Vakantie

Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Vakantie

Bericht door Marc_44 »

Na een kleine zoektocht op internet kwam ik er achter dat in Frankrijk (waar in het verleden toch veel protestanten verjaagd zijn) nog gemeenten zijn die de "Canons de Dordtrecht" en de "Catéchisme de Heidelberg" als uitgangspunt hebben.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.ere-montauban.fr/

Deze gemeenten die zich "Église Réformée Evangélique" noemen, staan los van de grote protestantse kerk in Frankrijk, de "Église protestante unie de France". Je moet wel goed zoeken waar ze zijn, want over heel Frankrijk gezien zijn er maar 50 gemeenten, en Frankrijk is toch iets groter dan Nederland.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

De ERF en de EREI, bedtaan die niet meer? Volgens mij zij er nog wel heel wat meer gereformeerde kerken in Frankrijk, uiteraard met elk hun eigen kerkscheidende eigenaardigheden.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Vakantie

Bericht door Marc_44 »

DDD schreef:De ERF en de EREI, bedtaan die niet meer? Volgens mij zij er nog wel heel wat meer gereformeerde kerken in Frankrijk, uiteraard met elk hun eigen kerkscheidende eigenaardigheden.
De gemeenten van EREI dragen inmiddels de naam "Union nationale des Églises protestantes réformées évangeliques de France" (kortweg: UNEPREF).

De gemeenten van de ERF zijn inmiddels opgegaan in de "Église protestante unie de France". Deze laatste kerk is wat breder, en bestaat inmiddels ook uit lutherse gemeenten (net als bij de PKN dus).

Ik heb niet alle stromingen uitgezocht. Maar ik vind het interessant om te zien dat sommige afscheidingen en fusies overeenkomen met die in Nederland.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vakantie

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Is twee keer op een zondag naar de kerk niet meer de gewoonte? Dat zou ik jammer vinden, eerlijk gezegd.
Het is maar wat je gewend bent.
Ik kwam eens in een avonddienst en vroeg aan de (hulp)koster: hoe was 't vanmorgen?
Antwoord: eh, ja, kijk, ik ben er nu....
Hetgeen inhield: DUS ik was er vanmorgen niet. WANT je gaat maar één keer per zondag naar de kerk.
Het is maar wat je gewend bent.
Het is maar wat je gewend bent... Hier zijn ook veel mensen gewend om maar eens per zondag naar de kerk te gaan. Inderdaad, maar net wat je gewend bent. Het is alleen een bijzonder slecht teken: de kerk is de werkplaats van de Heilige Geest, maar blijkbaar hoeven wij er dan alleen te zijn als we zin hebben.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Waarom zijn er twee vakantietopics?
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:Waarom zijn er twee vakantietopics?
Omdat iemand een oud topic weer nieuw leven heeft ingeblazen. Eentje zal vanzelf wel weer in de vergetelheid raken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie

Bericht door helma »

Wij mogen vrijdag weer naar Peezeweg.nl zoals voorgaande jaren. Een week met een incompleet gezin dit keer. Als het tenminste door kan gaan....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Wat een prijzen @Helma :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Wat een prijzen @Helma :?
Ja, het is erg duur als je het moet betalen.
Maar het is ook echt een geweldig verblijf; we genieten er altijd enorm van allemaal.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Moet jij NIET betalen dan?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Is dat eigendom van een bekende familie?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie

Bericht door helma »

refo schreef:Is dat eigendom van een bekende familie?
Nee.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Wat een prijzen @Helma :?
Nogal.... over the top.
Maar het ziet er wel luxe uit zeg, al zou ik dat zelf nooit neertellen voor een weekje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vakantie

Bericht door Desiree »

Leuk huis en handig als je met veel mensen er heen gaat. In Friesland heb je ook zulke huizen, maar dan geen sauna etc.

Lachen joh als ik die plaatjes van de sauna ziet. Wij hadden er ook een keer een privé met koude douche etc. Je probeert alles uit en je ligt echt dubbel van het lachen. Stralen die overal uitkomen... Die sissende kolen.. blijkbaar iets teveel water etc. Buiten afkoelen, nou mooi niet.. Nou, dan denk je echt niet meer aan je werk ofzo. Prachtig.

Nee, inderdaad voor die prijs ga ik dit jaar niet weg. Is niet nodig bij ons. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Voor 16 personen is het niet heel extreem deze prijs. Oké, het kost wat, maar je hebt ook wat.
-
Plaats reactie