Koken en bakken

Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Koken en bakken

Bericht door Vorst »

Je kunt er bijvoorbeeld salade van maken. Even googlen en je komt honderden recepten tegen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Koken en bakken

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Prijsverlagingen worden altijd met grote chocoladeletters aangekondigd, nu 3 cent goedkoper....
Maar ze verhogen net zoveel prijzen als ze verlagen dus per saldo schiet je echt niks op.
merel schreef: Ik vind de Lidl ook zo duur worden. Zo goedkoop is die echt niet meer.
Dat was al een tijdje hoor, ik kom een enkele keer bij de Lidl voor de zakjes kattenvoer en wil dan artikelen als vuilniszakken,
toiletpapier, zakdoekjes, keukenrol e.d. nog wel eens meenemen.
Maar dat is vaak echt niet goedkoper.
De Lidl hier heeft bijv ook geen halfjes brood, of hele groenten (krootjes alleen voorgekookt in folie, andijvie alleen gesneden) dat is bij de Plus en AH dan toch veel beter georganiseerd.
En de groenten bij de Aldi zien er helemaal niet uit, ik had een kistje mandarijnen meegenomen, maar de helft bleek oneetbaar, zuur en hard te zijn.
Lidl heeft vaak gewoon kroppen andijvie hoor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koken en bakken

Bericht door eilander »

Ik heb vorige week vastgesteld aan de hand van een recente kassabon in vergelijking met een bon van bijna vier jaar geleden dat de Lidl in die tijd toch niet echt duurder is geworden.
Er zijn dus een aantal mogelijkheden:
- het gaat hier om producten die wij nooit kopen
- de Lidl is in de tussenliggende jaren goedkoper geweest
- het gaat alleen maar om een gevoel
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koken en bakken

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Mara schreef:Prijsverlagingen worden altijd met grote chocoladeletters aangekondigd, nu 3 cent goedkoper....
Maar ze verhogen net zoveel prijzen als ze verlagen dus per saldo schiet je echt niks op.
merel schreef: Ik vind de Lidl ook zo duur worden. Zo goedkoop is die echt niet meer.
Dat was al een tijdje hoor, ik kom een enkele keer bij de Lidl voor de zakjes kattenvoer en wil dan artikelen als vuilniszakken,
toiletpapier, zakdoekjes, keukenrol e.d. nog wel eens meenemen.
Maar dat is vaak echt niet goedkoper.
De Lidl hier heeft bijv ook geen halfjes brood, of hele groenten (krootjes alleen voorgekookt in folie, andijvie alleen gesneden) dat is bij de Plus en AH dan toch veel beter georganiseerd.
En de groenten bij de Aldi zien er helemaal niet uit, ik had een kistje mandarijnen meegenomen, maar de helft bleek oneetbaar, zuur en hard te zijn.
Lidl heeft vaak gewoon kroppen andijvie hoor.
Echt nog nooit gezien. Alles is verpakt, boontjes zitten afgewogen in een zak, veel groenten voorgesneden, net als het vlees trouwens.
Handig als je een groot gezin hebt, maar niet als je alleen bent of een klein gezin hebt. Want dan heb je of teveel of te weinig.
Mijn schoonvader die heel veel haalt bij de Lidl, haalt zijn groenten en vlees bij de middenstander, want daar is hij voordeliger uit.
Hij kan daar anderhalf ons gehakt en 2 struikjes witlof kopen, dan is hij veel voordeliger uit. (en lekkerder, zegt hij zelf)
Hij gaat eigenlijk liever naar de jumbo of ah, daar wordt hij geholpen bij het boodschappen inpakken en ze zetten zelfs de doos voor hem in zijn auto.
Als hij even uitrust bij de koffiemachine, krijgt hij van het meisje achter het brood altijd een vers gebakken koekje of broodje.
Zo lief en attent.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Koken en bakken

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:Prijsverlagingen worden altijd met grote chocoladeletters aangekondigd, nu 3 cent goedkoper....
Maar ze verhogen net zoveel prijzen als ze verlagen dus per saldo schiet je echt niks op.
merel schreef: Ik vind de Lidl ook zo duur worden. Zo goedkoop is die echt niet meer.
Dat was al een tijdje hoor, ik kom een enkele keer bij de Lidl voor de zakjes kattenvoer en wil dan artikelen als vuilniszakken,
toiletpapier, zakdoekjes, keukenrol e.d. nog wel eens meenemen.
Maar dat is vaak echt niet goedkoper.
De Lidl hier heeft bijv ook geen halfjes brood, of hele groenten (krootjes alleen voorgekookt in folie, andijvie alleen gesneden) dat is bij de Plus en AH dan toch veel beter georganiseerd.
En de groenten bij de Aldi zien er helemaal niet uit, ik had een kistje mandarijnen meegenomen, maar de helft bleek oneetbaar, zuur en hard te zijn.
Lidl heeft vaak gewoon kroppen andijvie hoor.
Echt nog nooit gezien. Alles is verpakt, boontjes zitten afgewogen in een zak, veel groenten voorgesneden, net als het vlees trouwens.
Handig als je een groot gezin hebt, maar niet als je alleen bent of een klein gezin hebt. Want dan heb je of teveel of te weinig.
Mijn schoonvader die heel veel haalt bij de Lidl, haalt zijn groenten en vlees bij de middenstander, want daar is hij voordeliger uit.
Hij kan daar anderhalf ons gehakt en 2 struikjes witlof kopen, dan is hij veel voordeliger uit. (en lekkerder, zegt hij zelf)
Hij gaat eigenlijk liever naar de jumbo of ah, daar wordt hij geholpen bij het boodschappen inpakken en ze zetten zelfs de doos voor hem in zijn auto.
Als hij even uitrust bij de koffiemachine, krijgt hij van het meisje achter het brood altijd een vers gebakken koekje of broodje.
Zo lief en attent.
Echt bij ons is er naast verpakte en gesneden andijvie ook losse kroppen, maar niet altijd, boontjes zijn per pond verpakt, sla, kool ed is ook los, spinazie is ook verpakt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koken en bakken

Bericht door eilander »

Blijkbaar is niet elke Lidl hetzelfde. Bij ons is het in elk geval anders dan bij @Mara.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koken en bakken

Bericht door Mara »

eilander schreef:Blijkbaar is niet elke Lidl hetzelfde. Bij ons is het in elk geval anders dan bij @Mara.
Ik ben bij 3 grote Lidl winkels geweest hier in de regio, ze zien er vrijwel identiek uit.
Hele grote broodafdeling met heerlijke verse gebakken broodjes, croissants, die je wel per stuk kunt pakken.
Maar het brood zit gesneden in een zak, geen halfjes.
samanthi schreef:Echt bij ons is er naast verpakte en gesneden andijvie ook losse kroppen, maar niet altijd, boontjes zijn per pond verpakt, sla, kool ed is ook los, spinazie is ook verpakt.
Zoals ik zei, geschikt voor gezinnen, als alleenstaande (zoals mijn schoonvader) is het geen geschikte winkel.
In een Hollandse supermarkt kunt je ook wc papier per 4 rollen kopen, 2 keukenrollen, 1 karbonaadje of kipfileetje, half litertje melk.
De Hoogvliet hier heeft nog een extra service, nl. dat je brood per kwart kunt kopen als je een halfje ook nog teveel vindt.
Ook kun je 1 gevulde koek of saucijzenbroodje kopen, ik vind dat heel klantgericht denken. Dat heeft echt een meerwaarde, want je ziet er heel veel ouderen in de winkel. Ook de kaas en worst worden vers voor je gesneden, indien nodig, al wil je maar 2 plakjes.
Ik heb vorige week fricandeau in dikke plakken laten snijden voor de babi pangang.
Dit soort dingen kan bij die duitse supers echt niet, die zijn alleen gericht op veel verkopen in grote verpakkingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koken en bakken

Bericht door eilander »

Oké, niet alles komt overeen met 'onze' Lidlwinkel, maar dat ze meer gericht zijn op grote gezinnen dan op alleenstaanden, klopt natuurlijk wel.
Ik heb een tijdje terug een aantal keren bij de Jumbo de wekelijkse boodschappen gedaan. Dat is een veel mooiere winkel maar per saldo ben ik aan de kassa niet blij; misschien ook omdat ik te weinig op aanbiedingen etc. let, maar toch...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koken en bakken

Bericht door helma »

Jumbo is ook niet goedkoop. Maar is de enige winkel hier waar ze twenty four verkopen....de enige 'boter' die een neutrale smaak heeft en niet stinkt. Dus 1 keer in de maand haal ik daar 3 kuipjes. Voor de rest koop ik er eigenlijk nooit wat. Lidl zit niet in Veenendaal, meestal ga ik naar Hoogvliet of (voor de aanbiedingen) naar Albert Heijn. Ze eten hier veel kipfilet op brood, dat is bij Hoogvliet weer een stuk duurder dan bij Appie of Aldi. Aangezien ik toch wel twee keer in de week voor versproducten als melk naar de winkel moet doe ik 1 keer Hoogvliet, een keer Albert Heijn of Aldi. En voor groente, fruit en kip ga ik naar de Turk. Dat scheelt enorm. Had pas een kist grote avocado's voor 3 euro, zaten er 8 in. Gemiddeld gewicht 500 gram.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koken en bakken

Bericht door Mara »

eilander schreef:Oké, niet alles komt overeen met 'onze' Lidlwinkel, maar dat ze meer gericht zijn op grote gezinnen dan op alleenstaanden, klopt natuurlijk wel.
Ik heb een tijdje terug een aantal keren bij de Jumbo de wekelijkse boodschappen gedaan. Dat is een veel mooiere winkel maar per saldo ben ik aan de kassa niet blij; misschien ook omdat ik te weinig op aanbiedingen etc. let, maar toch...
Hier kun je kijken wat de goedkoopste is:
http://www.meergeldminderstress.nl/goed ... supermarkt
Als je slechts 1 x per week alle boodschappen haalt bij 1 winkel, is dat anders. Ik ga meerdere keren en dan naar verschillende waar ik bij elke super de aanbiedingen meeneem.
Ik ken inmiddels heel veel prijzen uit het hoofd.
En ben je een fan van een bepaald merk of koop je alles van het huismerk, dat kan ook schelen.
helma schreef:En voor groente, fruit en kip ga ik naar de Turk. Dat scheelt enorm.
Zeker. Bij Hoogvliet kostte 1 komkommer 89 cent en bij de turk kostte een heel kilo dat (ze waren wel krom en niet zo mooi, maar allee, de schil gaat er af en als je hem in plakjes snijdt, zie je niet meer dat ie krom was)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koken en bakken

Bericht door eilander »

De link die je noemt, @Mara, geeft uiteindelijk alleen een vergelijking tussen AH en Jumbo. Want Aldi en Lidl hebben veel van de producten niet.... Tja, dat kan persoonlijk een hele verstandige keuze zijn, maar een derde heeft daar niet zoveel aan.
De methode die gehanteerd wordt, kan ook best goed zijn: zelf een lijstje maken van de meest gekochte dingen en dan zelf vergelijken. Maar afstand en gemak is ook nog een item: ik heb geen zin en geen tijd om naar verschillende winkels te gaan en Lidl is bij ons in de buurt.
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Koken en bakken

Bericht door DDD »

Ik vind de Lidl heel geschikt voor alleenstaanden hoor. Veel groentenverpakkingen zijn 400 gram. De is voldoende voor een gezonde maaltijd. Al kan ik me voorstellen dat het voor een oudere man wat veel is.

Goed om te horen dat de prijzen niet omhoog zijn gegaan. Ik had een ander idee, maar misschien koop ik de verkeerde dingen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Koken en bakken

Bericht door Orchidee »

De prijze NIET omhoog gegaan?
Volgens mij zie en hoor ik het tegendeel!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Koken en bakken

Bericht door mulder »

Vleeswaren halen wij altijd bij de EMTE en andere boodschappen vaak Lidl. Bijna alles wordt bij eerstgenoemde dagelijks vers gesneden. veel lekkerder en smaakvoller dan de voorverpakte lidl vleeswaren
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koken en bakken

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:De prijze NIET omhoog gegaan?
Volgens mij zie en hoor ik het tegendeel! Afbeelding
Het was een reactie van @DDD op mijn posting:
eilander schreef:Ik heb vorige week vastgesteld aan de hand van een recente kassabon in vergelijking met een bon van bijna vier jaar geleden dat de Lidl in die tijd toch niet echt duurder is geworden.
Er zijn dus een aantal mogelijkheden:
- het gaat hier om producten die wij nooit kopen
- de Lidl is in de tussenliggende jaren goedkoper geweest
- het gaat alleen maar om een gevoel
Plaats reactie