Wat staat er in je boekenkast?

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:De discussie over occulte zaken in Donald Duck heb ik gesplitst naar: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=10509
Dan kunnen we hier verder mijmeren over de inhoud van je boekenkast.
Ach, 't is weer eens wat anders dan een receptentopic...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:De discussie over occulte zaken in Donald Duck heb ik gesplitst naar: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=10509
Dan kunnen we hier verder mijmeren over de inhoud van je boekenkast.
Ach, 't is weer eens wat anders dan een receptentopic...
Alhoewel Ezechiël de opdracht kreeg om een boek(rol) op te eten.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Afgewezen »

Ja, en in zekere zin doe je dat ook wanneer je een boek leest. Je neemt de inhoud in je op en dat doet iets met je. Daarom is het niet onbelangrijk wat je leest.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door MarthaMartha »

oké, om hier dan maar mee door te gaan:

- hier hebben Spurgeon en Kohlbrugge en Matth. Henry een hele plank voor zichzelf, daarnaast veel schriftverklaringen en naslagwerken, en een enorme verzameling puriteinen, maar ook plank voor Piper, Packer, Beeke en dat soort mannen. Een hele rij over kinderdoop / verbond, maar ook max lucado, adrian plass en Dokus. Nogal breed eigelijk.....
- verder een hele plank over huwelijk / opvoeding / gezin
- een hele rij vrouwenboeken (vrouw wie ben je enzo...)
- een rij studieboeken over hulpverlening enzo
- 2 planken met kinderkost: kinderbijbels, de HC en het Onze Vader uitgelegd voor kinderen, bij de Bron en dat soort boeken.
- paar planken gewoon leesvoer, vooral Karen Kingsbury, Randy Alcorn, Angela Hunt, Francine Rivers en dat soort boeken.
- en kinderboekjes, van de Hulst enzo...
en verder weet ik niet zo uit mijn hoofd. Als je wat lenen wil roep je maar...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef:Als je wat lenen wil roep je maar...
Schrijf je dan wel op aan wie en wat je uitleent ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Orchidee »

Wat een vooroordelen......ik heb niet eens een boekenkast, en de boeken die hier zijn daar zit een deur voor...en ik weet nu al: gewogen: en te licht bevonden :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Oude-Waarheid »

Orchidee schreef:Wat een vooroordelen......ik heb niet eens een boekenkast, en de boeken die hier zijn daar zit een deur voor...en ik weet nu al: gewogen: en te licht bevonden :huhu
Bij mijn staat het ook achter een deur daar is toch niets mis mee :quoi
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Mister »

Een blik in de kast (die beneden staat) ;)

-Diverse Bijbels, in diverse talen en vertalingen ;)
-M. Henry, P. Cammeraat, studieboeken bij de Bijbel (Dillard en Longman etc.), Spurgeon, Calvijn, Watson, Flavel, Keller, à Brakel, Winslow, Erskines, Bunyan, Lloyd-Jones, Warburton, Van de Groe, Van Lodenstein, Boston en anderen
-Dan ook nog C. Harinck, Blauwendraad, Van Vlastuin, P. de Vries, Moerkerken, R. van Kooten, J.T. Doornebal, Heemskerk en vele anderen.
-Verder met Lynn Austin, Paul Maier, Joke Verweerd, Hoesseini, Treur, Siebelink, Tricia Goyert, Rivers, en vele anderen.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door MarthaMartha »

Auto schreef:
MarthaMartha schreef:Als je wat lenen wil roep je maar...
Schrijf je dan wel op aan wie en wat je uitleent ;)
nee, mijn naam staat overal, dus ik neem aan dat elke auto.... uh... ik bedoel, iedereen die een boek leest die gewoon weer hier afgeeft....

(ik ben veel banger om iemand vals te beschuldigen van bezit van boeken omdat ik vergeten ben het van het lijstje te strepen)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Bert Mulder »

Zijn er mensen die zien hoeveel boeken ik heb, en dan vragen, of ik ze allemaal gelezen heb....

kan ik antwoorden, dat ik sommigen wel meer dan eens gelezen heb...

heb veel theologie (Calvijn, Bavinck, Hoeksema, Engelsma, van der Groe, Steenblok, enz.), daarnaast ook veel geschiedenis en kerkgeschiedenis (Algra, D'Aubigne, Wylie, enz.). En veel gewone leesboeken hebben we ook. Maar mijn Nederlandse leesboeken heb ik een aantal jaren geleden allemaal weggegeven.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Zita »

Pfff, er staat bij mij echt vanalles. Twee meter kinderboeken (Anne of Green Gables, Annie MG Schmidt, WG van de Hulst, Meipockets, Capita Selecta van Thea Beckman en consorten, Erich Kästner, Astrid Lindgren, Maarten Gunnink, Eric Carle enzovoorts). Een rij geschiedenis, vooral de 'kleine geschiedenis', over het gewone leven in het verleden. Een rij reisboeken. Veel kookboeken. Wat interieurboeken. Een plank met woordenboeken en poëzie. In de romankast staat het complete oeuvre van Aart Romijn, wat Nijenhuis, wat Van Manen Pieters voor als ik werkelijk heel gaar ben, wat van de modernere en kwalitatievere? christelijke literatuur, veel Potok, ook wel een boel seculiere literatuur. Dan nog een kast met politiek, economie en maatschappij, onderwijs, oude onderwijsmethoden omdat die soms beter zijn dan de nieuwe, studieboeken. Een een overvolle theologiekast, met veel vertalingen, verklaringen, en verder vooral reformatoren, puriteinen en wat nadere reformatoren. En dan nog een zootje ongeregeld, van Comrie tot Nouwen, van Brakel tot Van den Brink.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Willem »

Zita schreef:.....En dan nog een zootje ongeregeld, van Comrie tot Nouwen, van Brakel tot Van den Brink.
:fouet :paladin
Laatst gewijzigd door Willem op 24 aug 2011, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door Zita »

Willem schreef:[quote="Zita].....En dan nog een zootje ongeregeld, van Comrie tot Nouwen, van Brakel tot Van den Brink.
:fouet :paladin[/quote][/quote]
Uiteraard zijn de heren zelf geen zootje, maar is mijn boekenkast dat. Hij behoeft een opruimbeurt (en een berg nieuwe planken, maar het staat al tot het plafond). Bovendien is er weinig samenhang in de betreffende kast te ontdekken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Boekenruilbeurs

Bericht door vlinder »

helma schreef:
Marieke schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Orchidee schreef:Ik doe maar niet mee, ik heb niets om te ruilen, en zit niet te wachten op kastvulling :nonnon
Boeken zijn geen kastvulling.... :fouet Maar, zoals een joods gezegde luidt: een huis zonder boeken is als een lichaam zonder ziel!!!
Een boekenkast in de huiskamer zegt vaak al wat van de mensen die er wonen. Begrijp me goed, niet de boekenkast op zich, maar de inhoud.. ;)
niet helemaal mee eens; ik ken wel mensen die de boeken in hun kast nooit lezen/gelezen hebben
(maar ik kijk ook altijd wel eerst in iemands boekenkast om iemand te 'pijlen' )
Citaat van een forummer: "Als ik ooit ga verhuizen, wil ik geen boekenkast meer in de kamer. Iedereen zit maar in die kast te loeren en denk daaraan een etiket te kunnen plakken". :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat staat er in je boekenkast? (uit: Boekenruilbeurs)

Bericht door helma »

huisman schreef:
Jongere schreef:
huisman schreef:Boeken :langue
Mijn gok: huisman heeft héél erg veel CGK-boekjes en verder de boeken van ds. Huisman. ;-)
Dat klopt (wel éénzijdig bewaar het pand CGK boekjes :huhu ) Maar ook veel puriteinen, Spurgeon,Kohlbrugge, GG predikanten( Huisman,Harinck zijn mijn favorieten) Wat is trouwens veel boeken. Ik tel mijn boeken niet maar heb ongeveer 30 meter boekenkastruimte waarvan 26 meter gevuld is.
Oh je hebt nog ruimte!! wanneer ben je jarig? :huhu
Plaats reactie