strandvakanties???

Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

strandvakanties???

Bericht door Madtice »

In de vragenlijst van het topic refocultuurtje wordt strandvakantie in het rijtje gezet van Disco en kroeg en bioscoop. Nu weet ik hoe er over het algemeen hier gedacht wordt over deze locaties, maar wat is hun relatie met strandvakanties? Wat is er mis met strandvakanties?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik weet niet of jij in je omgeving veel reformatorische mensen spreek Matthijs. Maar als ik ze over zomervakanties spreek is het meestal:
Schotland, Engeland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland.

En ik hoor nooit iemand over Spanje, en ook vrij weinig over andere landen die bekend staan om de kusten. Vandaar...
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Dat snap ik, maar ik vraag me af waarom? Gewoon omdat bergvakanties en dergelijke meer aantrekken (mij ook hoor, ik woon op 10 meter van het strand, maar ik kom er weinig) of omdat er iets grondig mis is met strandvakantie. Dat vraag ik omdat het voorkwam in het rijtje disco, kroeg en disco, en ik weet de redenen waarom daar niet heen gegaan wordt door gereformeerden. Gegronde redenen, en ik begrijp ze volkomen. Maar ik vroeg me gewoon af of dat ook voor strandvakanties geldt, that's all :)

Groeten matthijs
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik ga nu proberen om iets zinnigs op te schrijven over dit onderwerp! :!

Ik moet zeggen, ik had ook een oordeel over zonvakanties. Met mijn ouders gingen we altijd op vakantie naar Duitsland/Oostenrijk etc. altijd naar de bergen. Kijk t was schitterend en heb heus wel genoten maar op een gegeven moment kom je op ee leeftijd dat je dingen zelf wilt gaan doen en niet meer een berg wilt beklimmen met je ouders. Nou dat moment had ik dus vorig jaar, IK GA NOOIT MEER MEE, zei ik es tijdens het wandelen (toen ik heeeeeeeeeeeel erg moe was :sleep:) Ik kreeg via een vriendin de beteruitgids in handen en er stonden allemaal geweldige reizen in. We moesten kiezen, nou t werd Italie, Toscaanse Riviera. Ik wist niet helemaal wat ik kon verwachten in zo'n land, met zo'n organisatie. Ik ging er heen (met mijn eigen waarden en normen) en het was geweldig! Ik had een leuke groep meiden om me heen, geen problemen etc.
Er waren heus wel meiden die in de bar gingen zitten en "lekker drinken en dansten". Maar ik ben er van overtuigd dat als je je CHRISTELIJKE waarden en normen mee neemt op vakantie... dan kan je heus wel op vakantie naar een warm land oid! Kijk als je thuis je niet bezat, niet naar de disco gaat etc. waarom zou je dat wel in zo'n land doen... en trouwens... zijn er geen disco's etc. in Duitsland etc.? Ik meen wel es gezien te hebben dat ik zoiets langs de weg zag staan... dus....

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil zeggen :D

Doeidoei, Daphne
Jelle

Bericht door Jelle »

In principe is er niets mis met een strandvakantie. Hoewel ik er voor mezelf niet aandenken moet. Nu zal je zeggen en je gaat wel naar Turkije en naar Mexico en naar Griekenland. Ja, ja je hebt gelijk. Alleen wij gaan daar niet heen voor het strand. Natuurlijk nemen we best wel eens een duik in zee, maar we liggen geen hele dag of dagen op het strand.
Het bezwaar van een strandvakantie is veelal, dat je met goed fatsoen niet op het strand kan zitten. Als je hier in Nederland ziet wat er al niet op het strand rondloopt, van gekleed en Topless tot aan naaktloperij toe, dan zeg ik daar kan je als christen niet tussen gaan zitten, het is een ergenis als je ziet hoe mensen schaamteloos zich op het strand vertonen. Wij zoeken als we naar het strand gaan om te zwemmen die gelegenheid op waar je de minste kans loopt om geconfronteerd te worden met dergelijke uitwassen.
Daarom wordt in deze tijd het strand vaak door christelijke mensen gemeden. Kijk maar eens naar vroeger, toen gingen christelijke mensen toch meer naar het strand dan nu, maar toen werden er ook gewoon degelijke badpakken gedragen en liep men niet uitdagend en verleidelijk rond te darren.
Dat is ook voor mij de reden waarom ik niet in Scheveningen b.v. naar het strand ga. En dan kan je wel zeggen: zij lopen topless of naakt en ik niet en het is hun verantwoordelijkheid, maar zijn we allemaal zo sterk om stiekem toch even niet om te kijken. Het vlees is zwak en waarom zouden we de verleiding zoeken en ons zelf op een hellend pad begeven. Daarom is het een goede zaak dat we proberen een gelegenheid te vinden waar we met goed fatsoen in zee kunnen gaan.
En dan de vakantie in de warme landen, daar gaan wij meestal heen om , ondanks de enorme warmte soms, toch veel van de natuur en de cultuur van het land te bezichtigen. Wat is er niet gezelliger als je in Turkije of in Mexico je begeeft op de grote warenmarkten. het is een genot om daar rond te lopen en te zien hoe iedereen zijn handeltje probeer te slijten. Je zieter vrouwen op de grond zitten die hun koopwaar aanprijzen, en de meest vreemde snuisterijen worden er verkocht. En neem dan de kramen met alle aanbiedingen van kruiden. Grote zakken van een mut, staan er en de lucht is heerlijk om in te ademen. alleen al, al die vreemde geuren insnuiven is al bijzonder.
En dan aan het eind van de dag als je moe terug komt in je hotel dan is het heerlijk om als het mogelijk is nog een duik in zee te nemen of, en dat hebben we meestal er bij, een duik in het zwembad van het hotel. Dat zijn de zomer vakanties zoals wij die doorbrengen.
Soms eens even op het strand om wat te lezen of te zonnen, maar met mijn ongedurige natuur en de drang die ik voel dat ik weg wil om wat te doen, te gaan bezichtigen en dan die drang om altijd maar weer ergens mee bezig te zijn en ook altijd weer het nieuwsgierig zijn hoe het er ergens anders uit ziet, dan zal je begrijpen dat er van lang op het strand liggen geen snars terecht komt.
Strand vakanties het zou moeten kunnen, maar helaas wordt het steeds moeilijker om het verantwoord te kunnen doen. Maar gelukkig zijn er, ook in Nederland, nog wel stukken strand waar wij wel gewoon heen kunnen gaan, maar het wordt wel steeds minder.

Een voordeel hebben we nog wel. Vroeger, en nu steeds minder, had je aparte nudisten stranden, nu loopt het heb ik horen vertellen vaak zomaar door elkaar heen. maar er komt een tijd dat wij als refo nederland zijnde, van onze minister apart afgezette stranden gaan krijgen, alleen bestemd voor refo´s.:o:o:o

Pffffffff wat een end. heb ik dat geschreven??????:thu:bu

[Veranderd op 13/12/02 door Jelle]
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

jaartje of wat geleden deze discussie hier ook gehad.

Laten we als refo's nou niet zo bekrompen zijn door te zeggen dat je niet naar het strand op vakantie kunnen gaan.

Waarom wordt het woord "strand"" en dan met bijbehorende linken, zomer, zon en vakantie gelijk veroordeeld?????

Er zijn meer stranden dan de stranden in Salou, St tropez, Ibiza, zandvoort en Scheveningen!!!!

Dar kan ( hoor) je m.i. als refo/ christen in de zomer echt niet komen!
Daar draait alles om bloot, alcohol en spelen.

Maar laten we het nou ook eens hebben over die leuke gezellige stranden bij Ouddorp ( vuurtoren), Aagtekerke ( domburg) en nog wel een aantal.

Daar kan je echt wel op een christelijke manier een "strandvakantie"houden hoor.

en de definituie van strandvakantie is ook wel heel breed denk ik. De een vind het heerlijk om een paar uurtjes per dag naar het strand te gaan en lekker te zwemmen, vliegeren en kastelen te bouwen. En een ander ligt lekker de hele dag op z'n buik in het zand met een boek.

We kunnen toch de stranden waar alles herlemaal bloot moet, de harde beats ja al van een kilometer afstand begroeten en de alcohol rijkelijk vloeit toch mijden??

dan hoeven we toch niet ineens alle strandvakanties in de zomer te verafschuwen??

Het verheugde me vorig jaar op een mooie zomerse dag in juli in Ouddorp bij een demonstratie van de reddingsbrigade tussen alle badpakken en vele gerokte refo's een predikant te zien staan in een zwart pak ;).
en niemand ( refo of niet refo) deed hioer gek over.

jaja Billy komt graag in Ouddorp !!! :D

Trouwens......
Maar goed voor Camping Schoolzicht in aagtekerke ( en al die andere refominicampings langs de kust) dat niet iedereen er voor kiest om als een ware invasie de veluwe op te duiken in de maanden juli en augustus.
Stel je voor, konden al die refocampings langsd de kust hun poort wel sluiten

Nee hoor! Billy en family gaan DV zomer 2003 weer een heerlijke strandvakantie houden in het mooie en schone Zeeland.

En dat wil niet zeggen dat we iedere dag op het strand zitten te bakken. Zeeland biedt nog meer natuur en cultuur.!!!


Strandvakantie op z'n refoos??? hhahahha

WHY NOT??





:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

:in:in:in:in:in:in verlang nu al naar de Zon , zee wind en Golven!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Alleen vraag ik me af wat het nut is van een strandvakantie van twee weken.

Ook al lig je twee weken bij de Ouddorpse vuurtoren of dichtbij Schoolzicht en je ziet na de vakantie poepiebruin denk ik niet dat dit een zinvolle tijdsbesteding is, ook al is het vakantie.

Dat heb ik wel tegen strandvakanties.

pfoeh, gelukkig toch wat gevonden waardoor ik er toch een beetje op teugen kan zijn.

Op strand is het op dit moment ook lekker hoor. Een verfrissende strandwandeling...........

Héérlijk!!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door rekna
Alleen vraag ik me af wat het nut is van een strandvakantie van twee weken.

Ook al lig je twee weken bij de Ouddorpse vuurtoren of dichtbij Schoolzicht en je ziet na de vakantie poepiebruin denk ik niet dat dit een zinvolle tijdsbesteding is, ook al is het vakantie.

Dat heb ik wel tegen strandvakanties.

pfoeh, gelukkig toch wat gevonden waardoor ik er toch een beetje op teugen kan zijn.

Op strand is het op dit moment ook lekker hoor. Een verfrissende strandwandeling...........

Héérlijk!!

?? je hoeft niet 2 weken op het strand te LIGGEN bakken om poepiebruin terug te komen.

Tijdens het fietsen, zwemmen en vliegeren wordt je in het mooie zeeland ook al poepiebruin hoor!

:cool::cool::cool::cool::cool::cool:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Billy

?? je hoeft niet 2 weken op het strand te LIGGEN bakken om poepiebruin terug te komen.

Tijdens het fietsen, zwemmen en vliegeren wordt je in het mooie zeeland ook al poepiebruin hoor!

:cool::cool::cool::cool::cool::cool:
Maar dan loop je wel risico dat als je je tiesjurt uittrekt, je toch nog je tiesjurt aanhebt, of als je je zonnebril afzet, hem nog steeds op hebt. Dat geldt natuurlijk ook voor je sokken en korte broek.
Trein

Bericht door Trein »

Origineel geplaatst door Jelle
Als je hier in Nederland ziet wat er al niet op het strand rondloopt, van gekleed en Topless tot aan naaktloperij toe, dan zeg ik daar kan je als christen niet tussen gaan zitten, het is een ergenis als je ziet hoe mensen schaamteloos zich op het strand vertonen.
En wat zou er nou weer mis kunnen zijn met naaktloperij. Zijn we niet allemaal naakt geboren, en zijn we niet allemaal onder onze kleren even naakt.

Ik kom zelf heel veel op naaktstranden, en daar is de sfeer vele malen beter dan op geklede stranden. De sfeer en vrede onder de naakte strandbezoekers is gewoon heerlijk rustig en perfect. En naaktstranden hebben absoluut niets erotisch. En mensen die er op de naakst stranden anders over denken, worden meestal zeer snel weggestuurd.

In het spreekwoordelijke paradijs is de mens zich gaan kleden omdat ze zich schaamde voor haar naaktheid.
Op een naaktstrand is die schaamte er niet meer, dus is ook de kleding niet meer nodig.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Trein = Truus

Dat is nu wel duidelijk.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Wat is die refo pienter zeg!:,:,:,:,:eur:eur
Jelle

Bericht door Jelle »

Trein in het Paradijs heeft de Heere Adam en Eva al van kleding voorzien om hun naaktheid te verbergen.
Toch een duidelijk teken dat de Heere niet wil, en we kunnen dat in de Bijbel op vele plaatsen lezen, dat we naakt rondlopen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

tgaat niet over naaktloperij hier maar over

(reformatorische) strandvakanties


zag in de amicitia en betre-uit gids dat die er voor jongeren ook volop zijn
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

zag in de amicitia en betre-uit gids dat die er voor jongeren ook volop zijn
Nou, wat je zegt.....

De hoeveelheid bloot in die blaadjes vind ik onderhand ook niet normaal meer.

De meest normale reisgids die ik t.n.t. in mijn handen heb gehad is die van Avanta.

Stoor me er oprecht aan.

Dus naaktloperij taboe in de ger. gezindte. Zeker niet!!!!
Plaats reactie