Vraag (pc en internet)

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mannetje schreef:Ik heb nog steeds een prepaid sim van v.odafone (om ook eens een punt te maken, o nee, te zetten). Die 20 euro per jaar maak ik niet eens op.
Goedkoper kan niet, volgens mij.

Bankzaken etc doe ik niet per mobiel, dus wat is het gevaar van malware?
Als je er alleen mee belt, valt het wel mee. Heb je er een Google account aan gekoppeld, wat eigenlijk standaard is met Android, is er wel een lek. Of je moet dat Google account nergens voor gebruiken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

kasparov schreef:Internetten via draadloos internet (3G of 4G) is veiliger dan via wifi of modem. Draadloos internet is moeilijker te onderbreken.
Dat ligt eraan hoe je het beveiligd. Ik ga gerust op een publieke Wifi, maar alleen met een encrypted VPN naar mijn huisverbinding. 256bits encryptie, succes met kraken.Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Vraagje: ik werd deze week gebeld door de KPN. Een jonge man vertelde me dat ze mijn analoge lijn wilden verlengen. Ik snapte het niet dus hij herhaalde het nog een keer. Daarna begon hij over cashback die ik kon krijgen.
Ik heb nog steeds geen idee wat hij bedoelt. Was dit nou een scammer voor het een of ander, of was het echt KPN? Maar wat bedoelde hij dan?
(ik heb overigens gezegd dat ik het een raar verhaal vond en dat ik geen interesse had en heb opgelegd)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Vraagje: ik werd deze week gebeld door de KPN. Een jonge man vertelde me dat ze mijn analoge lijn wilden verlengen. Ik snapte het niet dus hij herhaalde het nog een keer. Daarna begon hij over cashback die ik kon krijgen.
Ik heb nog steeds geen idee wat hij bedoelt. Was dit nou een scammer voor het een of ander, of was het echt KPN? Maar wat bedoelde hij dan?
(ik heb overigens gezegd dat ik het een raar verhaal vond en dat ik geen interesse had en heb opgelegd)
KPN stopt volgend jaar met ISDN-lijnen. Als je nu via een ISDN-lijn belt, zullen ze je benaderen voor een andere optie. Koper of glasvezel, waarschijnlijk. Ik vraag in zo'n geval altijd of ze het willen mailen, zodat ik het nog eens rustig kan doorlezen en met m'n wederhelft kan overleggen.
~~Soli Deo Gloria~~
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Hendrikus schreef:Als je nu via een ISDN-lijn belt, zullen ze je benaderen voor een andere optie. Koper of glasvezel, waarschijnlijk. Ik vraag in zo'n geval altijd of ze het willen mailen, zodat ik het nog eens rustig kan doorlezen en met m'n wederhelft kan overleggen.
ISDN gaat ook over koper :)
Je bedoelt vast, over op VOIP, bellen over IP. Dat kan met een internetverbinding met een analoge lijn als drager, of glasvezel inderdaad.
Maar @Dodo, je kunt ook zelf KPN bellen om te vragen of het iemand van hun was. En je weet natuurlijk ook wat je nu hebt, analoog ISDN, glasvezel, etc.
Het zou ook best iemand van een bepaalde partij kunnen zijn die je aanbiedt goedkoop te bellen, ze noemen dan vaak specifiek de naam van KPN om vertrouwen te winnen, maar het zijn vaak gewoon prefix aanbieders. Had je vroeger ook met Tele2 en anderen. Schiet vaak helemaal niet op, is vaak zelfs duurder.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ik zal eerst maar eens bij solcon vragen wat ik heb. En daarna inderdaad nog de KPN, of zij het wel waren en wat ze willen.
Ik zou best glasvezel willen, overigens, maar dat zit er voorlopig niet in. Aan de andere kant van het dorp hebben mijn zoons dat wel, en ze zijn zeer tevreden.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Bestaat er een site waarop je kunt bekijken welke plaatsen binnen een bepaalde tijd bereikbaar zijn?

Voorbeeldvraag waarop ik antwoord zoek:
Welke plaatsen zijn binnen 30 minuten bereikbaar met de auto, als ik als vertrekpunt het gemeentehuis in Woerden neem?
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Bestaat er een site waarop je kunt bekijken welke plaatsen binnen een bepaalde tijd bereikbaar zijn?

Voorbeeldvraag waarop ik antwoord zoek:
Welke plaatsen zijn binnen 30 minuten bereikbaar met de auto, als ik als vertrekpunt het gemeentehuis in Woerden neem?
https://www.google.nl/maps/dir/Woerden/ ... 87!1m0!3e0

Door het rode markeringspunt te verslepen zie je meteen hoe snel de plaats bereikbaar is.
Ook vertragingen e.d. worden aangegeven.
Voorbeeld:
Alphen a/d Rijn: 24 min
Lopik: 25 min.
Zevenhuizen: 25 min.
Breukelen: 26 min.
Boskoop: 28 min.
Gouda: 30 min.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Een vraag:

Bericht door kasparov »

Dat is inderdaad heel handig, gewoon met Google Maps.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Het is nog niet precies wat ik zoek, maar ik kan er zeker mee uit de voeten. Dank voor de tip!
-
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Een vraag:

Bericht door kasparov »

In het nieuws is de betrouwbaarheid van de zogenaamde "slimme meter" in je meterkast ter sprake gekomen. Het product zou niet nauwkeurig genoeg meten. De gebruiker van stroom en gas kan dit zelf niet controleren. Daarom de volgende vraag: kun je beter de aangeboden slimme meter weigeren? De mogelijkheid om te weigeren is namelijk aanwezig. Je wordt wel bang gemaakt met "extra kosten als je later alsnog besluit de slimme meter" te willen, als je nu weigert.

https://www.bewustnieuwbouw.nl/waar-of- ... trouwbaar/
"Wij van WC-eend adviseren... WC-eend."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ik heb nooit de voordelen van zo'n slimme meter begrepen. Ik hoef 'm niet.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Een vraag:

Bericht door kasparov »

Dodo schreef:Ik heb nooit de voordelen van zo'n slimme meter begrepen. Ik hoef 'm niet.
Voordelen zijn o.a.:
- De meterstanden hoeven niet meer doorgegeven te worden. Deze kunnen op afstand afgelezen worden.
- De gebruiker heeft beter inzicht in verbruikte en opgewekte energie. Daarvoor moet wel een extra account worden aangemaakt.
- Gasmeter en elektriciteitsmeters zijn gekoppeld. De gasmeter heeft wel een batterij nodig, die slechts 5 jaar meegaat.
- De schakeling van dag- naar nachtstand is geïntegreerd. Daarvoor is geen aparte schakelaar meer nodig.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

kasparov schreef:
Dodo schreef:Ik heb nooit de voordelen van zo'n slimme meter begrepen. Ik hoef 'm niet.
Voordelen zijn o.a.:
- De meterstanden hoeven niet meer doorgegeven te worden. Deze kunnen op afstand afgelezen worden.
- De gebruiker heeft beter inzicht in verbruikte en opgewekte energie. Daarvoor moet wel een extra account worden aangemaakt.
- Gasmeter en elektriciteitsmeters zijn gekoppeld. De gasmeter heeft wel een batterij nodig, die slechts 5 jaar meegaat.
- De schakeling van dag- naar nachtstand is geïntegreerd. Daarvoor is geen aparte schakelaar meer nodig.
Als je zelf zonnecellen hebt, is het mogelijk interessanter. Daar zie ik wel een puntje. De rest boeit me niet zo eigenlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

kasparov schreef: Voordelen zijn o.a.:
- De meterstanden hoeven niet meer doorgegeven te worden. Deze kunnen op afstand afgelezen worden.
Dit hoef je maar 1 x per jaar te doen, wat is het probleem?
kasparov schreef:De gebruiker heeft beter inzicht in verbruikte en opgewekte energie.
Ik houd al jaren de meterstanden bij, die noteer ik wekelijks.
kasparov schreef:De schakeling van dag- naar nachtstand is geïntegreerd
Dat gebeurt al als je een dubbele meter hebt. Die heb ik al zo'n 25 jaar, toen de meters vervangen moesten worden, heb ik meteen voor een dubbele gekozen.
Waarom zou je energieleverancier dit allemaal moeten doen?
Ze hebben mij ook gebeld om zo'n ding te kopen, de voordelen zouden zijn dat ik in de auto, op weg naar huis, via mijn mobiel de temp hoger zou kunnen zetten. Wat een onzin.
Als je uit de bittere kou van buiten naar binnen komt, voelt 18 graden bij wijze van spreken al tropisch warm.
Wij hebben wel een thermostaat die je in kunt stellen op tijden.
Maar ook die is handmatig te bedienen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie