Wegwijs

Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wegwijs

Bericht door Ad Anker »

freek schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat hebben we enkele weken geleden gedaan, op zaterdag 11 oktober, tijdens de open dag van de evangelisatie.
Daar was het minstens zo massaal (aantal personen per vierkante meter) als gisteren in de Ahoy.
Ai, dat is weer wat minder... evangelisatiepost als "uitje"...
Je kunt natuurlijk ook overál een vroom punt van maken.
toch heeft Luther wel gelijk. 't Is geen vroom punt maar het is wel degelijk zo dat zo'n uitje geen werkelijk beeld geeft van het werk in zo'n post. Een bak koffie in de post op een doordeweekse dag wel. Daarom is zo'n uitje echt wel 'minder'. Al is het goed dat er belangstelling is.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Wegwijs

Bericht door WimA »

Anker schreef:
freek schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat hebben we enkele weken geleden gedaan, op zaterdag 11 oktober, tijdens de open dag van de evangelisatie.
Daar was het minstens zo massaal (aantal personen per vierkante meter) als gisteren in de Ahoy.
Ai, dat is weer wat minder... evangelisatiepost als "uitje"...
Je kunt natuurlijk ook overál een vroom punt van maken.
toch heeft Luther wel gelijk. 't Is geen vroom punt maar het is wel degelijk zo dat zo'n uitje geen werkelijk beeld geeft van het werk in zo'n post. Een bak koffie in de post op een doordeweekse dag wel. Daarom is zo'n uitje echt wel 'minder'. Al is het goed dat er belangstelling is.
Vind ik ook. Een ziekenhuis moet je ook niet bezoeken tijdens een open dag, dat geeft geen goed beeld. Dat doe je op een gewone dag zodat je iedereen maximaal voor de voeten loopt en vooral het werken belemmert. Dat geeft tenminste een goed beeld. Niets beter om te zien hoe het werkt dan waar te nemen dat er weer een goddeloze passeert omdat de medewerker koffie verstrekt aan iemand met 30 bijbels in z'n bezit.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wegwijs

Bericht door Luther »

WimA schreef:
Anker schreef:toch heeft Luther wel gelijk. 't Is geen vroom punt maar het is wel degelijk zo dat zo'n uitje geen werkelijk beeld geeft van het werk in zo'n post. Een bak koffie in de post op een doordeweekse dag wel. Daarom is zo'n uitje echt wel 'minder'. Al is het goed dat er belangstelling is.
Vind ik ook. Een ziekenhuis moet je ook niet bezoeken tijdens een open dag, dat geeft geen goed beeld. Dat doe je op een gewone dag zodat je iedereen maximaal voor de voeten loopt en vooral het werken belemmert. Dat geeft tenminste een goed beeld. Niets beter om te zien hoe het werkt dan waar te nemen dat er weer een goddeloze passeert omdat de medewerker koffie verstrekt aan iemand met 30 bijbels in z'n bezit.
Precies!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Wegwijs

Bericht door WimA »

Luther schreef:
WimA schreef:
Anker schreef:toch heeft Luther wel gelijk. 't Is geen vroom punt maar het is wel degelijk zo dat zo'n uitje geen werkelijk beeld geeft van het werk in zo'n post. Een bak koffie in de post op een doordeweekse dag wel. Daarom is zo'n uitje echt wel 'minder'. Al is het goed dat er belangstelling is.
Vind ik ook. Een ziekenhuis moet je ook niet bezoeken tijdens een open dag, dat geeft geen goed beeld. Dat doe je op een gewone dag zodat je iedereen maximaal voor de voeten loopt en vooral het werken belemmert. Dat geeft tenminste een goed beeld. Niets beter om te zien hoe het werkt dan waar te nemen dat er weer een goddeloze passeert omdat de medewerker koffie verstrekt aan iemand met 30 bijbels in z'n bezit.
Precies!
En niets beter dan op een - dagenlange - conferentie met honderden predikanten tegen elkaar klagen over de nood der tijden terwijl buiten - in de heggen en de steggen - duizenden niets merkend passeren omdat men moet "reflecteren" of "studeren" of "borrelen". Na afloop noemen ze dat dan wel "broederlijke liefde" en "grote eensgezindheid".
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wegwijs

Bericht door Luther »

WimA schreef:En niets beter dan op een - dagenlange - conferentie met honderden predikanten tegen elkaar klagen over de nood der tijden terwijl buiten - in de heggen en de steggen - duizenden niets merkend passeren omdat men moet "reflecteren" of "studeren" of "borrelen". Na afloop noemen ze dat dan wel "broederlijke liefde" en "grote eensgezindheid".
Hahaha... #zuurpruim! Gelukkig is dit geen reëel beeld.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wegwijs

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Anker schreef:
WimA schreef:
Luther schreef:Nee, dan ken je me niet.
Vanwaar die aversie? Ik kan me voorstellen dat iemand geen zin heeft in beursen, of dat iemand die altijd in refokringen verkeerd in de vakantie geen zin heeft in weer een refo omgeving maar dat is toch geen reden om de Wegwijs met een bijna religieuze afkeer te bashen?
Ik weet niet of iemand met een bijna religieuze afkeer de wegwijs basht. Volgens mij valt het wel mee.
Al zijn er, ook op dit forum, die alles wat reformatorisch is met een automatische, schijnbaar ingeschapen afkeer tegemoet treden. Dat geeft inderdaad te denken.

Al ben ik echt geen voorstander van de Wegwijs. Alleen al het feit dat het RD er dagelijks (bijna) een pagina aan moet wijden vind ik al bijzonder onplezierig. Ik ben een aantal jaar geleden naar de familiedagen in Gorinchem geweest, dat is net zo iets. Ik heb dan echt weer voor jaren genoeg. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik daarin volkomen één. Dat scheelt.
Hier ben ik het geheel mee eens. Vooral dat het RD meent er uitgebreid verslag van te moeten maken.
Het was gisteren maar één pagina, terwijl ruim de helft van het abonneebestand er heen gaat. :bobo
Dan mogen ze wat mij betreft andere zaken wel schrappen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wegwijs

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Dan mogen ze wat mij betreft andere zaken wel schrappen.
Welke? Maar wees eerlijk: is de Wegwijsbeurs echt voorpagina-nieuws?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wegwijs

Bericht door Ad Anker »

WimA schreef:
Vind ik ook. Een ziekenhuis moet je ook niet bezoeken tijdens een open dag, dat geeft geen goed beeld. Dat doe je op een gewone dag zodat je iedereen maximaal voor de voeten loopt en vooral het werken belemmert. Dat geeft tenminste een goed beeld. Niets beter om te zien hoe het werkt dan waar te nemen dat er weer een goddeloze passeert omdat de medewerker koffie verstrekt aan iemand met 30 bijbels in z'n bezit.
Luther vind dat ook. Dat snap ik weer niet.
Je kraamt de grootste onzin uit, beste broer. Maar dat zal een bewuste actie zijn. :hum
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wegwijs

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dan mogen ze wat mij betreft andere zaken wel schrappen.
Welke?
Verschillende verslagen van allerlei organisatie die ver van het reformatorische gedachtengoed afstaan.
Maar in ieder geval de pagina's "In beeld".
Luther schreef:Maar wees eerlijk: is de Wegwijsbeurs echt voorpagina-nieuws?
Nee.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wegwijs

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef: Maar in ieder geval de pagina's "In beeld".
Nee, die vind ik juist geweldig!
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wegwijs

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:Het was gisteren maar één pagina, terwijl ruim de helft van het abonneebestand er heen gaat. :bobo
Dan mogen ze wat mij betreft andere zaken wel schrappen.
Als ruim de helft van de abonnees er heen gaat, hoef je er juist níet over te berichten. Men weet dan allang hoe het er aan toe ging... :paladin
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wegwijs

Bericht door Zita »

Ik denk dat 90% van het abonneebestand supermarkten bezoekt. Daar zie ik toch ook niet iedere week pagina's verslaggeving over.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Wegwijs

Bericht door Vagari »

Ja maar als het in de helft van Nederland gestormd heeft moet de andere helft dat ook weten toch? :p
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wegwijs

Bericht door refo »

Zita schreef:Ik denk dat 90% van het abonneebestand supermarkten bezoekt. Daar zie ik toch ook niet iedere week pagina's verslaggeving over.
Dan lees je de krant niet goed. Minstens wekelijks staat er wat over in.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wegwijs

Bericht door refo »

refo schreef:
Zita schreef:Ik denk dat 90% van het abonneebestand supermarkten bezoekt. Daar zie ik toch ook niet iedere week pagina's verslaggeving over.
Dan lees je de krant niet goed. Minstens wekelijks staat er wat over in.
Vandaag ook weer: supers wagen zich niet aan prijzenslag. Het is een heel boeiende bedrijfstak.
En ook hier weer: om het vol te houden en alles cassières, vakkenvullers en winkelbediendes te kunnen betalen moet er veel winst gemaakt worden. En veel en vaak vernieuwd, want anders komt de klant niet meer.
Kortom: een supermarkt runnen is topsport.
Plaats reactie