Vraag (pc en internet)

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:Uitsluitend vanaf de home pc, ik gebruik alleen chrome en niets werkt dan wat met internet te maken heeft.
Het gekke is dat wel mails binnen komen, maar verder kan ik niets doen dan.
Maar krijg je dan een foutmelding als je terug wil mailen, of het internet op wil gaan of iets dergelijks?
Nee, ik kom internet gewoon niet meer op, ik heb geen pijltje meer dan en ik kan dus niets aanklikken.
ejvl schreef:Je zou het dan eigenlijk eens via Internet Explorer moeten proberen of dat nog wel werkt, het zou misschien aan de browser kunnen liggen omdat je zegt dat als je Chrome reset het dan wel weer even werkt.
Dat ging niet, als je wilt installeren moet je wel op internet kunnen.
refo schreef:Als je wel mail ontvangt, maar niet verzendt heb je een verkeerde wifi-verbinding.
Mogelijk is je eigen signaal een tijdje uitgevallen geweest en heeft je computer zijn heil gezocht bij een onbeveiligde wifi-verbinding in de buurt. Meestal zijn die niet zo sterk door alle extra muren, zodat je internet het ook niet prettig doet.
Dat is het ook niet, de experia box staat naast mn scherm, en alle lampjes branden en bleven branden.
En het was gisteren 4 x en zonet kon ik nog net mn ingekomen mails lezen, en viel internet alweer uit.
Ik heb hem opnieuw opgestart (duurde heel lang) en gereset.
Dochter kwam net thuis en die heeft nu een vermoeden dat het misschien in symbaloo zou kunnen zitten. Mijn man heeft dat op zijn account, hij vond het wel handig.
Ik helemaal niet, dus heb het er even afgegooid. Eens kijken of dat helpt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Nee, ik kom internet gewoon niet meer op, ik heb geen pijltje meer dan en ik kan dus niets aanklikken.
Ah, je hele computer "bevriest" eigenlijk dus? Je hoort wel mails binnenkomen bijvoorbeeld, maar muis en toetsenbord en dergelijke werken niet meer?
Dan heeft het niets met internet te maken maar met je computer zelf.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef: Nee, ik kom internet gewoon niet meer op, ik heb geen pijltje meer dan en ik kan dus niets aanklikken.
Ah, je hele computer "bevriest" eigenlijk dus? Je hoort wel mails binnenkomen bijvoorbeeld, maar muis en toetsenbord en dergelijke werken niet meer?
Dan heeft het niets met internet te maken maar met je computer zelf.
Ook niet, want ik kan gewoon in Word werken, en Excel, ik kan conceptmails uittypen. :)
Hij doet vrijwel alles, behalve het internet. :jongle
Ken jij Symbaloo en de eventuele "gevaren" ervan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef: Nee, ik kom internet gewoon niet meer op, ik heb geen pijltje meer dan en ik kan dus niets aanklikken.
Ah, je hele computer "bevriest" eigenlijk dus? Je hoort wel mails binnenkomen bijvoorbeeld, maar muis en toetsenbord en dergelijke werken niet meer?
Dan heeft het niets met internet te maken maar met je computer zelf.
Ook niet, want ik kan gewoon in Word werken, en Excel, ik kan conceptmails uittypen. :)
Hij doet vrijwel alles, behalve het internet. :jongle
Ken jij Symbaloo en de eventuele "gevaren" ervan?
Nee nooit mee gewerkt, maar het zou er wel mee te maken kunnen hebben omdat Chrome een extensie toevoegt van Symbaloo. Je kunt in Chrome rechtsbovenin op die 3 puntjes klikken, dan kiezen voor instellingen, dan staat links bovenin "Extensies". Hier kun je Symbaloo eventueel uitschakelen.
En Internet Explorer staat er standaard op, die hoef je niet apart te installeren, dat blauwe letter E icoon.
Of je installeert Firefox als het wel werkt, dan weet je in ieder geval zeker dat het aan Chrome ligt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Symbaloo heb ik zelf ook wel eens gebruikt; ik was er niet van onder de indruk, dus inmiddels er weer afgegooid.
Maar volgens mij is dat niet meer of minder dan een startpagina, waarop je allerlei linkjes kan plaatsen.

Wat je nog wel zou kunnen doen, Mara, is Chrome deïnstalleren en opnieuw (downloaden en) installeren. Waarschijnlijk ben je dan ook van het probleem af, en het is maar een paar minuten werk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef: Nee, ik kom internet gewoon niet meer op, ik heb geen pijltje meer dan en ik kan dus niets aanklikken.
Ah, je hele computer "bevriest" eigenlijk dus? Je hoort wel mails binnenkomen bijvoorbeeld, maar muis en toetsenbord en dergelijke werken niet meer?
Dan heeft het niets met internet te maken maar met je computer zelf.
Ook niet, want ik kan gewoon in Word werken, en Excel, ik kan conceptmails uittypen. :)
Hij doet vrijwel alles, behalve het internet. :jongle
Ken jij Symbaloo en de eventuele "gevaren" ervan?
Nee nooit mee gewerkt, maar het zou er wel mee te maken kunnen hebben omdat Chrome een extensie toevoegt van Symbaloo. Je kunt in Chrome rechtsbovenin op die 3 puntjes klikken, dan kiezen voor instellingen, dan staat links bovenin "Extensies". Hier kun je Symbaloo eventueel uitschakelen.
Dat had ik inmiddels gedaan.
ejvl schreef:En Internet Explorer staat er standaard op, die hoef je niet apart te installeren, dat blauwe letter E icoon.
Of je installeert Firefox als het wel werkt,
Dat zou dan inderdaad de volgende optie worden, maar op zich vind ik chrome prettiger dan I.E. dat hadden we op onze vorige pc.
Tiberius schreef:Wat je nog wel zou kunnen doen, Mara, is Chrome deïnstalleren en opnieuw (downloaden en) installeren. Waarschijnlijk ben je dan ook van het probleem af, en het is maar een paar minuten werk.
Dat gaan we dan maar eens doen. Internet blijft het gelukkig voorlopig nu goed doen.
Tiberius schreef:Maar volgens mij is dat niet meer of minder dan een startpagina, waarop je allerlei linkjes kan plaatsen.
Het zijn net apps op je telefoon. Ikzelf vind zoiets geen meerwaarde hebben, mijn man vond het wel handig.
Maar ja, je gaat toch eerst verzinnen waar het nu aan zou kunnen liggen? Voorzover ik weet heb ik geen verdachte sites bezocht, maar een vervelend virus kan natuurlijk ook gewoon van AD of ander veelgelezen site komen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Als je bij kliksafe zitzit heb je als inkomende mailserver: pop3.kliksafe.nl. Dat kun je overal instellen, waar je ook bent en onder welke wifi je ook werkt.
Voor uitgaande mail heb je als mailserver: smtp.kliksafe.nl. Dat werkt echter niet als je op een andere wifi zit. Dan heb je de mailserver van de provider nodig die dat internetsignaal verzorgt. Zit die bij routit, dan moet je als uitgaande mailserver instellen: smtp.routit.net.

Als dus je wifi uitvalt gaat je computer automatisch een signaal zoeken dat werkt. Inmiddels kan je eigen internetsignaal allang weer werken, dan zit je mogelijk toch helemaal niet met je eigen router verbonden, maar met die van iemand anders. Dan kun je wel mail ontvangen, maar om te verzenden heb je de mailserver nodig die die andere router gebruikt.
Dat andere signaal is mogelijk helemaal niet zo sterk, maar zolang er enig signaal is, gaat je computer niet op zoek naar een beter. Dan wordt je internet erg onhandelbaar. Start je opnieuw op dan wordt de beste weer verbinding opgezocht en dat is dan meestal je eigen router.

Deze symptomen lees ik in het verhaal. Je router kan vrolijk knipperen, je kunt er boven op gaan staan, maar zolang je met de buurman verbinding hebt heb je er niets aan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

refo schreef:Als je bij kliksafe zitzit heb je als inkomende mailserver: pop3.kliksafe.nl. Dat kun je overal instellen, waar je ook bent en onder welke wifi je ook werkt.
De experia is toch exclusief van KPN/planet, Dan kan ik toch niet bij kliksafe zitten?
Tiberius schreef:Symbaloo heb ik zelf ook wel eens gebruikt; ik was er niet van onder de indruk, dus inmiddels er weer afgegooid.
Maar volgens mij is dat niet meer of minder dan een startpagina, waarop je allerlei linkjes kan plaatsen.
Vooralsnog lijkt het erop dat de oorzaak toch in symbaloo zat. Sinds ik dat eraf gegooid heb, heb ik geen last meer gehad en heb chrome nog niet eens opnieuw hoeven installeren.
Je schrikt toch een beetje als zo iets raars gebeurt, want dan denk je aan een virus en dat betekent meestal een nieuwe computer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Een vraag:

Bericht door helma »

Wie weet het....Sinds de laatste update van mijn Shield tablet heb ik moeite met de Kindle app. Als ik een boek wil lezen past de bladzij niet op het scherm, aan de rechterkant valt een gedeelte weg. Ik kan de pagina wel heen en weer schuiven, maar als ik wil lezen moet ik dat met elke regel doen. Dat is niet handig. Omdat het gelijk na de update begon, denk ik dat daar de oorzaak ligt. Maar wat kan ik er aan doen?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

@Mara, een virus is echt niet direct een nieuwe computer hoor. Hooguit een herinstallatie
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Weet iemand hoe het zit met de weeknummers van de kalender?
Ik heb een afspraak lopen om in de even weken iets te doen. Nu kreeg ik een reactie van iemand die zei: tot vrijdag dus (deze week). Maar daar had ik niet op gerekend.
Nu staat in de agenda in mijn mobiel dat het deze week de tiende week is, maar op sites zie ik dat het de negende is. Wat is nu waar?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Weet iemand hoe het zit met de weeknummers van de kalender?
Ik heb een afspraak lopen om in de even weken iets te doen. Nu kreeg ik een reactie van iemand die zei: tot vrijdag dus (deze week). Maar daar had ik niet op gerekend.
Nu staat in de agenda in mijn mobiel dat het deze week de tiende week is, maar op sites zie ik dat het de negende is. Wat is nu waar?
Volgens de GBS-kalender is het nu week 9.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Weet iemand hoe het zit met de weeknummers van de kalender?
Ik heb een afspraak lopen om in de even weken iets te doen. Nu kreeg ik een reactie van iemand die zei: tot vrijdag dus (deze week). Maar daar had ik niet op gerekend.
Nu staat in de agenda in mijn mobiel dat het deze week de tiende week is, maar op sites zie ik dat het de negende is. Wat is nu waar?
Volgens de GBS-kalender is het nu week 9.
Ik durf bijna niet te vragen of die betrouwbaar is... ;)

Ik heb nog even verder gekeken, en dit gevonden op wikipedia. Toch wel interessant, en als de GBS consequent is in het handhaven van de zondag als eerste dag van de week, zouden ze toch af kunnen wijken van wat gangbaar is.
Het weeknummer is het volgnummer dat een week in een kalenderjaar krijgt. Volgens de internationale standaard ISO 8601 is de eerste week van een jaar de week die vier of meer dagen van dat kalenderjaar bevat. Omdat maandag als eerste dag van de week wordt beschouwd, komt het erop neer dat week 1 de week is, waarin de eerste donderdag van dat jaar zit, en de week waar 4 januari in valt. 1 februari valt altijd in week 5. Ter illustratie: met deze methode valt vrijdag 17 februari 2017 in week 7.

In sommige landen wordt een andere methode gebruikt, zodat het weeknummer per land kan afwijken. In bijvoorbeeld de Verenigde Staten en Japan begint de week op zondag, en is de week waarin 1 januari valt de eerste week van het jaar.
Volgens deze redenering wijkt de kalender in mijn mobiel dus af. Dat is jammer. Zou dat komen omdat het een iphone is (dus Amerikaans)?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Een vraag:

Bericht door windorgel »

Ook de GBS houdt de gangbare weeknummers aan. Het is nu week 9. 1 januari viel in week 52 van 2016. Eens in de paar jaar is er een week 53.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

De Francien (van de mooie kattentekeningen) familyweekplanner meldt dat dit week 9 is.
We moesten eerst wel wennen aan deze kalender die de week op maandag laat beginnen en op zondag laat eindigen.
Want wanneer start dan officieel week 10, op zondag al of toch op maandag :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie