Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Hendrikus »

habakuk schreef:ik zal men best doen, Hendrik. Sorry!
:super Tip 1 voor sollicatiebrieven (maar wat mij betreft ook voor forumbijdragen): zorg dat je iemands naam correct spelt :tilt Daaruit blijkt dat je iemand serieus neemt.
~~Soli Deo Gloria~~
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
Curie schreef:De overige forumleden zou ik willen vragen om habakuk met open armen te ontvangen, zonder dit soort op of aanmerkingen. Iedereen moet zich toch welkom voelen op dit forum, ongeacht achtergrond, cultuur, opleidingsniveau, spellings-vaardigheden en dergelijke?
Dat heeft toch niets met yuppen te maken. Dit is gewoon slordig taalgebruik. Gezien het inhoudelijke niveau dat @habakuk gebruikt, moet dit ook lukken. Het doet anders pijn aan m'n ogen.
En verder: open armen? Het is hier geen buurthuis of kerkelijke gemeente.
Iets vriendelijker zou wel mogen, Luther, richting nieuwkomers. Het gaat Curie ook niet om het 'een keer' benoemen, maar over het telkens weer benoemen. Dat is wat anders denk ik.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jongere »

Volgens mij is Habakuk helemaal geen vreemde of nieuwkomer op het forum, maar draait hij of zij al een tijdje mee...
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

Hendrikus schreef:
Curie schreef: Ik kom in verschillende draadjes opmerkingen tegen over de spelling van habakuk.

Habakuk, laat je hier niet door afleiden of ontmoedigen, maar voel je welkom zoals je bent.

De overige forumleden zou ik willen vragen om habakuk met open armen te ontvangen, zonder dit soort op of aanmerkingen. Iedereen moet zich toch welkom voelen op dit forum, ongeacht achtergrond, cultuur, opleidingsniveau, spellings-vaardigheden en dergelijke?

Tenzij we een 'yuppie' forum zijn, maar dan moeten we dat even in de voorwaarden zetten.
Dat heeft helemaal niks met yuppie te maken.
Het is geen schande als je dyslectisch bent of wat dan ook. Maar het is een kleine moeite om je tekst even door de spellingsconctrole van Word te halen, zoals anderen reeds hebben gesuggereerd. Meedoen op een forum betekent ook dat je wel een klein beetje moeite mag doen om te zorgen dat je tekst er verzorgd uitziet.
Precies, het is geen chat of whatsapp, maar een forum. Dus even wat aandacht aan je berichten besteden. Ook hoofdletters en punten en zo.
habakuk
Verbannen
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 nov 2017, 15:32

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door habakuk »

Maar wete jullie hoe veel teit het me kost om dat allemaal te kontroleren?? Jullie begrypen toch wat ik bedoelt! Groet, Hakabub
Dankje wel Currie!
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Koninklijk »

Posthoorn schreef:
Hendrikus schreef:
Curie schreef: Ik kom in verschillende draadjes opmerkingen tegen over de spelling van habakuk.

Habakuk, laat je hier niet door afleiden of ontmoedigen, maar voel je welkom zoals je bent.

De overige forumleden zou ik willen vragen om habakuk met open armen te ontvangen, zonder dit soort op of aanmerkingen. Iedereen moet zich toch welkom voelen op dit forum, ongeacht achtergrond, cultuur, opleidingsniveau, spellings-vaardigheden en dergelijke?

Tenzij we een 'yuppie' forum zijn, maar dan moeten we dat even in de voorwaarden zetten.
Dat heeft helemaal niks met yuppie te maken.
Het is geen schande als je dyslectisch bent of wat dan ook. Maar het is een kleine moeite om je tekst even door de spellingsconctrole van Word te halen, zoals anderen reeds hebben gesuggereerd. Meedoen op een forum betekent ook dat je wel een klein beetje moeite mag doen om te zorgen dat je tekst er verzorgd uitziet.
Precies, het is geen chat of whatsapp, maar een forum. Dus even wat aandacht aan je berichten besteden. Ook hoofdletters en punten en zo.
zo'n kleine moeite is dit niet, en zelfs met de beste spellingscontrole is het nog niet feilloos

"" ergernis wordt bepaalt door het oog van de waarnemer "" :blabla
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Moderamen »

Hendrikus schreef:
habakuk schreef:ik zal men best doen, Hendrik. Sorry!
:super Tip 1 voor sollicatiebrieven (maar wat mij betreft ook voor forumbijdragen): zorg dat je iemands naam correct spelt :tilt Daaruit blijkt dat je iemand serieus neemt.
"Leeftijd: 16". Ik denk nog niet dat Habakuk toe is aan solliciteren. :D
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door keesjanm »

Dat jullie zo serieus op trollen ingaan. :nonnon
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Koninklijk »

Moderamen schreef:
Hendrikus schreef:
habakuk schreef:ik zal men best doen, Hendrik. Sorry!
:super Tip 1 voor sollicatiebrieven (maar wat mij betreft ook voor forumbijdragen): zorg dat je iemands naam correct spelt :tilt Daaruit blijkt dat je iemand serieus neemt.
"Leeftijd: 16". Ik denk nog niet dat Habakuk toe is aan solliciteren. :D
Ik weet niet wie ik hier nog serieus moet nemen Habakuk in iedergeval wel en zijn dyslectie, misschien leuk om te weten, dat met zoveel talent Hij helemaal niet hoeft te solliciteren net zoals : deze andere vette dyslecten
Schilder & kunstenaar: Leonardo DaVinci (1452 – 1519)
Componist: Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Uitvinder van de telefoon: Alexander Graham Bell (1847 – 1922)
Uitvinder: Albert Einstein (1879-1955)
Kunstenaar: Pablo Picasso (1881-1973)
Muzikant & zanger: John Lennon (1940-1980)
Regisseur, filmmaker: Steven Spielberg (1946 -)
Succesvol zakenman: Hennie van der Most (1950-)
De kans is aanwezig dat deze naam je niets zegt, maar toch willde ik deze man absoluut vermelden
Acteur: Tom Cruise (1962 - )
Zanger en popster: Robbie Williams (1974 -)
Topkok: Jamie Oliver (1975 - )

en de meeste zonder spellingscontrole toch behoorlijk succesvol zijn geworden

om zo maar een paar namen te noemen die jullie waarschijnlijk ook zo beledigd hadden, toen ze nog niet ontdekt waren ::merci :hi

en succes met jullie beperking om goud in iemand te zien.. :mdr
Laatst gewijzigd door Koninklijk op 21 nov 2017, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Maanenschijn »

Mensen mensen, niet zo hard oordelen. Ik weet van zeer nabij (mijn toch behoorlijk intelligente zoon kan slecht lezen en vrijwel niet foutloos schrijven) hoeveel energie het kost om iets foutloos neer te zetten. Dus daarom, maar niet te hard oordelen over de spelling.

Anderzijds, er zijn hulpmiddelen. Bijvoorbeeld het gebruik van telefoon of ipad om te 'forummen', ideaal die rode stippeltjes onder de foute woorden. Of op een computer, gebruik bijvoorbeeld Sprint.

Als de één zich wat minder ergert, de ander zich wat meer inspant, is het hier prima uit te houden.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 21 nov 2017, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Zita »

Ontopic, aub.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Koninklijk »

Zita schreef:Ontopic, aub.
---knip--- hier alleen theologische boeken
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Wat een waardevol boek.

Afbeelding
Het boek Beproeving en overwinning van het geloof is het eerste deel van een reeks met devotionele teksten van de welbekende Schotse puritein Samuel Rutherford (1600-1661). Uitgangspunt voor dit boek is de geschiedenis van de Kananese vrouw. In zijn behandeling van dit gedeelte biedt Rutherford veel geestelijk onderwijs.
Rutherford stelt onderwerpen aan de orde zoals het verschil tussen ware verootmoediging en ootmoedige hoogmoed en in hoeverre de bewustheid van ellende iemand kan hinderen om tot Christus te komen. Ook vandaag mag het onderwijs in de voor hem kenmerkende beeldende taal tot richting en stichting zijn. Zijn brede lezerspubliek laat iets zien van het katholieke en tijdoverstijgende in zijn vroomheid.
De nieuwe vertaling van dit werk wordt in deze uitgave extra toegankelijk gemaakt door een ‘lezersgids’, waarin de lezer stap voor stap langs ieder hoofdstuk geleid wordt.

Vertaald door Ruth Pieterman.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Refoforum2017 »

Ik zie op de website van De Banier een boek over het verbond van Ds. Clements, ds. Van Eckeveld en ds. P. Mulder. Als ik er echter op klik komt er niks. Weet iemand of dit een nieuw boek is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nog een belangrijk Bijbelgetrouw boek voor onze jongeren.

Afbeelding
Waar komen wij vandaan? Stammen we van apen af of is de mens afzonderlijk geschapen door God?

De vraag naar onze oorsprong staat centraal in de discussie over schepping en evolutie. Dit boek wil je helpen bij het nadenken over deze vraag. De auteur laat zien dat de manier waarop je deze vraag beantwoordt, afhangt van de manier waarop je de Bijbel uitlegt.

Onze opvatting over schepping en evolutie brengt allerlei consequenties met zich mee. Zij heeft bijvoorbeeld gevolgen voor onze visie op de ouderdom van de aarde en voor onze visie op het kwaad en het lijden in deze wereld. Hoe wij denken over onze oorsprong bepaalt ook ons zicht op de verlossing en onze toekomstverwachting.

De auteur schreef een uitgebreide studie over dit onderwerp, getiteld Oorspronkelijk. Overwegingen bij schepping en evolutie. In Waar komen wij vandaan? vat hij de kern hiervan op een toegankelijke manier samen. Dit boek is geschikt voor leerlingen uit de bovenbouw van het voortgezet onderwijs.


Afbeelding
Ter gelegenheid van de tweehonderdste geboortedag van deze geliefde prediker, zullen deze 75 oefeningen (preken) in drie delen worden uitgebracht, waarvan ‘Volle aren’ het eerste deel is. Een prachtige jubileumeditie die de eenvoudige, maar geestelijke rijke inhoud van deze teksten toegankelijk houdt voor de huidige generatie.
Afbeelding Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie