Hoe werkt dit forum?

Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Curatorium »

Bedankt voor je antwoord. Dat was dus wat ik me afvroeg.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mister »

Posthoorn schreef:
eilander schreef:Maar hoe je er bij komt dat Mister zijn werk (je bedoelt zijn vrijwilligerswerk voor RF :) ) met tegenzin doet, is mij een raadsel.
Door zijn badinerende toon en zijn opmerking dat hij blij is geen groot aantal meldingen te kunnen krijgen over een posting.
::bye
Die badinerende toon is inlegkunde. :D Verder ben ik wel degelijk blij dat het niet mogelijk is dat een bericht meerdere malen gemeld kan worden. Exact om de reden die hier al genoemd wordt: een bericht is een 'poing'. Een 'poing' hier op het forum. En ook een 'poing' in de mailbox. Voeg daarbij dat hier best wat berichten gemeld worden, ik ook een baan en andere verantwoordelijkheden heb, dan is het volgens mij te begrijpen dat ik blij ben met een maximum van 1 'poing' per post. En ja, alle 'poings' worden bekeken en besproken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Curatorium schreef:Je snapt best wat ik bedoel. Zo niet, dan stel ik het als vraag: worden er ten allen tijde alleen berichten verwijderd na overleg?
Het eenvoudige antwoord is: nee, niet altijd wordt eerst overleg gevoerd met een medemoderator.
O en als de mods het niet met elkaar eens worden?
Als forummer kun je nl. niets als je een afwijzing krijgt op je verzoek om een posting te laten verwijderen.
Er wordt niet eens een reden gezegd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:
Curatorium schreef:Je snapt best wat ik bedoel. Zo niet, dan stel ik het als vraag: worden er ten allen tijde alleen berichten verwijderd na overleg?
Het eenvoudige antwoord is: nee, niet altijd wordt eerst overleg gevoerd met een medemoderator.
O en als de mods het niet met elkaar eens worden?
Als forummer kun je nl. niets als je een afwijzing krijgt op je verzoek om een posting te laten verwijderen.
Er wordt niet eens een reden gezegd.
We zijn het niet altijd eens, maar we worden het wel altijd eens.
In theorie zouden we degenen die een melding doet, ook even moeten melden wat er mee gebeurt. En dat doen we ook wel eens, maar het is geen standaard regel.
Nu kan ik wel zeggen dat we dat voortaan maar moeten doen, maar praktisch is dat wel een extra belasting gezien het aantal meldingen.

(Voor de volledigheid meld ik even dat jouw quote hier niet volledig is; voor het geval iemand denkt dat ik met het eenvoudige antwoord de vraag heb afgedaan.)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door refo »

Het verbaast me wel dat er 'veel' meldingen zijn. Persoonlijk heb ik nog nooit iets gemeld. Dat zegt ook weer niets, maar blijkbaar zijn er wel veel gevoelige mensen. Misschien kan er eens een thermometer geplaatste worden: meldingen per forummer. :haha
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Het verbaast me wel dat er 'veel' meldingen zijn. Persoonlijk heb ik nog nooit iets gemeld. Dat zegt ook weer niets, maar blijkbaar zijn er wel veel gevoelige mensen. Misschien kan er eens een thermometer geplaatste worden: meldingen per forummer. :haha
Ik denk ook dat hoe ruimer een mens denkt, hoe minder er te melden valt. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet vaak gebruik maak van de meldknop. Dat kunnen de mods ook wel bevestigen. Misschien de laatste tijd wat meer, maar dan is er ook reden dacht ik.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Orchidee »

Ik heb als ik me goed herinner slechts 1x gebruik gemaakt van de "meldknop", denk er eigenlijk nooit aan om iets te melden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Hendrien »

-DIA- schreef:
refo schreef:Het verbaast me wel dat er 'veel' meldingen zijn. Persoonlijk heb ik nog nooit iets gemeld. Dat zegt ook weer niets, maar blijkbaar zijn er wel veel gevoelige mensen. Misschien kan er eens een thermometer geplaatste worden: meldingen per forummer. :haha
Ik denk ook dat hoe ruimer een mens denkt, hoe minder er te melden valt. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet vaak gebruik maak van de meldknop. Dat kunnen de mods ook wel bevestigen. Misschien de laatste tijd wat meer, maar dan is er ook reden dacht ik.
Oei, dan denk ik nogal ruim! Ik heb nog nooit wat gemeld...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Herman »

Het gaat niet alleen om ruim denken, maar ook om incasseringsvermogen. En om verdraagzaamheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Ik heb als ik me goed herinner slechts 1x gebruik gemaakt van de "meldknop", denk er eigenlijk nooit aan om iets te meldenAfbeelding
De meeste forummers hebben niets te melden. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Het gaat niet alleen om ruim denken, maar ook om incasseringsvermogen. En om verdraagzaamheid.
Wie veel tegenspoed ondervindt, merk ik zelf wel, werkt ook verdraagzaamheid.
Was je vroeger feller, en sprong je eerder ergens op, je merkt dat je dat bij het ouder
worden niet meer zo snel doet.
Eén uitzondering misschien: Behalve als de Waarheid van Gods Woord in het geding komt.
Incasseringsvermogen wordt doorgaans eveneens versterkt en geoefend door vele tegenspoeden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door ejvl »

Hebben meer mensen last met Tapatalk dat als je een topic opent hij de eerste lost laat zien, en niet degene die je als laatst gelezen hebt?
Sinds enige weken heb ik hier last van. Als ik een topic open zie ik als eerste de eerste post welke ik allang gelezen had.
Zowel in Tapatalk als via de browser op de pc ben ik ingelogd. Eerder was het zo dat als ik op de pc iets las, en later met Tapatalk naar hetzelfde topic ging, ik terecht kwam bij de nieuwe ongelezen berichten en niet zoals nu bij pagina 1.
De instellingen van Tapatalk lijken goed te staan. De ongelezen laten zien.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Dodo »

Af en toe. Niet consequent.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door FlyingEagle »

Nu niet meer, heb dat gehad maar dat kwam omdat Tapatalk elke keer uitlogde bij het afsluiten. Dat is al weer een tijdje geleden
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Chrisje72 »

Geen last van
Plaats reactie