Voorlopig even niet op Refoforum

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door huisman »

Ik blijf :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door alexv »

huisman schreef:Ik blijf :OO3

Daar ben ik blij om en daarom een link die je wel zult waarderen http://www.sermonaudio.com/search.asp?s ... rry_Bilkes
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door MoesTuin »

---knip--- Youtrube en versje niet toegestaan + geband
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Auto »

MoesTuin schreef:Ooit schreef ik het ook....
Hoevelen zijn er, die om deze zeer verdrietige reden vertrokken zijn, hoevelen zijn er die zwijgen, die niet meer kunnen, durven of zelfs niet meer mogen spreken van de Grote Daden Gods
Ik vind het erg jammer hoe jij dit topic in een ander licht gaat plaatsen. Nu draait het weer om de ander. De ander die er voor zorgt dat anderen weer gaan zwijgen. Dit is een DISCUSSIE-forum. Als je iets post waar een ander het niet mee eens is, dan kan je verwachten dat je kritiek krijgt en als er een bepaalde continuiteit in postings zit, dan kan je verwachten dat je het om je oren blijft krijgen.

Daarom ben ik het ook oneens met wat je voor de zoveelste keer hier neer dumpt. Doe niet zo zielig of doe mee of vertrek, maar geef anderen niet zo maar de schuld. Zelfreflectie zou wat meer moeten voorkomen op een discussie forum!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Ad Anker »

Auto schreef:
MoesTuin schreef:Ooit schreef ik het ook....
Hoevelen zijn er, die om deze zeer verdrietige reden vertrokken zijn, hoevelen zijn er die zwijgen, die niet meer kunnen, durven of zelfs niet meer mogen spreken van de Grote Daden Gods
Ik vind het erg jammer hoe jij dit topic in een ander licht gaat plaatsen. Nu draait het weer om de ander. De ander die er voor zorgt dat anderen weer gaan zwijgen. Dit is een DISCUSSIE-forum. Als je iets post waar een ander het niet mee eens is, dan kan je verwachten dat je kritiek krijgt en als er een bepaalde continuiteit in postings zit, dan kan je verwachten dat je het om je oren blijft krijgen.

Daarom ben ik het ook oneens met wat je voor de zoveelste keer hier neer dumpt. Doe niet zo zielig of doe mee of vertrek, maar geef anderen niet zo maar de schuld. Zelfreflectie zou wat meer moeten voorkomen op een discussie forum!
Al moet je dat ook wel leren. Zelfs doorgewinterde forummers hebben in het verleden al krokodillentranen huilend over elkaar gerollebold met daaropvolgend afscheid nemen en weer terug komen. Dus in deze niets nieuws onder de zon. Al slaat deze topic inderdaad helemaal nergens op. Wat een zielig gedoe. De één gaat weg, de ander krijgt een ban, zie ik.

Het is inderdaad een discussieforum. Inderdaad kan je er soms wat dieper inzitten, maar neem dan ook eens even afstand en lees gewoon een goed boek. Dat kan gewoon.
Er staan weer wat ingezonden brieven in de krant vandaag. Stof genoeg om weer te gaan rollebollen. Vooral die laatste brief is uitermate zielig. Dus het wordt weer spannend hier. :slurp
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Auto »

Anker schreef: Al moet je dat ook wel leren. Zelfs doorgewinterde forummers hebben in het verleden al krokodillentranen huilend over elkaar gerollebold met daaropvolgend afscheid nemen en weer terug komen. Dus in deze niets nieuws onder de zon. Al slaat deze topic inderdaad helemaal nergens op. Wat een zielig gedoe. De één gaat weg, de ander krijgt een ban, zie ik.

Het is inderdaad een discussieforum. Inderdaad kan je er soms wat dieper inzitten, maar neem dan ook eens even afstand en lees gewoon een goed boek. Dat kan gewoon.
Er staan weer wat ingezonden brieven in de krant vandaag. Stof genoeg om weer te gaan rollebollen. Vooral die laatste brief is uitermate zielig. Dus het wordt weer spannend hier. :slurp
:huhu

Dus de eenheid is nog ver te zoeken? ;-)
Julian Brasser
Verbannen
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 jan 2013, 15:05

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Julian Brasser »

Het mooie aan dit forum is dat je met elkaar kunt discussiëren, zonder dat je oogcontact hebt. Want met oogcontact wordt het een goddeloze boel hier denk ik...

Galaten 5
15 Maar indien gij elkander bijt en vereet, ziet toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
16 En ik zeg: Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet.
17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.
18 Maar indien gij door den Geest geleid wordt, zo zijt gij niet onder de wet.
19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid,
20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,
21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
23 Tegen de zodanigen is de wet niet.
24 Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden.
25 Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.
26 Laat ons niet zijn zoekers van ijdele eer, elkander tergende, elkander benijdende.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Auto »

Julian Brasser schreef:Het mooie aan dit forum is dat je met elkaar kunt discussiëren, zonder dat je oogcontact hebt. Want met oogcontact wordt het een goddeloze boel hier denk ik...
Nou je kan altijd nog naar foto's kijken van je opponent .......... dat kan gevolgen hebben voor je reactie
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Mara »

Julian Brasser schreef:Het mooie aan dit forum is dat je met elkaar kunt discussiëren, zonder dat je oogcontact hebt. Want met oogcontact wordt het een goddeloze boel hier denk ik...
.
Ik zou zeggen: zet een mooie pasfoto van jezelf in je avatar :)
Misschien zou oogcontact juist goed doen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
Julian Brasser schreef:Het mooie aan dit forum is dat je met elkaar kunt discussiëren, zonder dat je oogcontact hebt. Want met oogcontact wordt het een goddeloze boel hier denk ik...
.
Ik zou zeggen: zet een mooie pasfoto van jezelf in je avatar :)
Misschien zou oogcontact juist goed doen!
RefoFacebook! ::tilt
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:
Julian Brasser schreef:Het mooie aan dit forum is dat je met elkaar kunt discussiëren, zonder dat je oogcontact hebt. Want met oogcontact wordt het een goddeloze boel hier denk ik...
.
Ik zou zeggen: zet een mooie pasfoto van jezelf in je avatar :)
Misschien zou oogcontact juist goed doen!
RefoFacebook! ::tilt
Jij wilt iedereen maar naar FB lokken. :modo
Dan wordt het hier helemaal doodstil.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door DDD »

Het voornaamste wat hier op het forum gemist lijkt te worden is mijns inziens zichzelf, de eigen opvattingen, en die van de ander te relativeren. Er is niets mis met een duidelijke discussie, maar het gaat om de intentie.

Ook hoeven christenen het echt niet over alles eens te zijn, als ze maar één zijn in liefde.

Wat DIA schrijft over separeren is ongereformeerd. Separeren betekent niet in je omgeving de mensen indelen in gelovigen en ongelovigen, en al helemaal niet op een forum. Separeren betekent dat je in de prediking mensen aanzet tot zelfonderzoek. Als dat in goede zin gebeurt, is dat op basis van die criteria die ondubbelzinnig uit het Woord van God opkomen.

Een van die criteria is bijvoorbeeld, dat de ware christen de ander uitnemender acht dan zichzelf, en niet onverhoord oordeelt. Als dat niet zo is, dan is zelfonderzoek erg op zijn plaats. Maar zelfs mensen die zulke dingen doen, kunnen het Koninkrijk Gods beërven.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Jij wilt iedereen maar naar FB lokken. :modo
Dan wordt het hier helemaal doodstil.
FB moet je erbij hebben, niet in plaats van. Zoals ik het dus doe en vele anderen met mij.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Dodo »

Waarom niet een facebookgroep van RF?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Voorlopig even niet op Refoforum

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Waarom niet een facebookgroep van RF?
Bevobbeld.
Gesloten