Solcon Site vernieuwd!

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Tiberius »

helma schreef:
Auto schreef:
helma schreef: dus de oplossing zou zijn het hele klikgebeuren eruit?
is een optie en dan als filter Netprotector nemen die werkt heel snel en is vrij secuur.
:garde
ga ik doorgeven aan de pcbeheerders
Je kan ook het Solcon filter nemen, dan heb je alles in één hand.
Zo heb ik het ook: ADSL en telefonie bij Solcon, KPN eruit, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Luther »

helma schreef:
Tiberius schreef:
helma schreef:ben benieuwd of er meer solcongebruikers zijn die moeite hebben met bellen
heel vaak kan ik mensen die ook solcon hebben niet telefonisch bereiken
1.de telefoon gaat over; het lijkt of je verbinding hebt; de teller gaat tikken maar je hoort niets...
2.of je krijgt standaard een ingesprek-toon (als ik mijn zus bel of Auto)
heel erg irritant.
soms doe ik eerst *31 en dan het complete nummer. Dat helpt bij probleem 2 meestal wel; maar werkt niet bij probleem 1
Dus dan pak ik mijn mobiel maar. (maar dat kost geld terwijl solcon me ooit beloofde dat ik andere solconnummers gartis kon bellen....)

Herkennen jullie dit? Is er een oplossing?
Ik heb het van meer mensen gehoord, ja. Maar dan altijd met Kliksafe(filter)+Solcon(telefonie), niet als je beiden bij Solcon hebt.
is dat het? wij hebben inderdaad ook kliksafe
en sinds kort kan ik via mijn kliksafe-mailadres ook niet meer mailen met solconmensen
dan moet ik perse mijn account op solconmail zetten

dus de oplossing zou zijn het hele klikgebeuren eruit?
Ik herken het, en daarom ben ik ook overgestapt naar solcon.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door jakobmarin »

opening Solcon datacenter Apeldoorn
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI

Mocht er ook bij zijn, errug mooi!!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Orchidee »

jakobmarin schreef:opening Solcon datacenter Apeldoorn
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI

Mocht er ook bij zijn, errug mooi!!
:super , mocht ook weer wat meer kosten...
Ze hebben er weer een nieuwe klant bij :langue
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:
jakobmarin schreef:opening Solcon datacenter Apeldoorn
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=gTflXQlMPzI

Mocht er ook bij zijn, errug mooi!!
:super , mocht ook weer wat meer kosten...
Ze hebben er weer een nieuwe klant bij :langue
Ik ben al jarenlang een trouwe sponsor. :)
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door hmprff »

Wij hebben een solcon filter en we bellen via solcon...maar we moeten nu steeds 3 seconden wachten voor we wat zeggen als we opnemen, anders weten mensen niet wie ze aan de lijn hebben... :s
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door jakobmarin »

hmprff schreef:Wij hebben een solcon filter en we bellen via solcon...maar we moeten nu steeds 3 seconden wachten voor we wat zeggen als we opnemen, anders weten mensen niet wie ze aan de lijn hebben... :s
Hebben jullie een dect-setje?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door hmprff »

jakobmarin schreef:
hmprff schreef:Wij hebben een solcon filter en we bellen via solcon...maar we moeten nu steeds 3 seconden wachten voor we wat zeggen als we opnemen, anders weten mensen niet wie ze aan de lijn hebben... :s
Hebben jullie een dect-setje?
een wát??? :?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
hmprff schreef:Wij hebben een solcon filter en we bellen via solcon...maar we moeten nu steeds 3 seconden wachten voor we wat zeggen als we opnemen, anders weten mensen niet wie ze aan de lijn hebben... :s
Hebben jullie een dect-setje?
Zou kunnen, maar daar ligt het niet aan. Wij hebben namelijk wel een DECT-telefoon i.c.m. Solcon digitale telefonie, maar dat levert geen probleem op.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Kislev »

Ik heb ook problemen met Solcon. Altijd al gehad. Volgens de handleiding (die ik helemaal gevolgd heb) is mij WiFi geblokkeerd. Als een ander echter met zn telefoon kijkt staat er bij mijn internet ook geen slotje op. Als diegene verbinding probeert te krijgen gaat die dat proberen maar zegt uiteindelijk dat hij geen verbinding kan krijgen. Logisch, want het is beveiligd. Alleen, internet van alle buren vertoont wel een slotje en er wordt, bij verbinding maken, direct om een wachtwoord gevraagd.

Maar goed, daar is overheen te komen. Verder is het vreemd dat mn laptop aangeeft 'geen verbinding' maar ondertussen heb ik het dus wel en kan gewoon internetten.

Wat wel een probleem is; mn iPhone krijgt geen verbinding met mn eigen, dik betaalde, WiFi. Terwijl het mn iPhone, net als mn laptop, is toegestaan (via ip nummer invoerien oid) om verbinding te maken met mn eigen Wifi.
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Jager »

Kislev schreef:Ik heb ook problemen met Solcon. Altijd al gehad. Volgens de handleiding (die ik helemaal gevolgd heb) is mij WiFi geblokkeerd. Als een ander echter met zn telefoon kijkt staat er bij mijn internet ook geen slotje op. Als diegene verbinding probeert te krijgen gaat die dat proberen maar zegt uiteindelijk dat hij geen verbinding kan krijgen. Logisch, want het is beveiligd. Alleen, internet van alle buren vertoont wel een slotje en er wordt, bij verbinding maken, direct om een wachtwoord gevraagd.

Maar goed, daar is overheen te komen. Verder is het vreemd dat mn laptop aangeeft 'geen verbinding' maar ondertussen heb ik het dus wel en kan gewoon internetten.

Wat wel een probleem is; mn iPhone krijgt geen verbinding met mn eigen, dik betaalde, WiFi. Terwijl het mn iPhone, net als mn laptop, is toegestaan (via ip nummer invoerien oid) om verbinding te maken met mn eigen Wifi.
Dat lijkt meer op een probleem met je modem/router of je laptop configuratie, dan met Solcon.
  • Heb je al de nieuwste firmware geïnstalleerd op de router? http://www.solcon.nl/particulier/klante ... re?lang=nl
  • Heb je al geprobeerd of alles werkt wanneer je alle beveiliging (tijdelijk!) uitzet? WPA, MAC-filter etc.
  • (Probeert je laptop niet een (inbel)verbinding te maken, terwijl je al wel een WiFi verbinding hebt?)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door jakobmarin »

Win 15 jaar gratis internet

15jaar oranje15 jaar geleden is Solcon als provider gestart in Dronten. Inmiddels hebben we klanten in heel Nederland, werken ruim 100 mensen bij Solcon en zijn we een van de weinige zelfstandige providers van het land.

Dit jaar viert Solcon haar 15-jarig jubileum en trakteert!

Like onze Facebookpagina, beantwoord de drie actievragen en maak kans op de hoofdprijs van 15 jaar gratis internet, telefonie en televisie of win een van de 15 prijzen van 15 maanden gratis internet, telefonie en televisie.

Bron: http://www.solcon15jaar.nl
Is dat alweer 15 jaar joh? :oO
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
Win 15 jaar gratis internet

15jaar oranje15 jaar geleden is Solcon als provider gestart in Dronten. Inmiddels hebben we klanten in heel Nederland, werken ruim 100 mensen bij Solcon en zijn we een van de weinige zelfstandige providers van het land.

Dit jaar viert Solcon haar 15-jarig jubileum en trakteert!

Like onze Facebookpagina, beantwoord de drie actievragen en maak kans op de hoofdprijs van 15 jaar gratis internet, telefonie en televisie of win een van de 15 prijzen van 15 maanden gratis internet, telefonie en televisie.

Bron: http://www.solcon15jaar.nl
Is dat alweer 15 jaar joh? :oO
Tijd gaat hard, inderdaad. Het moet ook haast wel: in juni j.l. zat ik al weer 11 jaar bij Solcon. :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door -DIA- »

Wat mij stoort bij Solcon is dat de vertaalmachine Bing wordt geblokkeerd.
Ik heb het aangegeven als een ten onrechte geblokkeerde site, maar dat bleek het dus niet te zijn. Ik vraag me dan wel af waarom moet een vertaalmachine als Bing geblokkeerd worden? Weet iemand dit?
Ik maakte veel gebruik van Bing, heel handig als je b.v. een buitenlandse WIKIPEDIA bekeek. Vertalen was makkelijk, je kon de pagina zo vertalen. Nu wordt door Solcon geadviseerd een andere vertaler te zoeken. Probleem is dat je daarvoor de tekst moet kopiëren en niet alle sites laten zich kopiëren. Dus al met al vind ik het een wat lastige situatie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Solcon Site vernieuwd!

Bericht door Tiberius »

Je zou Google Chrome kunnen gebruiken; die vertaalt automatisch.
Plaats reactie