Ik zoek een boek...

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door ejvl »

Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door sweelinck 25 »

Ds. H. Goedhart is in 1967 een artikelenserie in de Waarheidsvriend begonnen over de 10 geboden. In het eerste artikel heeft hij vermeld dat deze artikelen in boekvorm zouden worden uitgegeven. Is er iemand bekend of dit ook is gebeurd?

Ik ken alleen de 2 boekjes met Bijbellezingen, een oudejaarspreek na het afbranden van de Hervormde Kerk in Middelharnis en de opnames op de site van de CGK Middelharnis.

Verder een vraag. Ik weet niet of het hier de juiste plaats is, maar goed. Als iemand zou willen helpen met het corrigeren van meditaties van ds. I. Kievit, S. van Dorp, J. van Sliedregt en nog enkele anderen, die mag een PB sturen voor meer informatie.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Ouddorp »

Wanneer iemand het boek 'Vernieuwing en verwarring, de Gereformeerde Gemeenten 1946-1950' van ds. Golverdingen zou willen verkopen houd ik me aanbevolen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door refo »

Ouddorp schreef:Wanneer iemand het boek 'Vernieuwing en verwarring, de Gereformeerde Gemeenten 1946-1950' van ds. Golverdingen zou willen verkopen houd ik me aanbevolen!
Voor 75 euro mag je die van mij.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Ouddorp »

Bedankt voor het aanbod ;) Maar dan koop ik hem liever nieuw!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door refo »

Wacht nog een jaartje, dan zit hij voor een tientje in de ramsj.
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door wfloor »

Ik probeer het nog eens: Ik zoek het dagboek van ds. I. Kievit. Getiteld: Wat verborgen is. Dit dagboek is enkele jaren geleden op particulier initiatief in beperkte oplage uitgegeven.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door emigrant »

Ik zoek een boek...... Met een reformatorische visie op het boek van Mormon en de daaruit ontstane beweging. Mag ook in het Engels.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Bert Mulder »

emigrant schreef:Ik zoek een boek...... Met een reformatorische visie op het boek van Mormon en de daaruit ontstane beweging. Mag ook in het Engels.
wel geen boek, maar een website:

http://www.reformationtheology.com/2007 ... _a_quo.php

http://www.undergroundnotes.com/witness.htm

https://christianreformedink.wordpress. ... christian/
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Zita »

Ik zoek een handboek over christelijk leiderschap. Iemand een aanbeveling? En omdat in opleidingen kwantiteit nogal eens gaat boven kwaliteit: graag minimaal 200 pagina's.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Luther »

Zita schreef:Ik zoek een handboek over christelijk leiderschap. Iemand een aanbeveling? En omdat in opleidingen kwantiteit nogal eens gaat boven kwaliteit: graag minimaal 200 pagina's.
Kees Boele - Onderwijsheid, terug naar waar het echt om gaat.
(Je mag het evt. van me lenen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Ik zoek een handboek over christelijk leiderschap. Iemand een aanbeveling? En omdat in opleidingen kwantiteit nogal eens gaat boven kwaliteit: graag minimaal 200 pagina's.
Dit is ook een hele goede: http://www.rinnah.nl/nl/product/9789063 ... schap.html
Helaas uitverkocht. Misschien kan je hem tweedehands op de kop tikken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Gian »

Ik zoek boeken van G.J. Pauptit. Is er alleen nog maar in oude drukken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Mara »

..... om op te zitten? Dan moet je naar Bulgarije. :)
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door -DIA- »

Ik zoek een boek, ofwel een citaat uit een boek, dan wel een nadere verklaring uit een boek.

Een veel gebruikt gezegde luidt: Als Mijn volk zich zal schuldig kennen zal Ik aan Mijn verbond gedenken.
Volgens een opmerking van Tiberius was het een samenvatting van Leviticus 26 : 41 en 42.
Er werd naar een boekje van ds. Joh. van der Poel verwezen. Ik graag willen weten in welk verband hij dit gezegd heeft,
Volgens mij staat het boekje waar naar verwezen werd niet meer op theologienet, althans ik vindt het niet.
Kan iemand zeggen in welk boek dit staat, wat de titel is, of misschien kan iemand zeggen in welk verband ds. Joh. van der Poel dit opmerkte. Uit een topic (was toen al een en strijd op het forum) uit 2006 blijkt dat ik dit gezegde blijkbaar ook toen had aangehaald. Nu zoveel jaren later heb ik deze uitdrukking nog vaker gehoord. Als ds. van der Poel de bedenker ervan is dan heeft dit veel invloed gehad op de bevindelijke prediking. Ik zou er graag meer over weten, daarom roep ik nu even de hulp (als die er is) van het forum in.


Beurichtje van 12 januari 2006, als ik me niet vergis:
Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Als Mijn volk zich schuldig zal kennen, dan zal Ik aan Mijn Verbond gedenken.

Staat dit in de Bijbel? Waar? Het is een bekende uitdrukking, die ik echter niet vinden kan in de Bijbel... Help me even uit de droom?
Dat staat niet in de Bijbel, maar in een catechisatieboekje geschreven door ds. J. van der Poel. De uitdrukking is een samenvatting van Leviticus 26 : 41 en 42.
Je kan het boekje hier op theologienet (onder "Jeugdverhalen ...") lezen.

Hier een link naar het topic van toen waar de het verschillend verstaan van bevinding al heel duidelijk aan de orde is, en moet constateren dat het in al die jaren er niet beter op is geworden: Zie hier topic:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 0&start=45
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie