Laatst gekochte boeken

Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johannes 3:16 »

Hesther schreef:N.a.v. het boek over "De heilige doop". Ben benieuwd wat de auteur erover uiteenzet. Zo sowieso willen weten waarom hij de doop, "heilig" noemt. De predikant die onlangs in een soort van voorlichtingsavond de kinderdoop ging verdedigen t.o.v. de doop op grond van geloof, waar een andere predikant voor was gevraagd, liep helemaal vast en kon de vragen niet meer beantwoorden op Bijbelse gronden. Misschien een keer een samenvatting van het boek geven.
Zie vraag 66 van de catechismus:

Wat zijn Sacramenten?
De Sacramenten zijn heilige zichtbare waartekenen en zegelen, vanGod ingezet, opdat Hij ons door het gebruik daarvan de belofte des Evangeliesdes te beter te verstaan geve en verzegele; namelijk, dat Hij ons vanwege hetenige slachtoffer van Christus, aan het kruis volbracht, vergeving der zonden enhet eeuwige leven uit genade schenkt.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Martijn »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Panny »

10 boeken ingeruild voor 4 andere boeken:

Licht In De Duisternis
Siegfried Wittwer
Over de vervolgingen van de Waldenzen.

Vaarwel Char Ab, ontsnapt uit Afghanistan
Kate Mccord
Over een zendelinge in Afghanistan.

De verborgenheid van het geloof ontsloten
Andrew Gray
Over 1 Johannes 3 vers 23: En dit is Zijn gebod, dat wij geloven in den Naam van Zijn Zoon Jezus Christus.

Geroepen tot de goede strijd
Thomas Boston
Over 1 Timotheüs 6 vers 12: Strijd de goede strijd des geloofs.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Bij de boekenkraam had ik het bijna opgegeven, veel vrij nieuwe boeken, thrillers, encyclopedieën.
De boekverkopers hadden niet alles uitgestald, vanwege het verwachte slechte weer.
Toch maar eens onder de kraam gedoken en er stond een grote boodschappentas vol met theologische boeken.
Daaruit heb ik:
- Een dubbelleven, over Jeremia, van ds. H. Veldkamp
- Venster op het leven, dagboek van ds. J. Overduin
- Gods grote verrassing, de zaligsprekingen eveneens van ds. Overduin
- Liever toch bezoek van ds. P. Vermaat

kunnen vissen.
En verder Jo van Dorp, Annie Ferwerda, Renes-Boldingh

en een paar langspeelplaten voor schoonvader, (die een echte platenspeler heeft gekregen) . Hij had zijn LP's inmiddels weggegooid, maar vinyl is helemaal terug van weggeweest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Vanavond Alle de werken van Flavius Josephus via Markplaats gekocht voor een prikkie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Historische biografieën kan ik nooit laten liggen (mits goed geschreven door een gerenommeerd historicus).

Hier mijn laatste aanwinsten.

Afbeelding Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

huisman schreef:Historische biografieën kan ik nooit laten liggen (mits goed geschreven door een gerenommeerd historicus).

Hier mijn laatste aanwinsten.

Afbeelding Afbeelding
Lijken me bijzonder interessante boeken!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

In Leiden is nog een "De Slegte" :super

Afbeelding

en op internet dit meesterwerk voor een prikkie.

Afbeelding
'De Republiek 1477-1806' geeft een onvoorstelbaar compleet en levendig beeld van de geschiedenis van de Nederlandse Republiek. De Bourgondiërs, de Habsburgers, het begin van de Reformatie en Renaissance, Alva, De Opstand, de Republiek als wereldmacht, tachtig jaar oorlog, de VOC, regenten en armenzorg, tolerantie en onderdrukking, het Twaalfjarig Bestand, Oldenbarnevelt en Maurits, de universiteiten, de kunst van de Gouden Eeuw, de stadhouderloze tijdperken, de Engelse Oorlogen, het Rampjaar, de gebroeders De Witt, de Glorieuze Revolutie, de patriotten - alles krijgt zijn plaats in dit weidse panorama.
Hardback | 1368 blz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Martijn »

huisman schreef:In Leiden is nog een "De Slegte" :super

[img]https://images.boekwinkeltjes.nl/large/ ... VSngph.jpg[/img]

en op internet dit meesterwerk voor een prikkie.

[img]http://www.wevervanwijnen.nl/media/cata ... dab6cf9c85[/img]
'De Republiek 1477-1806' geeft een onvoorstelbaar compleet en levendig beeld van de geschiedenis van de Nederlandse Republiek. De Bourgondiërs, de Habsburgers, het begin van de Reformatie en Renaissance, Alva, De Opstand, de Republiek als wereldmacht, tachtig jaar oorlog, de VOC, regenten en armenzorg, tolerantie en onderdrukking, het Twaalfjarig Bestand, Oldenbarnevelt en Maurits, de universiteiten, de kunst van de Gouden Eeuw, de stadhouderloze tijdperken, de Engelse Oorlogen, het Rampjaar, de gebroeders De Witt, de Glorieuze Revolutie, de patriotten - alles krijgt zijn plaats in dit weidse panorama.
Hardback | 1368 blz.
Lees je dat ook echt allemaal? Het zijn nogal wat bladzijden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door eilander »

1500 bladzijden, dat heeft huisman in een week of twee uit....
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

eilander schreef:1500 bladzijden, dat heeft huisman in een week of twee uit....
Ik ben niet zo'n snelle lezer. Maar wel een doorzetter :OO3 Als ik aan "De Republiek" begin spreek ik met mijzelf af om bv 150 blz per week te lezen dan heb ik het binnen 10 weken uit.
...en boeken van begaafde historici (veelal uit de UK) lezen echt als een trein.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Kerkelijk Jaarboek
2016
van de Gereformeerde Gemeenten.

Opvallend: Nieuwe mooie overzichtelijke lay-out
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
eilander schreef:1500 bladzijden, dat heeft huisman in een week of twee uit....
Ik ben niet zo'n snelle lezer. Maar wel een doorzetter :OO3 Als ik aan "De Republiek" begin spreek ik met mijzelf af om bv 150 blz per week te lezen dan heb ik het binnen 10 weken uit.
...en boeken van begaafde historici (veelal uit de UK) lezen echt als een trein.
Ik hoop ook altijd nog weer in een periode te komen dat ik tijd heb om te lezen. Meestal is de zomervakantie dat. En dan lees ik heel wat meer bladzijdes dan 150 per week :-)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door samanthi »

de jongen die ontsnapte van
Lindsay Hawdon

Helaas staan er vloeken in en heb ik hem teruggestuurd
nu heb ik
Het geheim van mijn moeder van
Cathy Gohlke besteld
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Oh ik heb ook net een boek van Cathy Gohlke gelezen, erg de moeite waard!
" Amelie, het meisje dat er niet mocht zijn". Je leest over Nazi Duitsland en de praktijken van Dr. Mengele. Indrukwekkend! Ook heb ik een boek van haar voorgelezen op zondagavond, over de tijd van de slavernij. "Een naam om trots op te zijn". Ook aanrader.
Plaats reactie