Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Mara schreef:
refo schreef:Als je bij kliksafe zitzit heb je als inkomende mailserver: pop3.kliksafe.nl. Dat kun je overal instellen, waar je ook bent en onder welke wifi je ook werkt.
De experia is toch exclusief van KPN/planet, Dan kan ik toch niet bij kliksafe zitten?
Het was een voorbeeld...... Je quote het minst belangrijke deel.

Je zit volgens mij af en toe op de router van de buren. Dan kun je wel internetten en mail ontvangen, maar niet versturen. Dat was de boodschap. Je eigen router kan dan honderd knipperende lichtjes hebben: als je geen contact (meer) hebt met je eigen router doet dat er allemaal niet toe.
Als de verbinding met je eigen router wegvalt wordt meestal automatisch naar een andere verbinding gezocht. Zolang die nieuwe verbinding redelijk is wordt niet opnieuw verbidning met je eigen router gemaakt. Ook al doet die het weer. En waarom de verbidning uitvalt kan diverse redenen hebben. Dat hoeft niet meteen aan de router te liggen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Hoe vaak controleren jullie je inkomende mail?
Ik heb in de afgelopen maanden diverse keren groepmails moeten versturen, die om reactie vroegen.
Als ik dan binnen 2 weken geen reactie kreeg, stuurde ik een herinneringsmail en bleken mensen hun mail soms maar 1 x per week te controleren.
Ik had dat echt niet verwacht, zeker omdat velen hun mail ook op de smartphone verzorgen.
Ik kijk elke dag een paar keer, maar misschien wijk ik af van het gemiddelde :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Meerdere keren per dag.
Tegenwoordig moet je echt elke dag naar je mail kijken. Je maakt toch ook elke dag je brievenbus leeg.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Sinds whatsapp gebruik ik mail privé veel minder. Het kan dus zomaar gebeuren dat mail best een poos blijft liggen.
Voor werk gebruik ik nauwelijks whatsapp, en gaat heel veel communicatie via de mail.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Een vraag:

Bericht door Chrisje72 »

Ik zie alles direct binnenkomen, zowel werk als prive. Ongemerkt ga je er dan idd van uit dat anderen dat ook doen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Meerdere keren per dag.
Tegenwoordig moet je echt elke dag naar je mail kijken. Je maakt toch ook elke dag je brievenbus leeg.
Haha, jaren geleden had ik te maken met iemand die elke vrijdagavond om 19.45 uur, vóórdat ze gingen koffie drinken, even de kompjoeter opstartte om te kijken of er de afgelopen weken misschien iemand een meeltje had gestuurd. :haha Dat was daar een wekelijks terugkerend gezinsritueel.

Mijn smartphone begint vanzelf te zoemen of te trillen als er mail binnenkomt. En dat gebeurt nogal eens.

Anderzijds: een kennis van me, die een middelgroot bedrijf leidt, klaagt erover dat z'n medewerkers zo slecht reageren op mail. Als hij mensen snel wil bereiken, doet hij dat via de Facebook-chat: dat blijkt het snelst te werken voor hem.
~~Soli Deo Gloria~~
Wilg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2016, 10:07

Re: Een vraag:

Bericht door Wilg »

Sinds deze week probeer ik mij minder te hechten aan mijn smartphone dus ik heb onder andere de mail van m'n 'startscherm' verwijderd. Nu moet ik echt bewust de mail openen, het plan is om dat 2 á 3 keer per week te doen..
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Hoe vaak controleren jullie je inkomende mail?
Ik heb in de afgelopen maanden diverse keren groepmails moeten versturen, die om reactie vroegen.
Als ik dan binnen 2 weken geen reactie kreeg, stuurde ik een herinneringsmail en bleken mensen hun mail soms maar 1 x per week te controleren.
Ik had dat echt niet verwacht, zeker omdat velen hun mail ook op de smartphone verzorgen.
Ik kijk elke dag een paar keer, maar misschien wijk ik af van het gemiddelde :quoi
Zakelijk, direct bij binnenkomst wordt in genotificeerd.
Prive: Ook, maar die lees ik niet altijd direct, alleen als ik tijd en zin heb.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Maar er is natuurlijk een verschil tussen mail binnen zien komen en kiezen om het even te laten liggen, of je mail maar af en toe binnen te halen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Wat kun je doen als...

A. Je map persoonlijke berichten vol is?
B. Als ook de map Saved Messages vol is?
C. Als ook de extra map Saved Messages vol is?

NB Ik heb al vele (soms interessante) berichtjes moeten verwijderen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Wat kun je doen als...

A. Je map persoonlijke berichten vol is?
B. Als ook de map Saved Messages vol is?
C. Als ook de extra map Saved Messages vol is?

NB Ik heb al vele (soms interessante) berichtjes moeten verwijderen.
Je hebt weleens verteld dat je langere postings vaak in Word schreef en dan in een bericht plakte.
Hier zou je de omgekeerde route kunnen bewandelen: de berichten die je wilt bewaren in een Word-document plakken en vervolgens je mappen met berichten leegmaken. Maar dat had je ongetwijfeld zelf ook al bedacht ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Wat kun je doen als...

A. Je map persoonlijke berichten vol is?
B. Als ook de map Saved Messages vol is?
C. Als ook de extra map Saved Messages vol is?

NB Ik heb al vele (soms interessante) berichtjes moeten verwijderen.
Je hebt weleens verteld dat je langere postings vaak in Word schreef en dan in een bericht plakte.
Hier zou je de omgekeerde route kunnen bewandelen: de berichten die je wilt bewaren in een Word-document plakken en vervolgens je mappen met berichten leegmaken. Maar dat had je ongetwijfeld zelf ook al bedacht ;)
Dat zou kunnen, maar of ik er het werk voor over heb is nummer 2.
Sommige contacten vind ik zeker wel waardevol.
Dan zal ik een selectie moeten maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Weet iemand of ik staande geüploade foto's liggend kan maken?
Draaien lukt me op de een of andere manier niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Weet iemand of ik staande geüploade foto's liggend kan maken?
Draaien lukt me op de een of andere manier niet.
Waarnaartoe ge-uploade foto's? En wat wil je er vervolgens mee?
Roteren gaat prima in het gratis programma Picasa (dat nog veel méér kan).
Maar ik begrijp je vraag niet precies.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Weet iemand of ik staande geüploade foto's liggend kan maken?
Draaien lukt me op de een of andere manier niet.
Waarnaartoe ge-uploade foto's? En wat wil je er vervolgens mee?
Roteren gaat prima in het gratis programma Picasa (dat nog veel méér kan).
Maar ik begrijp je vraag niet precies.
Ze staan liggend op mijn pc. Als ik ze upload blijven ze liggen, je ziet dus niet de onderkant onder en bovenkant boven... Ze zijn bedoeld om op een zeker forum te plaatsen.
Misschien zou ik kunnen proberen eerst de foto's op mijn pc te 'draaien' en daarna uppen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie