Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Afbeelding
Spurgeon spreekt in dit boekje direct tot je hart: Veel mensen maken zich niet druk om de eeuwige dingen. Ze maken zich meer zorgen over hun katten en honden dan over hun eigen ziel. Dit is de aangrijpende werkelijkheid als we om ons heen kijken. We kunnen zo druk zijn met allerlei activiteiten en bezigheden, maar de allerbelangrijkste levensvragen vergeten: Kan ik vandaag sterven en God ontmoeten? en Hoe kom ik in de hemel? De inhoud van dit beroemde boekje is door God gebruikt voor duizenden zoekende zielen. Waarom? Omdat het zo duidelijk de zoekende zondaar beschrijft, die geen vrede heeft met God. Daarnaast legt Spurgeon zo eenvoudig het verlossingswerk van de Heere Jezus uit en roept hij zielen op om met alle zonden, twijfels en onzekerheden tot Christus de toevlucht te nemen.Jongeren en ouderen die nog steeds twijfelen bij de poort worden door Spurgeon aan de hand van allerlei praktische voorbeelden op een liefdevolle en indringende wijze opgeroepen om binnen te gaan!
Afbeelding
'Opzien naar het kruis' is geschikt voor reformatorische kerkmensen die worstelen met geloofsvragenen geloofszekerheid. Centraal in deze uitgave staan enkele Puriteinen, waaronder Horatius Bonar en Willem Cudworth. Zij schreven de inhoud als reactie op het opkomende wetticisme in hun dagen. Het hypercalvinisme waaide ook toen al rond in de kerk. Sommige dominees leerden dat je eerst moest voldoen aan bepaalde genadekenmerken en voorwaarden voordat je tot Christus mocht komen. Dit boekje wijst ons zonder omwegen op Christus en Zijn bloedige offer - het grote Voorwerp van het geloof. Ieder mens mag vandaag met al zijn zonden, vragen en twijfels de toevlucht nemen tot het kruis van Golgotha. Een practisch pastoraal boekje die zielen verder kan helpen.
'Ik heb alle kenmerken die ik in theologische boeken gelezen heb, allemaal aan de kant gelegd. Toen ik ze met de Schrift vergeleek, zag ik dat de meeste kenmerken ongezond en onvoorzchtig waren weergegeven. O, hoe nodig is het om licht en wijsheid van Boven te ontvangen wanneer het gaat om waarde hechten aan kenmerken. Wat voor een zonde is het om lukraak hierover te spreken en te schrijven.'
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Is die anders dan deze?

Afbeelding

Daarnaast moet iedereen die dit boekje heeft gelezen ook eens deze lezen:

Afbeelding

Boston brengt het bijbelse evenwicht terug wat bij Spurgeon soms ver te zoeken is..
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Moderamen »

Spurgeon ís evenwichtig.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:Boston brengt het bijbelse evenwicht terug wat bij Spurgeon soms ver te zoeken is..
Boston leefde in de 17e/begin 18e eeuw en Spurgeon in de 19e eeuw. Dus het benoemde verband klopt niet.

En dan is het natuurlijk de vraag welke twee zaken in evenwicht behoren te zijn.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Jongeren en ouderen die nog steeds twijfelen bij de poort worden door Spurgeon aan de hand van allerlei praktische voorbeelden op een liefdevolle en indringende wijze opgeroepen om binnen te gaan!
Natuurlijk bedoelde Spurgeon het goed, daar twijfel ik niet aan, maar ik mis bij hem soms de plaats van het voorbereidende, doorbrekende, plaatsmakende en eenzijdige werk van de Heilige Geest. En daarnaast de totale verdorvenheid en doodstaat van een gevallen mens. Hij neemt dan ook duidelijk afstand van de puriteinen dat er een voorbereidend werk van de wet nodig is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:
Jongeren en ouderen die nog steeds twijfelen bij de poort worden door Spurgeon aan de hand van allerlei praktische voorbeelden op een liefdevolle en indringende wijze opgeroepen om binnen te gaan!
Natuurlijk bedoelde Spurgeon het goed, daar twijfel ik niet aan, maar ik mis bij hem soms de plaats van het voorbereidende, doorbrekende, plaatsmakende en eenzijdige werk van de Heilige Geest. En daarnaast de totale verdorvenheid en doodstaat van een gevallen mens. Hij neemt dan ook duidelijk afstand van de puriteinen dat er een voorbereidend werk van de wet nodig is.
Ik las de biografie van dr. C.A. van der Sluijs over Spurgeon en ik herken dit verwijt niet. Wel dat deze weging gemaakt wordt door verschillende hypercalvinisten, maar die hebben zo hun eigen waarheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Jeremiah schreef:
Jongeren en ouderen die nog steeds twijfelen bij de poort worden door Spurgeon aan de hand van allerlei praktische voorbeelden op een liefdevolle en indringende wijze opgeroepen om binnen te gaan!
Natuurlijk bedoelde Spurgeon het goed, daar twijfel ik niet aan, maar ik mis bij hem soms de plaats van het voorbereidende, doorbrekende, plaatsmakende en eenzijdige werk van de Heilige Geest. En daarnaast de totale verdorvenheid en doodstaat van een gevallen mens. Hij neemt dan ook duidelijk afstand van de puriteinen dat er een voorbereidend werk van de wet nodig is.
Ergens kan ik me wel voorstellen dat je het zo zegt, als je bv. alleen het boekje 'Rondom de enge poort' leest. Vergeet dan niet dat:
- Spurgeon méér heeft nagelaten, lees bv. ook zijn preken over de wonderen en de gelijkenissen
- dit voor een speciale doelgroep is geschreven.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Jeremiah schreef:Is die anders dan deze?

Afbeelding

Daarnaast moet iedereen die dit boekje heeft gelezen ook eens deze lezen:

Afbeelding

Boston brengt het bijbelse evenwicht terug wat bij Spurgeon soms ver te zoeken is..
Een heruitgave ga ik vanuit. Dat geldt denk ik ook voor het boekje van Bonar. Dat is jaren geleden ook al een keer uitgegeven.

Arme mensen die destijds bij Spurgeon gekerkt hebben denk ik dan na zo'n opmerking.....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Hendrien »

Jeremiah schreef:Is die anders dan deze?

Afbeelding

Daarnaast moet iedereen die dit boekje heeft gelezen ook eens deze lezen:

Afbeelding

Boston brengt het bijbelse evenwicht terug wat bij Spurgeon soms ver te zoeken is..
Ach, Jeremiah, misschien heb je wel gelijk! Maar wat heeft de Heere de prediking en ook juist dit boekje van Spurgeon willen zegenen! Ook in onze tijd. Spurgeon vertelt hier zelf ook over. Mensen hielden niet van zijn prediking, maar moesten toegeven dat de Heere het gebruikte tot waarachtige bekering!
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door emigrant »

medio september komen er 2 prekenboeken uit van wijlen ds J. de Groot van Rijssen (GGiN bv).

Dat zulks toch werde beschreven
15,95 per deel.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
Gods voorzienigheid staat als onderdeel van onze geloofsleer op de tocht. Door allerlei verschrikkelijke gebeurtenissen zijn velen tot de conclusie gekomen dat we over de voorzienigheid niet meer kunnen spreken op de manier waarop dat vroeger gebeurde. Moeten onze belijdenisgeschriften ten gevolge van voortschrijdend inzicht worden veranderd?
Door een diepgaand, maar toegankelijk onderzoek in Schrift en Belijdenis geeft ds. Den Butter in dit boek antwoord op deze vraag. In zijn pastorale praktijk werd hij dikwijls geconfronteerd met de bange vragen die Gods leiding kan oproepen. Als God soeverein Zijn weg gaat, heeft het gebed dan nog zin? Is het mogelijk om rust te vinden, ook als Gods wegen krom zijn? Geduld in tegenspoed? Dankbaarheid in voorspoed?
Ds. Den Butter komt niet met pasklare antwoorden, maar wil met dit boek een handreiking bieden tot de beleving van de rust die bestaat in het geloof in de voorzienigheid van onze soevereine God.

Uitg. den Hertog
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Hendrikus »

Huisman heeft aandelen bij Hertog, zo te zien ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding


En dit is geen theologie maar ik verheug mij zeer over deze uitgave.Het boek over Einstein van deze auteur is echt geweldig.


Afbeelding
De geheimen van de grootste genie uit de geschiedenis





Leonardo da Vinci wordt gezien als het meest creatieve genie ooit. Er was weinig wat hij niet kon. Naast zijn wereldberoemde werk als schilder was hij ook uitvinder, schrijver, architect, beeldhouwer, componist, anatomist, filosoof, natuurkundige, scheikundige en ingenieur.


Op basis van duizenden pagina's van Da Vinci's notitieboekjes en nieuwe ontdekkingen over zijn leven en werk vertelt Isaacson een prachtig verhaal over hoe Da Vinci's kunst verweven is met de wetenschap. Hij laat zien hoe Da Vinci's genialiteit gebaseerd was op vaardigheden die we zelf kunnen verbeteren, zoals gepassioneerde nieuwsgierigheid, zorgvuldige observatie en verbeeldingskracht die grenst aan fantasie.


Een rijk geïllustreerd boek over het bijzondere leven van Leonardo da Vinci.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Is de verklaring van Brakel over Openbaring hetzelfde als het 3de deel van de Redelijke Godsdienst die niet opnieuw wordt uitgegeven?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nasrani »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie