Vrije tijd en hobby's

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Afbeelding
Ik liet het aan mijn dochter zien en die werd erg enthousiast.
Waar kunnen we het patroon vinden Orchidee?
helma schreef:ik heb één babyslofje af maar zit te klungelen met nr. 2.
Mmmm...weet niet of ik wel een goede slofjesbreiende oma zal worden
Slofjes is niet echt het gemakkelijkst om mee te beginnen. ;)
Je kunt beter met een truitje beginnen en dan 2 mouwtjes tegelijk breien, dan worden ze identiek.
Of een mooie omslagdeken.
Ik kreeg er eentje van mijn tante, toen mijn jongste geboren werd. Heel fijntjes, naalden nr 2 denk ik.
Het was het laatste dat zij breide. :fi
Ik gebruik hem nog, alleen niet voor baby.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Volgens mijn handwerkjuf op de lagere school, zou het nooit goed komen met mij.
Elke lap was scheef, ik liet steken vallen en naaien vond ik vreselijk.
Maar zie daar, ik kreeg van mijn ouders voor mijn 19e verjaardag een knip-naaicursus, ging samen met een vriendin en opeens lukte alles.
Breien idem dito, gewoon met simpele babyspulletjes begonnen, kennelijk zorgden de zwangerschapshormonen voor een flinke brei-dwang.
En weet je, dan lukt het steeds beter, je krijgt er plezier in dan en gewoon volhouden.
Mijn dochter wordt er nu ook steeds handiger in, eerst kwam ze met elke gevallen steek of als ze af moest kanten naar mij toe, maar inmiddels na vele keren voordoen, is ze er al heel handig mee geworden.
Jolanda, het is echt: al doende leert men. Op internet vind je diverse filmpjes en tekeningen waarin alles steek voor steek wordt uitgelegd.
Breien en naaien voor dummies. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrien »

Heb 5 jaar op naailes gezeten en helaas is het niets geworden. Ik krijg er alleen maar spanning van.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door refo »

JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
't Is ook zonde van de tijd. Als het je hobby is, prima, maar als het een bezoeking is: niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Posthoorn »

JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Voor zoiets ga ik altijd nog naar mijn moeder. :super
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Voor zoiets ga ik altijd nog naar mijn moeder. :super
Om het op een drama uit te laten lopen?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Voor zoiets ga ik altijd nog naar mijn moeder. :super
Om het op een drama uit te laten lopen?
Wil je mijn lieve moeder niet beledigen! ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Mooi! Ik moet geen draad of naald aanraken, welk soort naald dan ook. Het loopt steevast uit op een drama.
Voor zoiets ga ik altijd nog naar mijn moeder. :super
Als het kan is dat heel fijn natuurlijk, maar er kan een tijd komen dat het niet meer mogelijk is.
Mijn moeder zag het op het laatst niet meer en alle vaardigheden leken te zijn weggegleden.
Ze breide en haakte de meest ingewikkelde patronen en steken en op het laatst was 1 recht 1 averecht nog te ingewikkeld.
Daar heeft ze veel verdriet over gehad.
Als ze hier kwam, pakte ze steevast mijn naaidoos en naaide knoopjes aan, ze verving eens een rits, zette een zoom vast.
Ik mis het nog steeds. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Ik was sinds vannacht(!) aan het ontwerpen geslagen (ongedacht, onverwacht en spontaan!) en ziet, de nieuwe avatar is er! Hoewel... het is altijd voor verbetering vatbaar. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Zodoende leert men, zeiden de ouden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Ik was sinds vannacht(!) aan het ontwerpen geslagen (ongedacht, onverwacht en spontaan!) en ziet, de nieuwe avatar is er! Hoewel... het is altijd voor verbetering vatbaar. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Zodoende leert men, zeiden de ouden.
Ik zie...

DIA blijft vast en onverbroken!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Ik was sinds vannacht(!) aan het ontwerpen geslagen (ongedacht, onverwacht en spontaan!) en ziet, de nieuwe avatar is er! Hoewel... het is altijd voor verbetering vatbaar. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Zodoende leert men, zeiden de ouden.
Ik zie...

DIA blijft vast en onverbroken!
Nou :quoi daar heb ik zo mijn twijfels wel bij...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
-DIA- schreef:Ik was sinds vannacht(!) aan het ontwerpen geslagen (ongedacht, onverwacht en spontaan!) en ziet, de nieuwe avatar is er! Hoewel... het is altijd voor verbetering vatbaar. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Zodoende leert men, zeiden de ouden.
Ik zie...

DIA blijft vast en onverbroken!
Nou :quoi daar heb ik zo mijn twijfels wel bij...
Ik ook :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door jjchris »

Vrije tijd? Tekenen. Onderandere opdrachten van de kerk voor evangelisatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-P900 met Tapatalk
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

massa's fotokaarten gemaakt , er is net een zak naar stichting Heidelberg/Dordt nu zoek ik een nieuw goed doel, iemand een idee?

kaartjes voor evangelisatie Gent en voor onze eigen gemeente gemaakt.

ben aan het breien

heb nieuwe koraalbewerkingen gekocht en ben druk aan de studie.

vanmiddag ga ik denk ik het veld weer in voor foto's

ben kippen aan het schilderen op steigerhout voor mijn zus die op de fokveedag in H'sluis hoopt te staan.

tja en dan nog het huishouden...

oja en ik net een jeugdboek uit, het speelt zich af ik Rotterdam tja dat is natuurlijk erg leuk. :livre

je ziet door al die hobby's hou ik geen vrije tijd meer over
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie