Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Ook snap ik de foto-omslag niet.
Ja, dat heb je zo weleens. :huhu
:haha ;)
Nee echt, het gaat over een vrouw "op leeftijd" ahum en een man evenzo, die elkaar ontmoeten via een advertentie.
En een psychisch zwakke moeder, die haar dochter claimt. Verder komt er nog een zwakzinnig zusje in voor.
Ik zie dat niet terug in deze opspringende teenager.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Mara schreef:Ook snap ik de foto-omslag niet.
Ja, dat heb je zo weleens. :huhu
:haha ;)
Nee echt, het gaat over een vrouw "op leeftijd" ahum en een man evenzo, die elkaar ontmoeten via een advertentie.
En een psychisch zwakke moeder, die haar dochter claimt. Verder komt er nog een zwakzinnig zusje in voor.
Ik zie dat niet terug in deze opspringende teenager.
Misschien is ze aan het revalideren? :quoi
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding

Ongelooflijk verhaal en niet goed geschreven. Het had een kwart korter gekund bovendien.
Voor liefhebbers van bouquetboekjes. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door samanthi »

Zij mogen de hemel niet zien
Soon Ok Lee
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

samanthi schreef:Zij mogen de hemel niet zien
Soon Ok Lee
Ik vond het een indrukwekkend boek ...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door samanthi »

dennis schreef:
samanthi schreef:Zij mogen de hemel niet zien
Soon Ok Lee
Ik vond het een indrukwekkend boek ...
Dat is het idd, ik heb het uit, en blijf erover nadenken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman60 »

Ik ben de 3 deeltjes van "Vlucht uit Turkije" aan het lezen geschreven door J. de Kraker van Abbema.
Het zijn jeugdboeken maar ik vind ze als 63 jarige man ook best wel goed te lezen.
Gaat ook over christenen en islam.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:
Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Zwarte dauw - Rachel Visscher
Het is nogal.... confronterend, denk ik. :?

http://teunisbunt.blogspot.nl/2012/06/zwarte-dauw.html
Oeps helma :bobo
Is niet best.

Nu ik het van de week voor 75 cent bij de kringloop zag heb ik het toch maar meegenomen. Was de recensie van Teunis Bunt alweer vergeten :?
Inmiddels dus gelezen en inderdaad; niet veel aan toe te voegen (of het moeten meer taalkundige fouten en bevindelijk gereformeerde missers zijn). Misschien is het wel onmogelijk om als buitenstaander objectief te kijken naar mensen die er een andere levenswijze op na houden. Maar ze had het op z'n minst kunnen proberen....
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door dennis »

helma schreef:
Mara schreef:
helma schreef:
Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Zwarte dauw - Rachel Visscher
Het is nogal.... confronterend, denk ik. :?

http://teunisbunt.blogspot.nl/2012/06/zwarte-dauw.html
Oeps helma :bobo
Is niet best.

Nu ik het van de week voor 75 cent bij de kringloop zag heb ik het toch maar meegenomen. Was de recensie van Teunis Bunt alweer vergeten :?
Inmiddels dus gelezen en inderdaad; niet veel aan toe te voegen (of het moeten meer taalkundige fouten en bevindelijk gereformeerde missers zijn). Misschien is het wel onmogelijk om als buitenstaander objectief te kijken naar mensen die er een andere levenswijze op na houden. Maar ze had het op z'n minst kunnen proberen....
O, wat was dat een belabberd geschreven boek!!! Echt een dieptepunt.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

'Separerende prediking' van ds. Moerkerken.
Interessant boekje. Wel dun. Ik had het zo uit. Ik ben het met de inhoud eens, maar las weinig wat ik nog niet wist.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Dit binnenkort, hoop ik. Ik ben heel benieuwd.
Afbeelding

Als journalist en politicus, maar ook als socioloog heeft Hans Hillen steeds met grote belangstelling om zich heen gekeken naar maatschappij en samenleving. Bij Elsevier volgde hij Pim Fortuyn op als columnist. Na een jaar werd hij benoemd tot voorzitter van het College voor Zorgverzekeringen (CVZ, tegenwoordig Zorginstituut Nederland).

Het vervagen van de religie in het dagelijks leven heeft het stellen van fundamentele levensvragen volgens hem buiten beeld geplaatst. De openbare communicatie is vooral luidruchtig geworden ten koste van de diepgang.

Hoe stabiel is dan de samenleving? Als wetenschap en economie steeds meer kunnen, wie trekt dan grenzen en met welk gezag? Is er nog een gemeenschappelijk moreel kompas?

De overheid probeert slijtplekken te vullen met steeds meer regels en steeds meer toezicht. Zijn we op weg naar een totalitaire staat? Is dat de vrijheid die wij dachten te vinden, toen wij de kerk de rug toekeerden? Al deze vragen komen aan bod in dit boek dat Hillen schreef, denkend aan de mensen van morgen, de kleinkinderen van zijn generatie.

Hillen: 'Waarom heeft Nederland de godsdienst zo massaal de rug toegekeerd? Zekerheden en twijfels over het leven zijn van alle eeuwen. In onze tijd lijken we nog een stap verder te gaan. Het boeit niet meer. We zien wel. Alles is vrijblijvend geworden. Emotie lijkt de belangrijkste drijfveer voor ons denken en doen te zijn geworden.'
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

Bruggenbouwers ( deel 1) van Jan Guillou. Ben nu al nieuwsgierig naar de andere drie delen. Geweldig boek, gaat over het leven van drie broers aan het begin van de vorige eeuw.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

Kees de jongen, van Theo Thijssen. Een lach en een traan. Heerlijk boek, zelfs al lees je het voor de zoveelste keer.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door ebenhaezer »

Volk tussen eeuwigheid en eenzaamheid (ds P den Butter)
zeer leerzaam
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Tiberius schreef:
helma schreef:We zijn nu bezig in het gedeelte over: al ging ik ook door een dal der schaduw des doods. Dat is een bemoedigend stuk, juist als er moeilijke dingen gebeuren. De Herder is erbij; Hij gaat voorop. Hij leidt door de diepten, maar het heeft een doel.
Mooi boekje inderdaad; juist ook dit deel.
Inmiddels lezen we een ander deel van Philip Keller; 'Waar is het Lam?'
In dit boek weet hij, vanuit z'n ervaring als schaapherder, op boeiende wijze de symboliek van 'het Lam Gods' te verwoorden. In zes hoofdstukken behandelt Keller in duidelijke taal passages uit het Oude Testament, over de betekenis van 'het Lam Gods'. Zijn eenvoudige manier van uitleg geeft een verrassend inzicht op de tekst van de behandelde bijbelgedeelten.
Plaats reactie