Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Vorst schreef: Bestellem doe ik bij de bieb. Ik koop vrijwel nooit boeken. De buurjongen vond ik mooi.
O reserveren. ;)
Ja precies, soms moet je heel lang wachten.
De grap is dat ik beide had gereserveerd, F.T. lag voor me klaar, op Sieb. moest ik nog wachten, maar ik ging naar de bieb en lag de buurjongen bij de nieuwe aanwinsten. Ik heb dus meteen mijn reservering ongedaan gemaakt. Scheelt toch 50 cent. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Vorst »

O, hier kost reserveren niks. Wij gaan nooit op de bonnefooi naar de bieb maar reserveren alles.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:O, hier kost reserveren niks. Wij gaan nooit op de bonnefooi naar de bieb maar reserveren alles.
Dan zou ik vaak niks te lezen hebben, het kan soms heeeeeel lang duren vooraleer ik een gereserveerd boek binnen krijg.
Het langst duurde het 7 maanden. Populair boek en weinig exemplaren in de bibliotheken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

helma schreef:
merel schreef:Lees jij helemaal geen boeken van seculiere schrijvers?
Zelden. Maar zeker niet van iemand die afstand genomen heeft van het geloof en dat verwerkt in publicaties.
Ik wil graag wat leren als ik lees. Als ik niets kan leren op geestelijk of maatschappelijk gebied, over (kerk-) geschiedenis of opvoeding/relaties dan lees ik iets net zo lief niet.
Dat vind ik tijdverspilling :huhu
Ik snap dat wel. Wanneer je weinig tijd hebt om te lezen kan ik me voorstellen dat seculiere schrijvers afvallen.

Augustinus, de werken van Cicero gelezen hebbende, roemt ze vanwege hun
welsprekendheid, maar hij geeft er dit oordeel over: zij zijn niet zoet, omdat er de
naam van Jezus niet in gevonden wordt. En de woorden van Bernardus zijn bijna
dezelfde: zo gij iets schrijft, het smaakt mij niet, als ik Jezus daar niet in lees; zo gij
redetwist of samenspreekt, het smaakt mij niet, zo ik Jezus daarin niet hoor.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Vorst »

Mara schreef:
Vorst schreef:O, hier kost reserveren niks. Wij gaan nooit op de bonnefooi naar de bieb maar reserveren alles.
Dan zou ik vaak niks te lezen hebben, het kan soms heeeeeel lang duren vooraleer ik een gereserveerd boek binnen krijg.
Het langst duurde het 7 maanden. Populair boek en weinig exemplaren in de bibliotheken.
Merkwaardig. Kleine bibliotheek? Hier duurt het meestal een dag of drie. Max. Een week.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:
Mara schreef:
Vorst schreef:O, hier kost reserveren niks. Wij gaan nooit op de bonnefooi naar de bieb maar reserveren alles.
Dan zou ik vaak niks te lezen hebben, het kan soms heeeeeel lang duren vooraleer ik een gereserveerd boek binnen krijg.
Het langst duurde het 7 maanden. Populair boek en weinig exemplaren in de bibliotheken.
Merkwaardig. Kleine bibliotheek? Hier duurt het meestal een dag of drie. Max. Een week.
Nee helemaal niet. Soms vergroot ik het zoekgebied als ik het boek persé wil hebben, dan kost het 1 euro en krijg ik soms een boek uit Noord Holland of Drenthe. Tijd maakt dan niet zoveel uit.
Bij bestsellers en die zogenoemde winnaars van een of andere prijs, liggen er meteen 10 of 15 exemplaren.
Maar die zoek ik meestal niet. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Vorst »

Bij ons werkt het dan toch anders. Wij hebben een app en ik kijk thuis welk boek ik wil. Dat vink ik aan en staat dan klaar. Hoef ik niet heel de bieb door te lopen en te zoeken. Kost niets extra.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Vorst »

Vorst schreef:Nu begonnen in vogelvlucht van joke verweerd.
Uit. Best mooi, al vond ik het begin mooier dan het slot.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Vorst »

Nu bezig in De Rendementsdenker van Lucas Zandberg. Begin is prima, tot nog toe een hilarisch boek.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Bezig in 'slagschaduw' van Sigmund Brouwer.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Dat ze zelf nog op zoek is, heeft ze zelf hier verteld toen ze in mijn woonplaats op bezoek was. En de plaatselijke krant heeft dat uit haar mond opgetekend.
Okay, helder
Als opiniemaker of -leider moet je absoluut kennis nemen hiervan. Of je dat bent, mag je zelf bepalen. Maar dat is iets anders dan genieten van literatuur.
Ik zou niet weten waarom het lezen van haar boeken louter beperkt moet worden tot opiniemakers. Bovendien heb ik genoten van haar laatste boek.

Er is bovendien helemaal geen christelijke literatuur beschikbaar, dus ben je per definitie toegewezen op seculiere schrijvers.
Nou, er zijn best goede, literaire, christelijke romans hoor. Niet allemaal even bekend, maar soms verrassend knap geschreven...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Terri »

dennis schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Dat ze zelf nog op zoek is, heeft ze zelf hier verteld toen ze in mijn woonplaats op bezoek was. En de plaatselijke krant heeft dat uit haar mond opgetekend.
Okay, helder
Als opiniemaker of -leider moet je absoluut kennis nemen hiervan. Of je dat bent, mag je zelf bepalen. Maar dat is iets anders dan genieten van literatuur.
Ik zou niet weten waarom het lezen van haar boeken louter beperkt moet worden tot opiniemakers. Bovendien heb ik genoten van haar laatste boek.

Er is bovendien helemaal geen christelijke literatuur beschikbaar, dus ben je per definitie toegewezen op seculiere schrijvers.
Nou, er zijn best goede, literaire, christelijke romans hoor. Niet allemaal even bekend, maar soms verrassend knap geschreven...
Misschien wil je er een paar noemen, ben geïnteresseerd!
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Ambtenaar »

dennis schreef:
Nou, er zijn best goede, literaire, christelijke romans hoor. Niet allemaal even bekend, maar soms verrassend knap geschreven...
Ik ken er geen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
dennis schreef:
Nou, er zijn best goede, literaire, christelijke romans hoor. Niet allemaal even bekend, maar soms verrassend knap geschreven...
Ik ken er geen.
Een aantal boeken van Nijenhuis.
Huurling en herder van J. Overduin
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Een aantal boeken van Nijenhuis.
Huurling en herder van J. Overduin
Ik schaar dat niet bepaald onder het kopje literatuur noch doen anderen dit.
Plaats reactie