CONCERTEN

Plaats reactie
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

CONCERTEN

Bericht door PvS »

Afbeelding
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: CONCERTEN

Bericht door sirdanilot »

Ik vind de concerten altijd nogal prijzig. Was een keer bij een orgelconcert in Terneuzen, kostte ook al 7 euro dat was toch wel echt zo'n beetje het maximum. Volgens mij was dat trouwens ook deze organist !

Leuk detail: als je Terneuzen binnen rijdt staan er van die borden met de evenementen van die maand erop, bijvoorbeeld kermis, havenfeesten, maar ook de orgelconcerten. Geeft je een beetje een Bible Beltgevoel als je binnenrijdt (terwijl het nu niet echt Bible Belt is). :langue
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: CONCERTEN

Bericht door Hendrikus »

Prijzig?
Die jongen reed toen van Urk naar Terneuzen en terug, dat is 520 km à 19 ct = pakweg 100 euro reiskosten.
Hij huurt de kerk voor zeg eens 350 euro. Affiches, programma's, overige PR: 50 euro. Dan heb je al 500 euro kosten en moeten er al 70 betalende bezoekers komen die 7 euro betalen om quitte te spelen. En dan is er nog geen cent verdiend.
Een concert in Terneuzen kost hem inclusief reistijd pakweg 10 uur. Om aan een uurloon van 30 euro te komen en dus 300 euro te verdienen, zouden er dus 115 betalende bezoekers à 7 euro moeten komen.
Maar die waren er niet, dus er moest geld bij.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: CONCERTEN

Bericht door refo »

De omstandigheden waardoor een organist uit Urk er toe komt in Terneuzen te gaan concerteren moeten eerst in aanmerking worden genomen.

Het kan ook zijn dat hij in de buurt op vakantie was en/of is gevraagd. Al die uren kunnen dan beperkt worden tot muziekkeuze.

En welke auto rijdt er voor 19 cent per kilometer? Die wil ik ook wel. ;)
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: CONCERTEN

Bericht door Profesto »

Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: CONCERTEN

Bericht door JolandaOudshoorn »

Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: CONCERTEN

Bericht door Desiree »

Oké.. ff over nadenken.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: CONCERTEN

Bericht door JolandaOudshoorn »

http://www.refoportaal.nl/agenda/detail ... oudewater/

Zaterdag 8 oktober voeren wij een uniek psalmenconcert uit. Al eeuwenlang heeft dit liedboek van Israël vele componisten geïnspireerd. We nemen u mee in de muziekgeschiedenis van 1500 tot heden. U hoort werken van Goudimel, Schutz, Telemann, Mozart, Schubert, Gounod, Franck, Bargiel, Sanderman, Moree en vele anderen. U gaat er werken horen die nog niet eerder zijn uitgebracht op CD of uitgevoerd in Nederland. We hebben hier weken aan gestudeerd en kijken nu uit naar de uitvoering ervan.
Het concert vindt plaats in Oudewater, dus redelijk centraal. Kaarten zijn slechts 15,00 per stuk. Medewerkenden zijn: Gerben Mourik, Michaela Elkenhans, Arjan en Edith Post. De algehele leiding is in handen van Andre van Vliet.
Ik zeg: tot zaterdag!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: CONCERTEN

Bericht door Desiree »

Ik kan nie...

Vanavond kon ik wel. Muziek gehoord van Johann Gottfried Walther :) ;) Het was echt genieten.

Fijne avond toegewenst Jolanda!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: CONCERTEN

Bericht door Desiree »

Zaterdagavond was er in de Joriskerk een concert georganiseerd door het Reformatorisch Dagblad. Een scratchkoor dat thuis oefent en binnen 1 dag het 's avonds ten gehore brengt. Daarnaast was er de mogelijkheid gegeven om van psalm 42 een geheel eigen bewerking te maken.

Ik heb me echt verbaasd hoe goed het koor was. En de bewerking van Roeland de Reuver die ook in de premiere ging die avond was prachtig. Echt muziek.

Echt een heel mooi stukje muziek door een bont gezelschap gezongen en gespeeld. Het was fantastisch om het mee te mogen maken.

Wat ook heel fijn was, waren de woorden van de directeur... ik weet niet hoe ik ze moet omschrijven, maar die lieten een indruk na voor thuis.

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen professional, dus het zou leuk zijn als nog meer mensen anoniem konden reageren die ook geweest zijn. Maar misschien was ik de enige van het forum.

Ik moest het even kwijt.... :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie