Forum op zondag

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Forum op zondag

Bericht door Tiberius »

alias schreef:Is er niet een mogelijkheid om het forum op zondag toch open te stellen, maar dat er geen reacties geplaatst worden?
Doordeweeks heb ik weinig tot geen tijd om topic's die mijn interesse hebben bij te lezen.

Zou dit bespreekbaar zijn? ::please
Het heeft niet zoveel zin om dat hier te vragen: EMG bepaalt het beleid.
Eerder, toen RF nog op eigen benen stond, was het beleid ook al om RF op zondag gesloten te houden.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Forum op zondag

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Ik vrees als daaraan begonnen wordt dat het einde zoek is..
Het einde van wat precies?
Als je met zoiets begint denk dan altijd aan de spreekwoordelijke glijdende schaal...

Voorbeelden hoef ik niet te noemen.
Dia bedoelt denk.. "Als ik op zondag net zoveel op refoforum zou zitten als ik door de weeks doe zou ik geen tijd hebben om naar de kerk te gaan.." ;)
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Forum op zondag

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Ik vrees als daaraan begonnen wordt dat het einde zoek is..
Het einde van wat precies?
Als je met zoiets begint denk dan altijd aan de spreekwoordelijke glijdende schaal...

Voorbeelden hoef ik niet te noemen.
Dia bedoelt denk.. "Als ik op zondag net zoveel op refoforum zou zitten als ik door de weeks doe zou ik geen tijd hebben om naar de kerk te gaan.." ;)
Als je je eigen zwakheid een beetje kent, en je weet dat je jezelf niet in verzoeking mag
bregen, dan is het inderdaad een punt dat we niet over het hoofd mogen zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Forum op zondag

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
alias schreef:Is er niet een mogelijkheid om het forum op zondag toch open te stellen, maar dat er geen reacties geplaatst worden?
Doordeweeks heb ik weinig tot geen tijd om topic's die mijn interesse hebben bij te lezen.

Zou dit bespreekbaar zijn? ::please
Het heeft niet zoveel zin om dat hier te vragen: EMG bepaalt het beleid.
Eerder, toen RF nog op eigen benen stond, was het beleid ook al om RF op zondag gesloten te houden.
Het wordt ook eens tijd dat EMG dat beleid op de schop gooit. Het is sterker om op zondag geen nieuws te brengen dan te suggereren dat je op zondag geen berichtgeving en achtergronden over de actualiteit mag lezen.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Forum op zondag

Bericht door ejvl »

Ook het nieuws komt op zondag bij EMG binnen, en ook de IT systemen die daar zorg voor dragen worden op zondag in de lucht gehouden op de achtergrond.
Ik heb daar geen moeite mee, maar ook bij de EMG is het niet zo dat er op zondag niets gedaan word.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Forum op zondag

Bericht door Erasmiaan »

ejvl schreef:Ook het nieuws komt op zondag bij EMG binnen, en ook de IT systemen die daar zorg voor dragen worden op zondag in de lucht gehouden op de achtergrond.
Ik heb daar geen moeite mee, maar ook bij de EMG is het niet zo dat er op zondag niets gedaan word.
:bobo
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Forum op zondag

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
ejvl schreef:Ook het nieuws komt op zondag bij EMG binnen, en ook de IT systemen die daar zorg voor dragen worden op zondag in de lucht gehouden op de achtergrond.
Ik heb daar geen moeite mee, maar ook bij de EMG is het niet zo dat er op zondag niets gedaan word.
:bobo
Wat bedoelen jullie allebei?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Forum op zondag

Bericht door ejvl »

Erasmiaan schreef: :bobo
:quoi
Luther schreef: Wat bedoelen jullie allebei?
Dat er mensen zijn die denken dat het werk op zondag volkomen stilligt bij de reformatorische instellingen maar dat is niet zo.
Ook niet destijds bij firma Baan bijvoorbeeld, en ook niet bij de EMG.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Forum op zondag

Bericht door Luther »

ejvl schreef:
Erasmiaan schreef: :bobo
:quoi
Luther schreef: Wat bedoelen jullie allebei?
Dat er mensen zijn die denken dat het werk op zondag volkomen stilligt bij de reformatorische instellingen maar dat is niet zo.
Ook niet destijds bij firma Baan bijvoorbeeld, en ook niet bij de EMG.
Hangt er vanaf wat je 'werk' noemt; ik neem aan de de servers gewoon aanstaan, maar dat er geen medewerkers bezig zijn.

Ik snap de hersenschudding van @Erasmiaan niet zo goed.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Forum op zondag

Bericht door Erasmiaan »

@Erasmiaan begreep niet wat ejvl bedoelde, net als @Luther. En hij begrijpt het nog niet en is daarom benieuwd naar het antwoord van @ejvl op de vraag van @Luther.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Forum op zondag

Bericht door ejvl »

Hmm, wellicht is het een andere discussie.
Welke werken zijn wel of niet geoorloofd om op zondag te doen (mits je deze houd als sabbat of als rustdag).
Als er een server van EMG uitvalt of er iets mis is in de IT omgeving waardoor het nieuws niet meer binnenstroomt dit herstellen op zondag?
En daaraan gelinkt, het lezen van Refoweb of het Reformatorisch dagblad.
Als we met de auto naar de kerk gaan, deze zal onderweg stuk gaan, ANWB bellen?

Ik vind dat er nogal wat spanningsvelden zijn van wel/niet, dat we aan de ene kant niet losbandig behoren te zijn en aan de andere kant ook moeten oppassen voor wetticisme.
Mensen verwachten het RD op maandag te kunnen lezen, dat houd ook in dat het nieuws automatisch, ook op zondag, op de serversystemen van EMG binnenkomt, als dit niet werkt moet het ook worden hersteld zodat maandag weer volop gewerkt kan worden enzovoorts, waarom zou dat bijvoorbeeld wel mogen/kunnen maar niet het nieuws lezen of Refoforum lezen?
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Forum op zondag

Bericht door SecorDabar »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Ik vrees als daaraan begonnen wordt dat het einde zoek is..
Het einde van wat precies?
Als je met zoiets begint denk dan altijd aan de spreekwoordelijke glijdende schaal...

Voorbeelden hoef ik niet te noemen.
Dia bedoelt denk.. "Als ik op zondag net zoveel op refoforum zou zitten als ik door de weeks doe zou ik geen tijd hebben om naar de kerk te gaan.." ;)
Ja, en óók geen tijd te nemen om de preken tot ons
in het hart door te laten dringen, door ons daarop te bezinnen.

Graag daarom de zondag daarvoor vrij houden van (niet noodzakelijk) PC gebruik.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Forum op zondag

Bericht door Luther »

SecorDabar schreef:
BJD schreef:Dia bedoelt denk.. "Als ik op zondag net zoveel op refoforum zou zitten als ik door de weeks doe zou ik geen tijd hebben om naar de kerk te gaan.." ;)
Ja, en óók geen tijd te nemen om de preken tot ons
in het hart door te laten dringen, door ons daarop te bezinnen.

Graag daarom de zondag daarvoor vrij houden van (niet noodzakelijk) PC gebruik.
Eens!
In dat opzicht zou het misschien goed zijn om het forum slechts 1 dag per week open te stellen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Forum op zondag

Bericht door refo »

Een nieuwe wet: 1 dag zult gij arbeiden en 6 zult gij rusten.
jan34willem
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:20

Re: Forum op zondag

Bericht door jan34willem »

Luther schreef:Eens!
In dat opzicht zou het misschien goed zijn om het forum slechts 1 dag per week open te stellen.
Goed idee -- in ieder geval het proberen eens waard! Deelnemers aan het forum beperken tot het posten van maximaal een, twee of drie berichtjes per dag zou waarschijnlijk ook bijdragen aan verhoging van de kwaliteit van de discussies hier.
Plaats reactie