Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Nasrani »

Niet gekocht, maar gekregen:

Afbeelding
De Bijbel gaat voor je open en je ziet Jezus Christus als je de Oudtestamentische offers biddend bestudeerd. In Leviticus 1-7 worden vijf typen offers behandeld: het brandoffer, het graanoffer, het dankoffer, het zondoffer en het schuldoffer. Vier van de vijf offers zijn bloedig. De ene uitzondering is het graanoffer. De heerlijke boodschap van het kruis is zo vol en zo veel dat er vier offertypen in het Oude Testament nodig waren om dit voor ons uit te stallen. Het is geestelijk genieten! Je kunt niets anders dan de Vader aanbidden voor het offer van de Heere Jezus aan het kruis! De offers vertellen ons dat we vergeving van zonden kunnen ontvangen. Maar weet je wat zo wonderlijk is? De offers bevatten veel meer geestelijk onderwijs! Gezonde christenen zijn Bijbelgetrouwe christenen die groeien in het Woord. Dit Bijbelstudieboekje is vast voedsel en is bedoeld om op te groeien in de genade en de kennis van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus. De inhoud wil Christus op een veelzijdige manier laten schitteren. Aan het eind van ieder hoofdstuk zijn gespreksvragen toegevoegd, waardoor het geschikt is voor kringwerk in de gemeente.
Ds. M.M. van Campen (1965) is sinds 2005 predikant van de Maranathakerk in Rotterdam-Zuid. Hij is tevens de schrijver van de Bijbelstudieboekjes over de Joodse feesten:De schatkist van Christus (2014) en een over kwalen in het geestelijke leven: De Medicijnkist van God (2016). In dat jaar verscheen er ook nog een boekje voor zoekende zielen: Hoe word ik een kind van God?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door emigrant »

eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

emigrant schreef:eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
Ik heb het boek ook. Het is niet meer helemaal actueel, en het is geschreven door een lid van de (toen nog bestaande) Gereformeerde Kerk. Wie erop let kan merken dat het boek geschreven is door 'gereformeerde ogen', desondanks is het boek redelijk objectief.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door GerGem »

emigrant schreef:eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
Ik heb ook al lang nog 1 exemplaar te koop...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
emigrant schreef:eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
Ik heb het boek ook. Het is niet meer helemaal actueel, en het is geschreven door een lid van de (toen nog bestaande) Gereformeerde Kerk. Wie erop let kan merken dat het boek geschreven is door 'gereformeerde ogen', desondanks is het boek redelijk objectief.
Jaap Riemens was gemeentelijk archivaris in Zutphen. Zijn professionele instelling zorgde er wel voor dat persoonlijke meningen niet teveel doorklinken in zijn werk. Een wetenschapper moet afstand bewaren tot z'n onderwerp. Het boek dateert uit 1983 en de informatie is dus logischerwijs op tal van punten gedateerd.
Wat veel mensen niet weten, is dat Jaap een voltooide theologiestudie achter de rug heeft. Tijdens zijn studie is hij overspannen geraakt en mede daardoor is hij nooit gemeentepredikant geworden. Zijn roots liggen in de Gereformeerde Gemeenten. Hij woont sinds 2007 in Frankrijk.
http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=498192
~~Soli Deo Gloria~~
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door albion »

emigrant schreef:eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
Laatst gewijzigd door albion op 04 okt 2017, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door albion »

albion schreef:
emigrant schreef:eindelijk een tweedehands exemplaar kunnen bemachtigen: Gereformeerd in Rijssen van Jaap Riemens.
Als tiener / twintiger logeerde ik bij mensen in Deventer en deed dan geregeld een dagje Rijssen. Alle kerkgebouwen ging ik langs! En natuurlijk de mooie omgeving. Toch nog ergens een wens daar nog eens heen te kunnen emigreren.....
wat ik ervaar als ik terug ga naar de plaatsen waar ik vroeger veel kwam, dat alles zo veranderd is, en niet ten goede.
Neem nu ons dorp. Ik logeerde hier altijd bij mijn 'opoe' en het was reuze gezellig! veel winkeltjes en steegjes etc.
Tegenwoordig is er 1 winkel (verplicht om naar een stad te gaan zo ongeveer 20 min verder), de gezelligheid is ver te zoeken. De jeugd zoekt hun vertier ergens anders, 's avonds gaan de rolluiken naar beneden, in sommige straten is het 's avonds gewoon donker omdat iedereen alles afsluit. Vroeger was het niet beter, maar er was wel veel meer gezelligheid onder elkaar.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Nasrani »

Afbeelding
Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Heb ik ook. Mooie boekjes!
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door emigrant »

Tweedehands boek: The English Reformed Church in Amsterdam in the Seventeenth century.
Over de Engelse gemeente op het Begijnhof.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Was het niet zo, het staat me ergens bij, dat dhr. W.J. Ouweneel, van het boek "Geloofszekerheid", anders is gaan 'geloven' omtrent de eerste hoofstukken van de Bijbel? Ik meen dat ik zijn naam las in een rijtje namen waaronder ook de bekende heer. A.G. Knevel...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Het nieuwe deel in de inspecteur Maritz serie van Sjoerd Veenman besteld: 'De getuige.'
Niet zo'n originele titel. Hoop dat het boek dat weer wel is. Gaat over de ontvoering van een kind.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Germanicus »

-DIA- schreef:Was het niet zo, het staat me ergens bij, dat dhr. W.J. Ouweneel, van het boek "Geloofszekerheid", anders is gaan 'geloven' omtrent de eerste hoofstukken van de Bijbel? Ik meen dat ik zijn naam las in een rijtje namen waaronder ook de bekende heer. A.G. Knevel...
https://www.rd.nl/kerk-religie/prof-ouw ... -1.1429072
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:Was het niet zo, het staat me ergens bij, dat dhr. W.J. Ouweneel, van het boek "Geloofszekerheid", anders is gaan 'geloven' omtrent de eerste hoofstukken van de Bijbel? Ik meen dat ik zijn naam las in een rijtje namen waaronder ook de bekende heer. A.G. Knevel...
Waarom moet bij jou altijd iemand in een hokje geplaatst worden?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door eilander »

Nasrani schreef:
-DIA- schreef:Was het niet zo, het staat me ergens bij, dat dhr. W.J. Ouweneel, van het boek "Geloofszekerheid", anders is gaan 'geloven' omtrent de eerste hoofstukken van de Bijbel? Ik meen dat ik zijn naam las in een rijtje namen waaronder ook de bekende heer. A.G. Knevel...
Waarom moet bij jou altijd iemand in een hokje geplaatst worden?
Ik vind het wel relevant hoor, hoe iemand met de Bijbel omgaat. Zeker als het over zo'n belangrijk thema als geloofszekerheid gaat.
Gelukkig hebben we ook boeken als 'De zekerheid van het geloof' van Ebenezer Erskine.
Plaats reactie