Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

Jeremiah schreef:Afbeelding
Is dat een heruitgave? Wij hebben hem al jaren staan, ik meen dat hij bij een JBGG actie werd verkocht.
-
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Mannetje schreef:
Jeremiah schreef:Afbeelding
Is dat een heruitgave? Wij hebben hem al jaren staan, ik meen dat hij bij een JBGG actie werd verkocht.
Het boek heeft dezelfde stijl als onderstaande uitgave maar er staat in begeleidende beschrijving echter niet bij dat het opnieuw uit het Engels vertaald is door N.A. Eikelenboom zoals bij "de Bron van zaligheid" wel het geval was. Wellicht kan een forumlid die dicht bij het vuur zit duidelijkheid verschaffen?

Afbeelding
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

Dit zijn wel echt twee verschillende boeken, we hebben ze beide. En volgens mij allebei via een JBGG actie, met heel wat jaar ertussen.

'Onze' uitgave van De Ark der Behoudenis heeft wel een andere kaft, dus vandaar de vraag of het een heruitgave is.
-
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Uiteraard zijn het verschillende boeken. Maar wellicht is de nieuwe ook helemaal opnieuw vertaald uit het engels. Zou mooi zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23815
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door refo »

het plaatje van dat boek is wel een beetje dom. Als je de ark zo vastknoopt zal deze onder water komen als de vloed opkomt.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:het plaatje van dat boek is wel een beetje dom. Als je de ark zo vastknoopt zal deze onder water komen als de vloed opkomt.
Ik vind plaatjes voorop prekenboeken sowieso dom.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Afbeelding
Is dit boek een reprint of een nieuwe uitgave? Ik heb hier thuis de uitgave over Johannes staan, maar deze is in ouder Nederlands uitgegeven. Klopt het dat er later nog een keer een vernieuwde uitgave is uitgegeven?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door JCRyle »

Misschien zijn jullie al met het initiatief bekend, maar wellicht ook niet. Het zijn geen nieuwe boeken, maar het zijn wel nieuwe PDF-bestanden van oud goud. Het is mogelijk elke week verwachtingsvol uit te zien naar een gratis scan van een theologieboek.
Het is een divers aanbod; van leerredenen van Luther via Geloofsgetuigen in de 18e en 19e eeuw naar een rijmbijbel van Nicolaas Beets.

Ik zou zeggen meld je aan voor een gratis theologisch boek en laat uw mailbox volstromen: Tolle Lege!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

Nasrani schreef:Ik heb hier thuis de uitgave over Johannes staan, maar deze is in ouder Nederlands uitgegeven. Klopt het dat er later nog een keer een vernieuwde uitgave is uitgegeven?
Volgens mij niet.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Posthoorn schreef:
Nasrani schreef:Ik heb hier thuis de uitgave over Johannes staan, maar deze is in ouder Nederlands uitgegeven. Klopt het dat er later nog een keer een vernieuwde uitgave is uitgegeven?
Volgens mij niet.
Van andere uitgaves over de evangeliën wel toch?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17258
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Nasrani schreef:
Posthoorn schreef:
Nasrani schreef:Ik heb hier thuis de uitgave over Johannes staan, maar deze is in ouder Nederlands uitgegeven. Klopt het dat er later nog een keer een vernieuwde uitgave is uitgegeven?
Volgens mij niet.
Van andere uitgaves over de evangeliën wel toch?
Er is wel een dagboek verschenen met delen uit de verklaring van Johannes.

Matthëus van Ryle heb ik in een oude versie die best wel goed te lezen is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

Nasrani schreef:
Posthoorn schreef:
Nasrani schreef:Ik heb hier thuis de uitgave over Johannes staan, maar deze is in ouder Nederlands uitgegeven. Klopt het dat er later nog een keer een vernieuwde uitgave is uitgegeven?
Volgens mij niet.
Van andere uitgaves over de evangeliën wel toch?
Ik dacht alleen maar een dagboek over Mattheus, Markus en Lukas (bloemlezing uit de verklaringen van de evangeliën). Vergelijkbaar met het door huisman genoemde boek over Johannes.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Mattheüs heb ik in een uitgave uit 1999, vertaald door Van Valen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:Mattheüs heb ik in een uitgave uit 1999, vertaald door Van Valen.
De hele verklaring?
Plaats reactie