Vakantie

-DIA-
Berichten: 32786
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Cremar schreef:
-DIA- schreef:De mooie (nog vrij nieuwe) kerk van de Gereformeerde Gemeenten in Hoogeveen. (De kerk staat overigens niet eens in Hoogeveen maar in het nabijgelegen Noordscheschut).
Denk niet dat kinderen dat zo interessant vinden. Helemaal niet als het een kerkgebouw is van de gereformeerde gemeenten ;)
Ik denk dat ze de kerk in Anloo wellicht mooier vinden. Maar de vraag is wel of daar 's zondags
nog een hond in de kerk komt. De meeste PKN gemeenten in Drenthe blinken niet uit door grote
kerksheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Vakantie

Bericht door Curatorium »

Het ergste is nog dat bijna alle nieuwe reformatorische kerken van die architect (Van Beijnum) komen. Ik vind er niks aan.
-DIA-
Berichten: 32786
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Het ergste is nog dat bijna alle nieuwe reformatorische kerken van die architect (Van Beijnum) komen. Ik vind er niks aan.
Ik vind juist de nieuwe kerken, met name van de HHK een verademing vergeleken met de
'kunstige bouwwerken' waar de moderne architecten van bedrijfsgebouwen zich zo mooi
in konden uitleven. Deze kerken zijn ook uiterlijk weer echte herkenbare kerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28868
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Nou, ik vind het vaak erbarmelijke kerken. Maar het kan nog erger. De buitenmaatse modellen in Barneveld bijvoorbeeld. Als je er in zit lijkt het nog wat, maar van buiten zijn ze echt lelijk.

Maar er zijn ook fraaie nieuwe exemplaren, bijvoorbeeld de GG van Gouda, Scherpenzeel en van Barendrecht.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17455
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:
Curatorium schreef:Het ergste is nog dat bijna alle nieuwe reformatorische kerken van die architect (Van Beijnum) komen. Ik vind er niks aan.
Ik vind juist de nieuwe kerken, met name van de HHK een verademing vergeleken met de
'kunstige bouwwerken' waar de moderne architecten van bedrijfsgebouwen zich zo mooi
in konden uitleven. Deze kerken zijn ook uiterlijk weer echte herkenbare kerken.

Idd Dia die nieuwe HHK kerken zijn een verademing (vooral omdat ze vaak op schuurkerkjes lijken)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik denk dat ze de kerk in Anloo wellicht mooier vinden. Maar de vraag is wel of daar 's zondags
nog een hond in de kerk komt. De meeste PKN gemeenten in Drenthe blinken niet uit door grote
kerksheid.
De vraag betrof leuke uitjes voor kinderen. Niet of er zondags nog honden in de kerk komen.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:Idd Dia die nieuwe HHK kerken zijn een verademing (vooral omdat ze vaak op schuurkerkjes lijken)
Er is veel eenheidsworst.
En op het lachwekkende af wordt soms gekopieerd van de Hervormde kerk waarvan men zich heeft afgescheiden.
Lunteren bijvoorbeeld, hoe krijg je het voor elkaar om in hetzelfde dorp een kopie van de Hervormde kerk te bouwen? :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28868
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

huisman schreef:
-DIA- schreef:
Curatorium schreef:Het ergste is nog dat bijna alle nieuwe reformatorische kerken van die architect (Van Beijnum) komen. Ik vind er niks aan.
Ik vind juist de nieuwe kerken, met name van de HHK een verademing vergeleken met de
'kunstige bouwwerken' waar de moderne architecten van bedrijfsgebouwen zich zo mooi
in konden uitleven. Deze kerken zijn ook uiterlijk weer echte herkenbare kerken.

Idd Dia die nieuwe HHK kerken zijn een verademing (vooral omdat ze vaak op schuurkerkjes lijken)
Welke lijkt dan op een schuurkerk? Ik vind de kerken die de laatste tijd in het RD te zien zijn vaak meer lijken op een uitvergroot madurodammodel, een goedkope kopie van een zeventiende-eeuws model. En dat terwijl er zoveel fraaie gebouwen leegkomen die heel goed zouden kunnen worden gebruikt.

De CGK in Noordeloos, dat is een aardig schuurkerkmodel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17455
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Hendrikus schreef:
huisman schreef:Idd Dia die nieuwe HHK kerken zijn een verademing (vooral omdat ze vaak op schuurkerkjes lijken)
Er is veel eenheidsworst.
En op het lachwekkende af wordt soms gekopieerd van de Hervormde kerk waarvan men zich heeft afgescheiden.
Lunteren bijvoorbeeld, hoe krijg je het voor elkaar om in hetzelfde dorp een kopie van de Hervormde kerk te bouwen? :nonnon
Dit lijkt mij het uiterste voorbeeld van PKN cynisme...jammer ik had van jou meer niveau verwacht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28868
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Dat is eerder een kwestie van smaak. De kerk is duidelijk op de hervormde kerk georiënteerd. Dat geeft een wat kinderachtige indruk.

Je kunt eens kijken op www.bornarchitecten.nl. Dan kun je het zelf zien. Er zitten trouwens ook mooie ontwerpen tussen, voor de GG in Hendrik Ido Ambacht, bijvoorbeeld.
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Vakantie

Bericht door Yesenaer »

DDD schreef:Nou, ik vind het vaak erbarmelijke kerken. Maar het kan nog erger. De buitenmaatse modellen in Barneveld bijvoorbeeld. Als je er in zit lijkt het nog wat, maar van buiten zijn ze echt lelijk.

Maar er zijn ook fraaie nieuwe exemplaren, bijvoorbeeld de GG van Gouda, Scherpenzeel en van Barendrecht.
En die van de GG Kapelle-Biezelinge dan, van binnen is het wel mooi, maar het lijkt net of er een kant is omgevallen aan de buitenkant.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Wij hopen rond de jaarwisseling weer naar Singapore (bruiloft van vrienden) en Indonesie (familie bezoek) te gaan. Nu hopen dat het rustig blijft in Indonesie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Vakantie

Bericht door Marc_44 »

Hendrikus schreef: En op het lachwekkende af wordt soms gekopieerd van de Hervormde kerk waarvan men zich heeft afgescheiden.
De HHK heeft zich niet afgescheiden van de Protestantse Kerk omdat de PKN-kerkgebouwen niet mooi of niet goed zouden zijn. Ik zie daarom geen bezwaar om in een zelfde bouwstijl verder te bouwen.
Mannetje
Berichten: 7830
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Ik dacht: wow, twee pagina's tips... Gaat het over gestapelde stenen.:-?
-
DDD
Berichten: 28868
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Marc_44 schreef:
Hendrikus schreef: En op het lachwekkende af wordt soms gekopieerd van de Hervormde kerk waarvan men zich heeft afgescheiden.
De HHK heeft zich niet afgescheiden van de Protestantse Kerk omdat de PKN-kerkgebouwen niet mooi of niet goed zouden zijn. Ik zie daarom geen bezwaar om in een zelfde bouwstijl verder te bouwen.
Je ziet er misschien ook geen bezwaar tegen om dezelfde vensterbankplanten, auto, fiets en achtertuin te nemen als je buurman? Waar ligt dan de grens, vraag ik me dan af. Als een architect in één en hetzelfde dorp een 'kopie' neerzet van andermans werk. Ik ben geen architect, maar ik vind het toch lachwekkend.
Plaats reactie