Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Niet gekocht maar gekregen:
Kind van de Rivier en Pontenilo, beide geschreven door Irma Joubert.
Heerlijke vakantiekost
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Ik heb een heel lieve zus en zwager, die op de terugweg van de kringloopwinkel bij mij een stapeltje boeken dropten:
- Het zwijgen van Maria Zachea, van Judith Koelewijn (die had ik al)
- Marilynne Robinson: Gilead
- Vonne van der Meer: Een warme rug; Zo is hij; Spookliefde
- Dawn Prince-Hughes: Een spiegel van mijn ziel
- Kader Abdolah: Spijkerschrift (en ik geloof dat ik die ook al ergens heb).
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zita schreef:Ik heb een heel lieve zus en zwager, die op de terugweg van de kringloopwinkel bij mij een stapeltje boeken dropten:
- Het zwijgen van Maria Zachea, van Judith Koelewijn (die had ik al)
- Marilynne Robinson: Gilead
- Vonne van der Meer: Een warme rug; Zo is hij; Spookliefde
- Dawn Prince-Hughes: Een spiegel van mijn ziel
- Kader Abdolah: Spijkerschrift (en ik geloof dat ik die ook al ergens heb).
Gilead vond ik prachtig om te lezen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Gilead is inderdaad een boeiend boek. Je moet alleen niet op zoek zijn naar veel gebeurtenissen of zelfs actie, want dan kom je bedrogen uit. Maar de gedachten in dit boek zijn diep en zetten je zelf ook aan het denken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Op koningsdag gekocht bij een boekenkraam en gisteren (pas) uitgelezen
De gevloekte, C. van Meerdinck.
Ik had het gekocht (tezame met het 2e deel) in een vlaag van nostalgie, het stond vroeger in de boekenkast bij moeder.
Na eventjes te moeten wennen aan de nogal uitvoerige manier van schrijven, pakte het verhaal me wel.
Alhoewel ik al heel veel oude boeken heb gelezen, staan hier woorden in die ik echt nog nooit heb gehoord.
Heel ontroerend om te lezen wat een jongen in die tijd voelde als hij verliefd wordt op een meisje.
"Was dat Ada, die spontaan nog kortgeleden zo oneindig lief haar blond lokkenhoofd op zijn jongensschouder had gevlijd?
Als een zonnige geluksdroom was het over hem gekomen. Onverwacht en van onuitsprekelijke zoetheid.

Eerst na minuten hadden zij elkaar weer durven aanzien. Wéér rook hij de sterke lucht van fijne heliotroop, waarbij zij elkander toegenegen stonden, alsof hij ademde in een paradijs."

Geweldig om te lezen op een zwoele avond, neergevlijd op een loungebank onder het feeërieke schijnsel der tuinlantaarns. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Pimpelmees »

Inderdaad een prachtig taalgebruik Mara. Dat kan zo mooi zijn aan die oudere werken. En de zaken worden vaak wat minder plat omschreven dan in tegenwoordige boeken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Orchidee »

Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Verloren, maar wie?
door
ds. C.A. van Dieren.

Op de achterflap staat:
We spreken over de gelijkenis van de verloren zoon. Wie is die verloren zoon? De jongste, die alles vaarwel zegt
en de wereld intrekt? Ja, maar hij niet alleen. Ook de oudste zoon, hoewel dicht bij de vader, leeft zijn eigen
leven. De ene verkeert buiten het erf, de ander op het erf. Beiden hebben inkeer, afkeer en terugkeer nodig om
onverdiend de ware vreugde te ontvangen.
In deze preken wordt het leven van beide jongens getekend. Er ligt veel praktisch onderwijs en troost in voor zowel
jongeren als ouderen. Voor God is niet een van onze (klein)kinderen, niet een uit de jeugd van onze gemeenten
te ver in goddeloosheid of godsdienst afgedwaald.
Boven dit alles uit schittert in deze gelijkenis de wonderlijke liefde van de vader. Dat is de liefde van Christus Zelf,
Die gekomen is om te zoeken en zalig te maken dat verloren is.


Het boekje bevat 6 preken over de genoemde gelijkenis, en is uitgegeven bij gebr. Koster.
Van harte aanbevolen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Verloren, maar wie?
door
ds. C.A. van Dieren.

Op de achterflap staat:
We spreken over de gelijkenis van de verloren zoon. Wie is die verloren zoon? De jongste, die alles vaarwel zegt
en de wereld intrekt? Ja, maar hij niet alleen. Ook de oudste zoon, hoewel dicht bij de vader, leeft zijn eigen
leven. De ene verkeert buiten het erf, de ander op het erf. Beiden hebben inkeer, afkeer en terugkeer nodig om
onverdiend de ware vreugde te ontvangen.
In deze preken wordt het leven van beide jongens getekend. Er ligt veel praktisch onderwijs en troost in voor zowel
jongeren als ouderen. Voor God is niet een van onze (klein)kinderen, niet een uit de jeugd van onze gemeenten
te ver in goddeloosheid of godsdienst afgedwaald.
Boven dit alles uit schittert in deze gelijkenis de wonderlijke liefde van de vader. Dat is de liefde van Christus Zelf,
Die gekomen is om te zoeken en zalig te maken dat verloren is.


Het boekje bevat 6 preken over de genoemde gelijkenis, en is uitgegeven bij gebr. Koster.
Van harte aanbevolen!

Lijkt me heel bemoedigend, gezien dit citaat op de achterflap;

Voor God is niet een van onze (klein)kinderen, niet een uit de jeugd van onze gemeenten
te ver in goddeloosheid of godsdienst afgedwaald.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Laatst gekregen boeken:
- Tim Keller: Ontmoetingen met Jezus; onverwachte antwoorden op grote levensvragen
- Sebastian Haffner: Het verhaal van een Duitser.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Henk Stoorvogel: De trein van 10:11
Rosita Steenbeek: Ander licht
Theun de Vries: Het meisje met het rode haar
An Rutgers van der Loeff: Gideons reizen
Tracy Chevalier: De jonkvrouw en de eenhoorn
Sielie Laubscher: Donkerbos
Bill Bryson: Een huis vol

Ik hou wel van kringloopwinkels.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Henk Stoorvogel: De trein van 10:11
Dit schreef ik op 25 juni 2012:
Gisteravond in één ruk uitgelezen. Het bleek een christelijk boekenweekgeschenk te zijn geweest.
Ik vond het prachtig. Heel ontroerend. Het eindigt alleen een beetje .......teleurstellend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Henk Stoorvogel: De trein van 10:11
Dit schreef ik op 25 juni 2012:
Gisteravond in één ruk uitgelezen. Het bleek een christelijk boekenweekgeschenk te zijn geweest.
Ik vond het prachtig. Heel ontroerend. Het eindigt alleen een beetje .......teleurstellend.
Ik ga 'm binnenkort lezen. Ik ben benieuwd...

Zojuist kreeg ik cadeau: Opgeruimd! van Marie Kondo. Een tamelijk hysterisch boek over het opruimen van je bezittingen. Op dit moment is het een hype, vooral onder bloggers.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Pimpelmees »

Grappig dat je "Opgeruimd!" van Marie Kondo cadeau hebt gekregen. Ik ben nu op 3/4 van het boek en ben er enthousiast over. Haar methode dat je alleen behoudt waar je blij van wordt (of heel vaak gebruikt) en de rest weg doet, werkt voor mij erg goed. Het is heerlijk om van al die spullen af te zijn die je "ooit" nog eens zou gaan gebruiken/lezen maar die alleen maar je huis vol laten lopen.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

'Zeg dat je bij hen hoort' van een schrijver (ster?) met een Afrikaanse naam. Er staan lovende recensies op de achterkant, maar ik vraag me af of het iets voor me is. Kostte overigens slechts 5,- euro
Plaats reactie