De jeugd van tegenwoordig.......

Aapje

Bericht door Aapje »

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Aapje
Boekje
Dit bedoelde je dus. :%

Het openen van dit onderwerp is niet naar aanleiding van dit boekje. Maar omdat erg veel jeugd vanuit onze kerkelijke gemeente op vrijdag- en zaterdagavond plaatsen bezoekt waar ze eigenlijk niet thuis horen. ERG VEEL!!!! Een ruwe schatting: 70%!!!!!!!!!!!!!!!!
Aapje

Bericht door Aapje »

Ik kan zulke dingen nog steeds niet geloven en dan zondags naar de kerk met een schijnheilige kop.
Kan me daarom ook zo kwaad maken.
lejo

Bericht door lejo »

Origineel geplaatst door Aapje
Ik kan zulke dingen nog steeds niet geloven en dan zondags naar de kerk met een schijnheilige kop.
Kan me daarom ook zo kwaad maken.
probeer dit onder controle te krijgen voordat je voor de klas gaat staan!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Aapje
Ik kan zulke dingen nog steeds niet geloven en dan zondags naar de kerk met een schijnheilige kop.
Kan me daarom ook zo kwaad maken.
Lijk me niet zo verstandig om kwaad te worden. Je kunt beter voor deze jongeren bidden! :%
Als je het besef heb hoe erg het is dat jongeren om God nog gebod geven, dan wil je menselijkerwijs je voor deze jongeren proberen in te zetten. Wij proberen het door een soos, maar dit kan niet zonder het gebed.

Ga eens stil zitten en diep nadenken!!


Wat zulke jongeren doen en hoe God tegenover zulk gedrag staat!!! Wie van jullie wil dan niet in contact komen met deze jongeren en ze waarschuwen? Sta eens stil wat je doet als je God tegen werkt (menselijkerwijs) en op zondag schijnheilig in de kerk (geld misschien ook voor ons alle als we kijken naar al onze bezigheden!). Op vrijdag en zaterdag openlijk de wereld dienen en op zondag God! Maar gelukkig komt men nog in de kerk!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Mogen wij ons niet kwaad maken om zaken waar God Zich ook kwaad om maakt?

Niet uit hoogmoed, geef jongeren een arm en bidt, maar let op hoe de Heer met hypocrisie om ging. Dat was niet vriendelijk hoor.

Ik besef wel dat dit een opmerking kan zijn die tot hoogmoed leidt. Laten we de mensen niet aan hun lot overlaten, wij zouden er bij kunnen zitten. Maar dat mag samen met boos worden. Noem dat een vorm van tucht.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Aapje

Bericht door Aapje »

Ik ga niet voor de klas.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

..... het zijn allemaal jongens en meisjes:,:,:,
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
..... het zijn allemaal jongens en meisjes:,:,:,
tja.

De jeugd van tegenwoordig het zijn allemaal jongens en jongens. :ha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De jeugd van tegenwoordig.......

Bericht door Mara »

Voor mijn dochter een proefabonnement op het nieuwe meidenblad Belle genomen en het kwam inmiddels binnen.
Het ziet er echt heel leuk en verantwoord uit.
Hier meer info: http://www.kok.nl/artikelen/Belle-Eerst ... enermeiden
Voor christelijke jonge meiden was er heel weinig op dit gebied.
De rommel die in de supermarkt ligt, kun je absoluut niet in huis halen.
Het is al seks en popmuziek wat de klok slaat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De jeugd van tegenwoordig.......

Bericht door Zita »

Mara schreef:Voor mijn dochter een proefabonnement op het nieuwe meidenblad Belle genomen en het kwam inmiddels binnen.
Het ziet er echt heel leuk en verantwoord uit.
Hier meer info: http://www.kok.nl/artikelen/Belle-Eerst ... enermeiden
Voor christelijke jonge meiden was er heel weinig op dit gebied.
De rommel die in de supermarkt ligt, kun je absoluut niet in huis halen.
Het is al seks en popmuziek wat de klok slaat.
Ik vind het initiatief echt geweldig. In hoeverre is het blad een EO-achtig verschijnsel? Ik las dat het gepromoot was op de EO-jongerendag.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De jeugd van tegenwoordig.......

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Voor mijn dochter een proefabonnement op het nieuwe meidenblad Belle genomen en het kwam inmiddels binnen.
Het ziet er echt heel leuk en verantwoord uit.
Hier meer info: http://www.kok.nl/artikelen/Belle-Eerst ... enermeiden
Voor christelijke jonge meiden was er heel weinig op dit gebied.
De rommel die in de supermarkt ligt, kun je absoluut niet in huis halen.
Het is al seks en popmuziek wat de klok slaat.
Ik vind het initiatief echt geweldig. In hoeverre is het blad een EO-achtig verschijnsel? Ik las dat het gepromoot was op de EO-jongerendag.
Dat weet ik niet. Ik las het op de site van Teuni, ben gaan googlen en heb het maar gewaagd voor 12.95. (3 nummers) Als één van mijn zoons ziek is kan ik wel een leuk blad meenemen, maar voor dochters is dat heel moeilijk. (als ze geen handwerkfan of creabea is).
Ik had vroeger zelf de T ina, dat blad wil je je dochter echt niet meer geven nu. :nonnon
Zelfs de M argriet en L ibelle trekken mij niet meer zo aan.
Lees jij wel eens een blad Zita? En zo ja, welke is dan leuk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De jeugd van tegenwoordig.......

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef:Voor mijn dochter een proefabonnement op het nieuwe meidenblad Belle genomen en het kwam inmiddels binnen.
Het ziet er echt heel leuk en verantwoord uit.
Hier meer info: http://www.kok.nl/artikelen/Belle-Eerst ... enermeiden
Voor christelijke jonge meiden was er heel weinig op dit gebied.
De rommel die in de supermarkt ligt, kun je absoluut niet in huis halen.
Het is al seks en popmuziek wat de klok slaat.
Ik vind het initiatief echt geweldig. In hoeverre is het blad een EO-achtig verschijnsel? Ik las dat het gepromoot was op de EO-jongerendag.
Dat weet ik niet. Ik las het op de site van Teuni, ben gaan googlen en heb het maar gewaagd voor 12.95. (3 nummers) Als één van mijn zoons ziek is kan ik wel een leuk blad meenemen, maar voor dochters is dat heel moeilijk. (als ze geen handwerkfan of creabea is).
Ik had vroeger zelf de T ina, dat blad wil je je dochter echt niet meer geven nu. :nonnon
Zelfs de M argriet en L ibelle trekken mij niet meer zo aan.
Lees jij wel eens een blad Zita? En zo ja, welke is dan leuk?
Libelle rolt hier binnen via een tante. Ik vis de leuke recepten en interieurideeën eruit, grijns om JanJansendekinderen, neem kennis van wat er in de mode speelt en blader de rest door om te zien hoe het leven van een niet-refo-gemiddelde-vrouw eruit ziet. Als je werkomgeving reformatorisch is, kan het soms weleens goed zijn om met je neus op de niet-reformatorische feiten gedrukt te worden. Een tijdschrift leent zich daar iets meer voor dan een krant, omdat een tijdschrift meer op lifestyle gericht is.
Verder hou ik wel van woontijdschriften, vooral VTWonen.
Soms heb ik de Flow. De ene keer staat 'ie vol met mindfulness, de andere keer is 'ie leuk. Er zitten altijd leuke kleine kadootjes bij, vooral dingen waarmee je anderen aandacht kunt geven (postpapier, kaarten, enveloppen, enzovoorts).
Als kadootje geef ik weleens Daphnes Diary. Beetje kneuterig, maar wel leuk.
Terdege en Gezinsgids lees ik bij oma.
Als ik enorm gaar ben, wil ik nog weleens een royaltytijdschrift doorbladeren.
Overigens vind ik tijdschriften erg duur, dus ik koop ze niet vaak. En woontijdschriften kun je op koninginnedag bij de vleet voor een dubbeltje kopen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De jeugd van tegenwoordig.......

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef:Voor mijn dochter een proefabonnement op het nieuwe meidenblad Belle genomen en het kwam inmiddels binnen.
Het ziet er echt heel leuk en verantwoord uit.
Hier meer info: http://www.kok.nl/artikelen/Belle-Eerst ... enermeiden
Voor christelijke jonge meiden was er heel weinig op dit gebied.
De rommel die in de supermarkt ligt, kun je absoluut niet in huis halen.
Het is al seks en popmuziek wat de klok slaat.
Ik vind het initiatief echt geweldig. In hoeverre is het blad een EO-achtig verschijnsel? Ik las dat het gepromoot was op de EO-jongerendag.
Dat weet ik niet. Ik las het op de site van Teuni, ben gaan googlen en heb het maar gewaagd voor 12.95. (3 nummers) Als één van mijn zoons ziek is kan ik wel een leuk blad meenemen, maar voor dochters is dat heel moeilijk. (als ze geen handwerkfan of creabea is).
Ik had vroeger zelf de T ina, dat blad wil je je dochter echt niet meer geven nu. :nonnon
Zelfs de M argriet en L ibelle trekken mij niet meer zo aan.
Lees jij wel eens een blad Zita? En zo ja, welke is dan leuk?
Libelle rolt hier binnen via een tante. Ik vis de leuke recepten en interieurideeën eruit, grijns om JanJansendekinderen, neem kennis van wat er in de mode speelt en blader de rest door om te zien hoe het leven van een niet-refo-gemiddelde-vrouw eruit ziet. Als je werkomgeving reformatorisch is, kan het soms weleens goed zijn om met je neus op de niet-reformatorische feiten gedrukt te worden. Een tijdschrift leent zich daar iets meer voor dan een krant, omdat een tijdschrift meer op lifestyle gericht is.
Verder hou ik wel van woontijdschriften, vooral VTWonen.
Soms heb ik de Flow. De ene keer staat 'ie vol met mindfulness, de andere keer is 'ie leuk. Er zitten altijd leuke kleine kadootjes bij, vooral dingen waarmee je anderen aandacht kunt geven (postpapier, kaarten, enveloppen, enzovoorts).
Als kadootje geef ik weleens Daphnes Diary. Beetje kneuterig, maar wel leuk.
Terdege en Gezinsgids lees ik bij oma.
Als ik enorm gaar ben, wil ik nog weleens een royaltytijdschrift doorbladeren.
Overigens vind ik tijdschriften erg duur, dus ik koop ze niet vaak. En woontijdschriften kun je op koninginnedag bij de vleet voor een dubbeltje kopen.
Tijdschriften zijn zeker duur. Ik werk niet in een reformatorisch omgeving, en krijg wel eens de Plus of Zin mee.
En voor de volwassen vrouw is er nog wel keuze, maar voor jonge meiden niet. Ook al lastig om een leuk leesboek te vinden, alhoewel je nu een soort chicklits heb van Zomer en Keuning.
Ik heb dochter mijn oude witte raven pockets aangewezen, maar ze keurt de meeste af.
Voor haar ook geen Goud Elsje of zuster Sue Barton.
Als je die boeken nog eens leest, zie je hoe de wereld toch veranderd is, in vrij korte tijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie