Hoe werkt dit forum?

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Lastig dat je een reeds gemeld bericht niet meer kunt melden. Zo kunnen de moderators niet zien hoe vaak iets gemeld zou zijn als dat niet het geval was.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mister »

Ieder gemeld bericht wordt door ons bekeken hoor. Als mod ben ik zomaar blij dat niet ieder bericht vaker gemeld kan worden... ;)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Mister schreef:Ieder gemeld bericht wordt door ons bekeken hoor. Als mod ben ik zomaar blij dat niet ieder bericht vaker gemeld kan worden... ;)
Nou, als een bericht 25 x gemeld wordt t.o.v. een bericht dat maar 1 x gemeld wordt, zegt dat toch wel iets, denk ik. :huhu
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mister »

Posthoorn schreef:
Mister schreef:Ieder gemeld bericht wordt door ons bekeken hoor. Als mod ben ik zomaar blij dat niet ieder bericht vaker gemeld kan worden... ;)
Nou, als een bericht 25 x gemeld wordt t.o.v. een bericht dat maar 1 x gemeld wordt, zegt dat toch wel iets, denk ik. :huhu
Jazeker, dat zegt me dat ik dan 24 mailtjes extra krijg over hetzelfde bericht. :modo
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door DDD »

Het zou ook mogelijk zijn dat er geen notificaties werden verzonden, maar dat je bij het bericht kon zien hoeveel meldingen er zijn gedaan.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Mister schreef:Jazeker, dat zegt me dat ik dan 24 mailtjes extra krijg over hetzelfde bericht. :modo
Als je je werk met zoveel tegenzin doet, is het misschien goed om naar een andere administrator om te zien. Je reacties laten in elk geval niet zien dat je je forumleden al te serieus neemt.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door mulder »

het blijft wel erg lang staan op deze manier......
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
Mister schreef:Jazeker, dat zegt me dat ik dan 24 mailtjes extra krijg over hetzelfde bericht. :modo
Als je je werk met zoveel tegenzin doet, is het misschien goed om naar een andere administrator om te zien. Je reacties laten in elk geval niet zien dat je je forumleden al te serieus neemt.
Ik vind dit errug onvriendelijk klinken.
Dat Mister 'zijn' forumleden serieus neemt, is mij wellicht wat duidelijker omdat ik als moderator weet dat meldingen gewoon serieus genomen worden, ook door Mister. Dat is natuurlijk wel iets anders dan dat er ook altijd gedaan wordt wat de melder graag zou willen.
Maar hoe je er bij komt dat Mister zijn werk (je bedoelt zijn vrijwilligerswerk voor RF :) ) met tegenzin doet, is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:Maar hoe je er bij komt dat Mister zijn werk (je bedoelt zijn vrijwilligerswerk voor RF :) ) met tegenzin doet, is mij een raadsel.
Door zijn badinerende toon en zijn opmerking dat hij blij is geen groot aantal meldingen te kunnen krijgen over een posting.
::bye
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zita »

Posthoorn schreef:
eilander schreef:Maar hoe je er bij komt dat Mister zijn werk (je bedoelt zijn vrijwilligerswerk voor RF :) ) met tegenzin doet, is mij een raadsel.
Door zijn badinerende toon en zijn opmerking dat hij blij is geen groot aantal meldingen te kunnen krijgen over een posting.
::bye
Een melding betekent 'poing' een notificatie voor alle mods. Die gaan in het modforum in overleg. Nog vijfentwintig poings vertragen dat overleg alleen maar. En of een bericht één keer of driehonderd keer gemeld wordt, maakt niet uit. We bespreken het.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mara »

Mister schreef:Ieder gemeld bericht wordt door ons bekeken hoor. Als mod ben ik zomaar blij dat niet ieder bericht vaker gemeld kan worden... ;)
Dus. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Curatorium »

Zita schreef: Een melding betekent 'poing' een notificatie voor alle mods. Die gaan in het modforum in overleg.
Er worden naar mijn idee toch vaak genoeg berichten verwijderd voordat er enig modoverleg heeft plaatsgevonden, kan dat kloppen?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zita »

Curatorium schreef:
Zita schreef: Een melding betekent 'poing' een notificatie voor alle mods. Die gaan in het modforum in overleg.
Er worden naar mijn idee toch vaak genoeg berichten verwijderd voordat er enig modoverleg heeft plaatsgevonden, kan dat kloppen?
Huh? Kun je meekijken in het modoverleg?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Curatorium »

Je snapt best wat ik bedoel. Zo niet, dan stel ik het als vraag: worden er ten allen tijde alleen berichten verwijderd na overleg?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Curatorium schreef:Je snapt best wat ik bedoel. Zo niet, dan stel ik het als vraag: worden er ten allen tijde alleen berichten verwijderd na overleg?
Het eenvoudige antwoord is: nee, niet altijd wordt eerst overleg gevoerd met een medemoderator.
Zoals in deze gevallen:
- overduidelijk lasterlijk of iets dergelijks, dus echt geen twijfelgevallen
- op verzoek van de poster zelf
- dubbele postings

Zoals je weet zijn moderators op vrijwillige basis betrokken bij RF en we hebben geen surveillancerooster ofzo. Dus soms is er gewoon maar één moderator aanwezig. Wel wordt er altijd verantwoord wat er gebeurt: berichten blijven voor ons als moderators zichtbaar, zodat we achteraf kunnen bespreken.

Bij minder duidelijke gevallen (en die zijn er nog al eens) wordt er wel eerst besproken.

Verder blijven moderators ook gewoon mensen die fouten maken. Daar zijn we (per PB) ook gewoon op aan te spreken.
Plaats reactie