Koninginnedag 2011

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Terri »

euh.. toen ik het plaatste stond er een heel artikel waar ik op reageerde......
dat is nu weg en nu slaat het nergens op, dat klopt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door refo »

Ach, laat maar ook.
Ik vind het overigens nogal aanmatigend om van iemand te zeggen dat die 'vrijzinnig' is.
Men bemoeie zich niet met de geloofsbeleving van een ander.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Ander »

helma schreef:beschamend stuk van Jan van Klinken in het RD vanmorgen
het raakte me erg.
't Antwoord zou heel simpel kunnen zijn: "In deze kringen wordt de prediking gebracht waarin de Koning der koningen op het hoogst verhoogd wordt en de mens op het diepst vernederd. Natuurlijk zijn daar wat accentverschillen in. U kunt het beste terecht aan de Gaslaan 46-48 of aan de oude Boomgaardstraat 43. Daar hoort u zeker deze prediking."

En dan is zo'n lange column vol reforetoriek totaal overbodig. Een gemiste kans dus.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Democritus »

Ander schreef:
helma schreef:beschamend stuk van Jan van Klinken in het RD vanmorgen
het raakte me erg.
't Antwoord zou heel simpel kunnen zijn: "In deze kringen wordt de prediking gebracht waarin de Koning der koningen op het hoogst verhoogd wordt en de mens op het diepst vernederd. Natuurlijk zijn daar wat accentverschillen in. U kunt het beste terecht aan de Gaslaan 46-48 of aan de oude Boomgaardstraat 43. Daar hoort u zeker deze prediking."

En dan is zo'n lange column vol reforetoriek totaal overbodig. Een gemiste kans dus.
Blijkbaar zijn die accentverschillen wel dusdanig groot dat een gemiddelde Bonder en totaal onverstaanbaar dialect spreekt in de ogen van een GG en vice versa.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door eilander »

Democritus schreef:
Ander schreef:
helma schreef:beschamend stuk van Jan van Klinken in het RD vanmorgen
het raakte me erg.
't Antwoord zou heel simpel kunnen zijn: "In deze kringen wordt de prediking gebracht waarin de Koning der koningen op het hoogst verhoogd wordt en de mens op het diepst vernederd. Natuurlijk zijn daar wat accentverschillen in. U kunt het beste terecht aan de Gaslaan 46-48 of aan de oude Boomgaardstraat 43. Daar hoort u zeker deze prediking."

En dan is zo'n lange column vol reforetoriek totaal overbodig. Een gemiste kans dus.
Blijkbaar zijn die accentverschillen wel dusdanig groot dat een gemiddelde Bonder en totaal onverstaanbaar dialect spreekt in de ogen van een GG en vice versa.
Neeee! Laten we dit elkaar niet wijsmaken. Natuurlijk zijn er verschillen. Maar de basis is: Christus en Dien gekruisigd.
Natuurlijk kunnen er over en weer wel vragen gesteld worden. Maar niet met als grondhouding: bij u wordt er een totaal onverstaanbaar dialect gesproken....
(dit zeg ik als OGGIN-er die af en toe in een rechts-PKN-GB-kerkdienst zit en regelmatig een dienst van diezelfde gemeente beluister. En met genoegen, moet ik zeggen)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Luther »

refo schreef: Men bemoeie zich niet met de geloofsbeleving van een ander.
...en ook niet met die van Ander.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Ander »

Luther schreef:
refo schreef: Men bemoeie zich niet met de geloofsbeleving van een ander.
...en ook niet met die van Ander.
zo zij het...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Erasmiaan »

Je wordt weleens moe van al die stukjesschrijvers in het RD. Pas was er een scribent die zich afvroeg of we er wel goed aan hebben gedaan de televisie buiten de deur te houden. Ook was er een scribent die nog maar eens benadrukte dat de Christenreis geen maat geeft, enz. 't Was ds. Roos ook opgevallen. Ik mag dat wel, die reacties op de actualiteit. Dat mis je wel een beetje in de Saambinder. Ook de heer Verdouw schreef een goed stuk, waar Andries Knevel goed uitkwam.

Van Klinken is echter een positieve uitzondering. In het hier bovengenoemde stuk maakte hij op knappe wijze zijn punt: het is natuurlijk van de zotte dat we op een refobeurs staan te discussiëren over het gehalte van het geloof van de majesteit.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 01 nov 2011, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door vlinder »

Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dan houden we het er maar op dat jouw logica onlogisch is
Typisch vrouwenlogica...:)
Nee, hoor. Ik ben het met Luther eens. Toen ik de dag na onze trouwdag wakker werd en keek naar de kast waar mijn jurk aan hing dacht ik: wat een geld hangt daar en ik doe er nooit meer wat mee....Memento had al direct gezegd: kun je niet in een mantelpakje trouwen....whaha, hij is zo heerlijk romantisch...
Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo'n dure jurk zou kopen. Ik zou serieus overwegen of ik zou huren of een jurk bij dealextreme.nl zou bestellen...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Luther »

vlinder schreef:
Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dan houden we het er maar op dat jouw logica onlogisch is
Typisch vrouwenlogica...:)
Nee, hoor. Ik ben het met Luther eens. Toen ik de dag na onze trouwdag wakker werd en keek naar de kast waar mijn jurk aan hing dacht ik: wat een geld hangt daar en ik doe er nooit meer wat mee....Memento had al direct gezegd: kun je niet in een mantelpakje trouwen....whaha, hij is zo heerlijk romantisch...
Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo'n dure jurk zou kopen. Ik zou serieus overwegen of ik zou huren of een jurk bij dealextreme.nl zou bestellen...
Zie je wel, als je maar lang genoeg wacht, wordt men het vanzelf met je eens...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
vlinder schreef:
Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dan houden we het er maar op dat jouw logica onlogisch is
Typisch vrouwenlogica...:)
Nee, hoor. Ik ben het met Luther eens. Toen ik de dag na onze trouwdag wakker werd en keek naar de kast waar mijn jurk aan hing dacht ik: wat een geld hangt daar en ik doe er nooit meer wat mee....Memento had al direct gezegd: kun je niet in een mantelpakje trouwen....whaha, hij is zo heerlijk romantisch...
Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo'n dure jurk zou kopen. Ik zou serieus overwegen of ik zou huren of een jurk bij dealextreme.nl zou bestellen...
Zie je wel, als je maar lang genoeg wacht, wordt men het vanzelf met je eens...:)
:nonnon
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door parsifal »

vlinder schreef:
Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dan houden we het er maar op dat jouw logica onlogisch is
Typisch vrouwenlogica...:)
Nee, hoor. Ik ben het met Luther eens. Toen ik de dag na onze trouwdag wakker werd en keek naar de kast waar mijn jurk aan hing dacht ik: wat een geld hangt daar en ik doe er nooit meer wat mee....Memento had al direct gezegd: kun je niet in een mantelpakje trouwen....whaha, hij is zo heerlijk romantisch...
Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo'n dure jurk zou kopen. Ik zou serieus overwegen of ik zou huren of een jurk bij dealextreme.nl zou bestellen...
Misschien niet helemaal on topic, maar ik vraag me toch een beetje af wat je met "de volgende keer" bedoelt. :)
Laatst gewijzigd door parsifal op 02 nov 2011, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Tiberius »

Lijkt me meer een slip of the tong, dan een discussieonderwerp.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:Lijkt me meer een slip of the tong, dan een discussieonderwerp.
Ik vind hem wel grappig, maar ja, het zal niet letterlijk bedoeld zijn. Overigens ben ik nog steeds erg blij met mijn trouwjurk en zou hem "bij een volgende keer" weer kopen. :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Koninginnedag 2011

Bericht door Gian »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
helma schreef:beschamend stuk van Jan van Klinken in het RD vanmorgen
het raakte me erg.
kun je een link plaatsen?
ik kon het zelf niet vinden op Refdag; misschien iemand anders? (ik kom daar ook bijna nooit; dus ik weet er de weg niet zo goed)
http://conservatieforever.blogspot.com/ ... n-van.html
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie