben de grootvader van mijn grootvader aan het nazoeken. Ik heb nu zeven kinderen gevonden, waarvan er twee volwassen zijn geworden. De rest tien weken, vier maanden, tien maanden. Elke keer als ik weer op een link met opa Evert klik, hou ik mijn hart vast of er niet weer een jonggestorven kind gemeld gaat worden.
Wel grappig (en lastig) is dat hij kennelijk zijn eigen leeftijd niet goed wist. In 1860 is hij 29, in 1862 is hij 34. Volgens de overlijdensaktes. Evengoed, voor je veertigste vijf jonggestorven kinderen. Niet voor te stellen.
Interessant. Ik ben hier ook mee bezig sinds 2 jaar. Inmiddels tot de 17e eeuw gevorderd bij een van de vier takken. Tip: kijk eens op familysearch, dan je toegang tot informatie van de Mormonen. Zelf gebruik ik het programma van Myheritage.com
Heb ik ooit ook op gezocht en er een boekje besteld. Had ik dat maar niet gedaan. Het werd bezorgd door 2 mormoonse zendelingen met Amerikaans accent. Sindsdien heb ik ze wel 2 keer per jaar aan de deur met hun gratis boek van mormon.
Ze geloven in het postuum dopen van overledenen, daarom hun onderzoek in genealogie. Ze hebben zelfs prinses Juliana en Anne Frank gedoopt in hun tempels.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door edele strijdster »

Hendrien schreef:Haken voor muizenhuizen. http://www.hetmuizenhuis.nl
Wat leuk!! :oops Waar heb je de patronen vandaan?
Allemaal van pinterest?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrien »

edele strijdster schreef:
Hendrien schreef:Haken voor muizenhuizen. http://www.hetmuizenhuis.nl
Wat leuk!! :oops Waar heb je de patronen vandaan?
Allemaal van pinterest?
Oude patronen van kleedjes, kastrandjes en een muizenpatroon van pinterest.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Roos2017 »

Met koeien op stal (en ´s zomers in de wei) heb je niet zoveel vrije tijd.
Het werk roept ons 365 dagen per jaar, maar dat vinden we niet erg.
Wij genieten van de omgang met de dieren (en ondervinden dat ´de os zijn bezitter kent´), de hoogstam boomgaard voor de keuken, met ´s zomers wat zwakke koeien en/of kalveren daarin.
Dieren voeren, stal uitmesten, gras maaien, hooi schudden, melken, boter en kaas maken, dieren verweiden, administratie, boekhouding,
in de groentetuin en aan de fruitbomen werken,
het weidse landschap,
altijd weer mooi als de hond of een kat haar jongen krijgt,
de kippen, de schapen,
en natuurlijk lekker koken en bakken ...
wij vinden ons gezegend dat wij dit werk mogen doen, en zo kan je werk ook je hobby zijn ... :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Hendrien schreef:Haken voor muizenhuizen. http://www.hetmuizenhuis.nl
Ik heb het muizenhuis een keer in het echt gezien. Het stond toen in de bibliotheek in Amsterdam. Het is zo leuk om het te kunnen bekijken! Zo veel, en zo leuk gemaakt, echt heel bijzonder.
TSE
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2017, 18:24

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door TSE »

Roos2017 schreef:Met koeien op stal (en ´s zomers in de wei) heb je niet zoveel vrije tijd.
Het werk roept ons 365 dagen per jaar, maar dat vinden we niet erg.
Wij genieten van de omgang met de dieren (en ondervinden dat ´de os zijn bezitter kent´), de hoogstam boomgaard voor de keuken, met ´s zomers wat zwakke koeien en/of kalveren daarin.
Dieren voeren, stal uitmesten, gras maaien, hooi schudden, melken, boter en kaas maken, dieren verweiden, administratie, boekhouding,
in de groentetuin en aan de fruitbomen werken,
het weidse landschap,
altijd weer mooi als de hond of een kat haar jongen krijgt,
de kippen, de schapen,
en natuurlijk lekker koken en bakken ...
wij vinden ons gezegend dat wij dit werk mogen doen, en zo kan je werk ook je hobby zijn ... :)
Mooie beschrijving Roos. Inderdaad een zegen als je zo je werk mag doen. Als je zo mag genieten van en jezelf verwonderen in de Schepping... heel mooi...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Voor wie graag klust en frunnikt, en soms buitensporige maten plankjes en plaatwerk nodig heeft, is dit misschien het goede adres.

http://www.buurman-materialen.nl

Ze verkopen o.m. gebruikt materiaal, afkomstig van tentoonstellingen, sloopprojekten e.d.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
LianneT
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2018, 15:19

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door LianneT »

Hendrien schreef:Haken voor muizenhuizen. http://www.hetmuizenhuis.nl
Vind het ook een geweldig project. Mijn kinderen zijn dol op de boeken ervan (ik geloof dat er inmiddels een hele reeks is).
Plaats reactie