Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Kun je helemaal niet meer in Explorer komen? Misschien kun je bij de opties kijken waar de wachtwoorden opgeslagen zijn?
Ik werk nog meest met Explorer (mijn favorieten staan daar netjes ingedeeld). Alleen de pagina's worden niet goed weergegeven, bv. wit wordt grijs, en wordt afgeraden om nog voor bv. bankzaken te gebruiken.
Maar je kunt proberen om bij je opgeslagen wachtwoorden te komen.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Maar dan ben je wel je wachtwoord kwijt..
Is een ww niet te veranderen? Volgens mij kun je ook nergens op "wachtwoord vergeten" klikken.

Dan zou misschien een nieuw mailaccount een optie zijn? Maar ik weet niet of dat kan en nog meer of ik dat kan. Is het mogelijk het bestaande Live Mail account te verwijderen en daarna weer opnieuw aan te maken? (dan ben ik waarschijnlijk wel alle oud mail kwijt)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

HEB JE GEPROBEERD OM BIJ JE OPGESLAGEN WACHTWOORDEN TE KOMEN?
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:HEB JE GEPROBEERD OM BIJ JE OPGESLAGEN WACHTWOORDEN TE KOMEN?
Zeer Geacht Mevrouw (of misschien mijnheer, wat mij persoonlijk niet waarschijnlijk lijkt),

Dat ik dat wachtwoord niet heb, dat vind zijn oorzaak in het gegeven dat ik dit account al heb sinds
dat ik de beschikking heb over een pc, zo ergens rond en nabij 2001. Toentertijd had men nog maar heel weinig wachtwoorden van node... vandaar, dus, zeer geachte mevrouw, (of misschien wel mijnheer). Het gebruikte wachtwoord is dus zover ik weet nooit veranderd.

En ja, daarna... toen men in een stortvloed van nieuwe en nieuwere media, sites, en meer van dien aard steeds meer een wachtwoord van node had, heb ik wel een lijst bijgehouden....

Hartelijk dank voor Uw attente reactie, en met een vriendelijke groet,

DIA
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ik maakte de denkfout dat het wachtwoord van het emailprogramma in explorer zou kunnen zijn opgeslagen, dus aan mijn idee heb je niets.
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Dodo schreef:Ik maakte de denkfout dat het wachtwoord van het emailprogramma in explorer zou kunnen zijn opgeslagen, dus aan mijn idee heb je niets.
Jawel want DIA opent zijn mail via webmail, browser dus. Maar volgens mij zijn opgeslagen wachtwoorden niet in te zien.
Volgens mij kun je bij een nieuwe installatie van Firefox wel kiezen om vanuit Explorer te importeren maar ik weet niet of opgeslagen wachtwoorden worden meegenomen.
Als je er vanuit Explorer nog wel bij kunt komen kun je volgens mij altijd je wachtwoord aanpassen. Anders even Googlen hoe dat moet.
Of je wachtwoord herstellen door de geheime vraag te beantwoorden die je tijdens het aanmaken van je account hebt ingesteld.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
Dodo schreef:Ik maakte de denkfout dat het wachtwoord van het emailprogramma in explorer zou kunnen zijn opgeslagen, dus aan mijn idee heb je niets.
Jawel want DIA opent zijn mail via webmail, browser dus. Maar volgens mij zijn opgeslagen wachtwoorden niet in te zien.
Volgens mij kun je bij een nieuwe installatie van Firefox wel kiezen om vanuit Explorer te importeren maar ik weet niet of opgeslagen wachtwoorden worden meegenomen.
Als je er vanuit Explorer nog wel bij kunt komen kun je volgens mij altijd je wachtwoord aanpassen. Anders even Googlen hoe dat moet.
Of je wachtwoord herstellen door de geheime vraag te beantwoorden die je tijdens het aanmaken van je account hebt ingesteld.
Deze gedachten had ik ook al, maar ik vond het tot nu toe een wat te ingewikkelde materie. Ik denk dan maar dat ik zolang ik nog vanuit Explorer in de mail kan, dat ik verder nog geen stappen onderneem. Ik gebruik Firefox, Explorer, Chrome en Edge wisselend, vind die niet zo handig aks Explorer. Dan zou Firefox dus weer verwijderd moeten worden en weer opnieuw erop gezet? Denk ik dan.. Het handigste zou gewoon weer één browser voor alles zijn, en dan in de vorm van Internet Explorer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door Jeremiah »

Ik zou Chrome in combinatie met LastPass willen aanraden. Favorieten, instellingen enz altijd gesynchroniseerd en daarnaast nooit meer een wachtwoord invoeren voor websites.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef:Ik zou Chrome in combinatie met LastPass willen aanraden. Favorieten, instellingen enz altijd gesynchroniseerd en daarnaast nooit meer een wachtwoord invoeren voor websites.
Dank voor de suggestie! Die laatste heb ik nooit van gehoord. Ik ga het zeker onthouden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

In welke werken over Kerkgeschiedenis is aandacht geschonken aan Spaanse Gereformeerde vluchtelingen (in Antwerpen en Amsterdam)?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Sinds een paar dagen loopt internet steeds vast. Mails komen gewoon binnen, maar ik kan niet terugmailen.
Ik reset hem dan via instellingen en dan doet hij het weer. Een andere browser installeren op het moment van storing lukt niet, want ik kom internet niet meer op dan.
Als ik google chrome gereset heb, doet hij het weer een aantal uren.
Maar ik zou graag de oorzaak willen weten, wat zou die kunnen zijn?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Vanaf pc, tablet of telefoon?
Gebruik je alleen Chrome of ook Internet Explorer?
Werkt alleen de browser niet of helemaal niets wat met internet te maken heeft?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Uitsluitend vanaf de home pc, ik gebruik alleen chrome en niets werkt dan wat met internet te maken heeft.
Het gekke is dat wel mails binnen komen, maar verder kan ik niets doen dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Uitsluitend vanaf de home pc, ik gebruik alleen chrome en niets werkt dan wat met internet te maken heeft.
Het gekke is dat wel mails binnen komen, maar verder kan ik niets doen dan.
Maar krijg je dan een foutmelding als je terug wil mailen, of het internet op wil gaan of iets dergelijks?
Als de pc met WIFI verbonden is zou het misschien nog te verklaren zijn, maar het is inderdaad vreemd.
Je zou het dan eigenlijk eens via Internet Explorer moeten proberen of dat nog wel werkt, het zou misschien aan de browser kunnen liggen omdat je zegt dat als je Chrome reset het dan wel weer even werkt.

Installeer Firefox, of gebruik Internet Explorer eens te tijde van de storing? Wellicht dat het met de browser te maken heeft.

Je zou ook kunnen kijken of de pc zelf nog verbinding met het internet heeft. Ten tijde van de storing druk je op de Windowstoets op je toetsenbord en de R tegelijk, er komt dan een schermpje naar voren, daar typ je CMD in, drukt op OK. In het zwarte schermpje toets je in: ping 8.8.8.8 en drukt op enter. Hiermee controleer je de verbinding vanaf de pc naar het internet, zonder de browser, waarmee je dus kunt checken of het aan de browser ligt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Als je wel mail ontvangt, maar niet verzendt heb je een verkeerde wifi-verbinding.
Mogelijk is je eigen signaal een tijdje uitgevallen geweest en heeft je computer zijn heil gezocht bij een onbeveiligde wifi-verbinding in de buurt. Meestal zijn die niet zo sterk door alle extra muren, zodat je internet het ook niet prettig doet.
Plaats reactie