Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door parsifal »

Ik ben nog aan het lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:
refo schreef:
dennis schreef:Ik ben de 'klassieker' Huurling en herder' aan het lezen. Heel aardig boek.
Nou ja! Bert Wiersema schrijft 'heel aardige boeken'.
Huurling en herder is veel meer.
Inderdaad, het is echt een indrukwekkend boek.
Eens. Maar sommige mensen zeggen ook "het is niet vies" als ze buitengewoon lekker hebben gegeten.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Hendrikus »

eilander schreef:
Hendrien schreef:
refo schreef:
dennis schreef:Ik ben de 'klassieker' Huurling en herder' aan het lezen. Heel aardig boek.
Nou ja! Bert Wiersema schrijft 'heel aardige boeken'.
Huurling en herder is veel meer.
Inderdaad, het is echt een indrukwekkend boek.
Eens. Maar sommige mensen zeggen ook "het is niet vies" als ze buitengewoon lekker hebben gegeten.
Echt Grönnings: "'t kon minder" ;)
~~Soli Deo Gloria~~
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Ha!
Ik kom niet uit Groningen ... Maar inmiddels heb ik het boel allang uit. Er vallen best kritische opmerkingen over Huurling en herder te maken, maar ik heb het met genoegen gelezen en af en toe raakte het verhaal me behoorlijk.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

dennis schreef:Ha!
Ik kom niet uit Groningen ... Maar inmiddels heb ik het boel allang uit. Er vallen best kritische opmerkingen over Huurling en herder te maken, maar ik heb het met genoegen gelezen en af en toe raakte het verhaal me behoorlijk.
Ik heb ook een boel boeken... :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

-DIA- schreef:
dennis schreef:Ha!
Ik kom niet uit Groningen ... Maar inmiddels heb ik het boel allang uit. Er vallen best kritische opmerkingen over Huurling en herder te maken, maar ik heb het met genoegen gelezen en af en toe raakte het verhaal me behoorlijk.
Ik heb ook een boel boeken... :love
Ha! Gelukkig is vergissen menselijk.
Ik ben vaak zoooo menselijk.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

dennis schreef:
-DIA- schreef:
dennis schreef:Ha!
Ik kom niet uit Groningen ... Maar inmiddels heb ik het boel allang uit. Er vallen best kritische opmerkingen over Huurling en herder te maken, maar ik heb het met genoegen gelezen en af en toe raakte het verhaal me behoorlijk.
Ik heb ook een boel boeken... :love
Ha! Gelukkig is vergissen menselijk.
Ik ben vaak zoooo menselijk.
De vermoeidheid kan een rol spelen hè? :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Net 'Het probleem van het lijden' van Lewis uit. Nu de verweesde samenleving aan het lezen. Leek me wel actueel.

Afbeelding
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Wonderlijk he, hoe een boek 15 jaar na verschijning nog steeds zo aktueel blijkt te zijn!

Wij leven in een tijd zonder richting, zonder ideologieën, zonder aansprekende ideeën, zonder vaders en moeders, kortom in een samenleving van wezen. Wij zijn echter de erfgenamen van veel: alles wat een rol van betekenis speelt of heeft gespeeld in de moderne wereld is begonnen op ons continent, Europa. En die veelheid van ideeën, systemen, opvattingen en handelingen heeft geresulteerd in een groot gevoel van onbehagen, van 'verweesd' zijn. 'De verweesde samenleving' is een vurig pleidooi van Pim Fortuyn voor meer aandacht, liefde en respect voor de kernnormen en -waarden van onze eigen cultuur. Aan de basis van onze westerse wereld liggen het jodendom, het christendom en het humanisme - cultuurbronnen die hebben geresulteerd in een geëmancipeerd en modernistisch gedachtegoed waar wij zuinig op moeten zijn. Want de belangrijkste vraag van onze tijd luidt: hoe houden we een leefbare wereld?
De boeken van P.F. worden nog steeds uitgeleend hier in de bieb.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door eilander »

Als we voor de terugkeer naar onze kernnormen en -waarden in de leer moeten gaan bij Pim Fortuyn, zijn we pas echt verweesd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

eilander schreef:Als we voor de terugkeer naar onze kernnormen en -waarden in de leer moeten gaan bij Pim Fortuyn, zijn we pas echt verweesd.
Hij heeft er wel voor gezorgd dat veel zaken bespreekbaar werden.
Zeker m.b.t. de problemen die veroorzaakt werden door werkeloze allochtonen.
Ik was wel benieuwd geweest hoe het er uit zou zijn als hij nog geleefd zou hebben.
Hij had meer visie en was intellectueler dan Wilders, die dan weer wel wordt gevolgd door veel christenen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Klopt. Beeld van Fortuyn was bij mij toch grotendeels beetje aanstellerige dandy met uitgesproken mening en ja, toch wel beetje gevaarlijke man. Lees je boeken van hem dan zie je toch heel wat anders. Snap nu ook dat hij voortdurend riep als men hem ter verantwoording riep: lees mijn boeken, daar staat het allemaal in.

Veel wat van Fortuyn toen zei en destijds vreselijk gevaarlijk was staat nu in het partijprogramma van de VVD. Daarnaast is veel van wat Fortuyn schreef halverwege de jaren '90 inmiddels uitgekomen. Hij was zijn tijd 20 jaar vooruit.

Wilders is failliet. Van der Staaij vroeg ooit in de kamer aan Wilders wat die joods-christelijke normen en waarden nou zijn waar Wilders het steeds over heeft. Toen kwam er een kul antwoord waar de Kamer om moest lachen. Had hij Fortuyn beter gelezen dan had hij dat zo uit zijn mouw kunnen schudden. Overigens had Fortuyn het over de joods-christelijk-humanistische cultuur.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Bezig in het actieboekje van Corien Oranje: afspraak in Portugal. Best aardig ...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Gisteren het gewone boekenweekgeschenk gelezen. Het is eigenlijk alleen interessant in de laatste paar hoofdstukken.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Dodo schreef:Gisteren het gewone boekenweekgeschenk gelezen. Het is eigenlijk alleen interessant in de laatste paar hoofdstukken.
Ook gelezen. Vond het wel aardig (op de ene vloek na!), maar geen boekje dat beklijft.
Plaats reactie