Wie kent dit boek?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Kent iemand het boek Voetlicht, dat vanavond in het RD besproken wordt?
Ik heb het gekocht en gelezen, en het is echt een aanrader. In het begin ergerde ik me er wat aan dat de hoofdpersoon zo ongeveer álles tegen heeft, je kunt dat ook overdrijven. Maar geleidelijk aan werd ik in het verhaal getrokken en werd het steeds interessanter en beter. Het thema over voeten wordt heel mooi uitgewerkt.
Dit is wat mij betreft een goed christelijk literair boek. Goede karakters, geen gemakkelijke afloop, een goed uitgewerkt thema. Ik hoop dat de schrijfster nog meer boeken gaan maken.
Bedoel je Liesbeth Morren?
Als ik google op deze boektitel, kom ik er nog eentje tegen nl, maar die zal het niet zijn.
Ik heb van Liesbeth M. haar eerste boek genaamd Waterval gelezen en dat vond ik erg mooi.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Dodo »

Inderdaad, Liesbeth Morren. Dus er is nog een boek? Jum, ik heb nog een boekenbon...
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6456
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Inderdaad, Liesbeth Morren. Dus er is nog een boek? Jum, ik heb nog een boekenbon...
Daar mogen die uitgevers dan wel eens een beetje op letten. Er is een databank met boektitels, dus je kunt gewoon kijken of een door jou gekozen titel toevallig niet al bestaat.
Enfin, :offtopic .
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Inderdaad, Liesbeth Morren. Dus er is nog een boek? Jum, ik heb nog een boekenbon...
Daar mogen die uitgevers dan wel eens een beetje op letten. Er is een databank met boektitels, dus je kunt gewoon kijken of een door jou gekozen titel toevallig niet al bestaat.
Enfin, :offtopic .
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben blij verrast dat Morren nog een boek heeft geschreven, het gaat niet over twee boeken met dezelfde titel.
Laatst gewijzigd door Dodo op 20 nov 2014, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Inderdaad, Liesbeth Morren. Dus er is nog een boek? Jum, ik heb nog een boekenbon...
Daar mogen die uitgevers dan wel eens een beetje op letten. Er is een databank met boektitels, dus je kunt gewoon kijken of een door jou gekozen titel toevallig niet al bestaat.
Enfin, :offtopic .
Kijk, deze

Afbeelding

En dit is haar eerste boek:
Afbeelding

Korte beschrijving:
Mijn hand trilt als ik de envelop open. Ik haal er twee foto's uit. En een dun velletje papier met daarop een datum en twee regels in hetzelfde handschrift als op de envelop: 'Veel weten is veel begrijpen. Veel begrijpen is veel vergeven.''

Als Magda's ouders gaan verhuizen naar een aanleunwoning is zij, als enige dochter, de aangewezen persoon om hen te helpen hun leven in te pakken. Tussen alle veilig opgeborgen herinneringen vindt Magda een briefje. Het is een aanwijzing van haar vader, de man die slechts een plaats in de coulissen van haar leven heeft.

Met dit briefje zet hij haar op een spoor dat haar terugbrengt naar haar eigen geschiedenis en dat van haar moeder. Wat altijd verborgen was gebleven komt in het licht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Dodo »

Ook al een 'vaderboek'. Ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6456
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:
Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Inderdaad, Liesbeth Morren. Dus er is nog een boek? Jum, ik heb nog een boekenbon...
Daar mogen die uitgevers dan wel eens een beetje op letten. Er is een databank met boektitels, dus je kunt gewoon kijken of een door jou gekozen titel toevallig niet al bestaat.
Enfin, :offtopic .
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben blij verrast dat Morren nog een boek heeft geschreven, het gaat niet over twee boeken met dezelfde titel.
Oké. :huhu Maar er zijn dus wel twee boeken met dezelfde titel.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Kislev »

Even een vraag over de zestallen van ds. J.W. Kersten. Ik heb onderstaande zestallen van hem (allemaal van De Banier).

- De schenking, beproeving en overwinning van het geloof (tweede zestal)
- Het verlorene gevonden (derde zestal)
- De lijdende Middelaar (vierde zestal)
- Het verlossende licht (vijfde zestal)
- verwacht verschenen verhoogd (zesde zestal)

Een eerste zestal heb ik niet kunnen ontdekken. Wel is er van Den Hertog het boek reisgenoten-bondgenoten-heilgenoten. Wordt dit boekje beschouwt als de eerste zestallen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Mara »

Wie heeft dit boek gelezen?
Afbeelding

Ik twijfel nl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Wittewrongel »

Wie kent dit boek, en kan ik deze vergelijken met de Belijdenis in Zevenvoud kwa manier van behandelen?

ps: heeft wel eens iets in de samenbinder over gestaan maar kan deze niet meer vinden:S

Samen gezien
F.N.Snoek
Afbeelding
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Wittewrongel »

Ik kwam het volgende boek tegen wie kent dit?
Titel: Oorsprong en weerlegging v d wederdopers
Auteur: Bres, G. de
Bestelnr.: 9789055516148
Uitgever: Koster, Gebr.

Afbeelding
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Zeemeeuw
Berichten: 394
Lid geworden op: 15 feb 2008, 23:34

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Zeemeeuw »

Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Wittewrongel »

Zeemeeuw schreef:Hier een recensie:
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... rlegging/0
Bedankt :super :super :super
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Dodo »

Heeft iemand hier De Duivenhoudsters wel eens gelezen?
Het gaat over vier joodse vrouwen, rond 70 nC. Dus de verwoesting van Jeruzalem, en Massada.
Ik heb er ooit een eind in gelezen, maar er zit veel geweld en magie in (in die zin dat mensen in het boek magie beoefenen). Ik had er op een gegeven moment genoeg van, en heb het weggelegd.

Kent iemand het?
RefoCalvinist
Berichten: 545
Lid geworden op: 14 nov 2014, 21:38

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door RefoCalvinist »

Heeft er iemand ervaringen met de Studiebijbel "Het nieuwe leven"? Het is een studiebijbel bij de herziene vertaling van Het Boek.

Alvast bedankt!
Plaats reactie