Vraag (pc en internet)

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
ZWP schreef:
-DIA- schreef:
Dat is ook normaal, maar hier zie ik een grijze pagina met enkel in de linkerbovenhoek de tekst:
Access denied: min limit
En als je even je 'cache' van je browser leeghaalt? En/of cookies verwijdert?
Geen idee hoe dat moet
Waarschijnlijk helpt dat wel.
Hoe het moet: kijk hier eens:
http://help.revealit.nl/kb/cache-legen/
Bovenstaande gedaan en ik heb weer beeld. Maar niet alles is opgelost. De pc is ongemeen traag (of juist heel gemeen!), en soms kun je niet meer voor- noch achterwaarts. Dan moet er geweld gebruikt worden: Stekker eruit, en opnieuw starten in veilige modus. Voorts maakt ie een grimmig brommend geluid, alsof ie kwaad is, of een zware last te torsen heeft... En als je dan op een link klikt moet je soms wel erg lang wachten voor dat je iets ziet bewegen... Ik weet niet veel, dat is bekend, maar wat dit is weet ik in het geheel niet. Laten we zeggen dat het ten uiterste irritant is, om zo te zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook wachtwoorden moeten soms opnieuw ingesteld worden, omdat ie je zo uitlogt alhoewel je hem bevel hebt gegeven ww onthouden. Maar niks ervan: meneer de pc (m/v) logt me de laatste tijd steeds weer vrolijk uit. En dat hadden we echt niet afgesproken! Soms krijg je echt grijze haren van dat ding! Je zou hem toch! :cry
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ik krijg de laatste tijd pop-ups voor een upgrade van Office. Ik gebruik nu bv. Word 2010, en in de praktijk blijkt dat bestanden gemaakt met Word 2003 soms niet meer goed over te zetten zijn naar Word 2010. Het betreft met name bestanden met beeldmateriaal. Verder zijn er fonts die niet meer te gebruiken zijn. Nu is er blijkbaar een nieuwe versie. Heb al gehoord dat deze nog meer afwijkt van de 2010 versie. Weet iemand of ik bestanden van Word 2010 onbeschadigd en bewerkbaar kan behouden met een nieuwe versie van Office?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Ik krijg de laatste tijd pop-ups voor een upgrade van Office. Ik gebruik nu bv. Word 2010, en in de praktijk blijkt dat bestanden gemaakt met Word 2003 soms niet meer goed over te zetten zijn naar Word 2010. Het betreft met name bestanden met beeldmateriaal. Verder zijn er fonts die niet meer te gebruiken zijn. Nu is er blijkbaar een nieuwe versie. Heb al gehoord dat deze nog meer afwijkt van de 2010 versie. Weet iemand of ik bestanden van Word 2010 onbeschadigd en bewerkbaar kan behouden met een nieuwe versie van Office?
Word 2010 heeft (evenals Word 2007) bestandsformaat .docx. Ik weet niet of je naar Word 2013 of 2016 gaat, maar in beide gevallen zullen bestanden gemaakt met Word 2010 zonder problemen werken.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef:
-DIA- schreef:Ik krijg de laatste tijd pop-ups voor een upgrade van Office. Ik gebruik nu bv. Word 2010, en in de praktijk blijkt dat bestanden gemaakt met Word 2003 soms niet meer goed over te zetten zijn naar Word 2010. Het betreft met name bestanden met beeldmateriaal. Verder zijn er fonts die niet meer te gebruiken zijn. Nu is er blijkbaar een nieuwe versie. Heb al gehoord dat deze nog meer afwijkt van de 2010 versie. Weet iemand of ik bestanden van Word 2010 onbeschadigd en bewerkbaar kan behouden met een nieuwe versie van Office?
Word 2010 heeft (evenals Word 2007) bestandsformaat .docx. Ik weet niet of je naar Word 2013 of 2016 gaat, maar in beide gevallen zullen bestanden gemaakt met Word 2010 zonder problemen werken.
Volgens mij zal het dan 2016 worden. 2007 heb ik volgens mij nooit gehad, en ben van 97 naar 2010 gegaan en niet zoals ik hierboven zei 2003. Het overzetten en bewerken van Word 97 naar Word 2010 geeft hier dus wel wat problemen. Dat is dus overzetten van doc. naar docx. Tekst gaat wel vrij vlot, maar beeld niet, dan wil ie wel es vastlopen of een beeld is beschadigd of is helemaal weg.
Als de nieuwe versie van Word gewoon docx blijft zullen er wellicht minder problemen voorkomen? Ik veronderstel maar wat want ik weet net zoveel van computers als van laptops of tablets. Dat is dan zo ongeveer, naar een ruwe schatting omtrent 0,05 % van het hoogstnodige, wat gekend moet worden om met deze technologie te handelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:
Jeremiah schreef:
-DIA- schreef:Ik krijg de laatste tijd pop-ups voor een upgrade van Office. Ik gebruik nu bv. Word 2010, en in de praktijk blijkt dat bestanden gemaakt met Word 2003 soms niet meer goed over te zetten zijn naar Word 2010. Het betreft met name bestanden met beeldmateriaal. Verder zijn er fonts die niet meer te gebruiken zijn. Nu is er blijkbaar een nieuwe versie. Heb al gehoord dat deze nog meer afwijkt van de 2010 versie. Weet iemand of ik bestanden van Word 2010 onbeschadigd en bewerkbaar kan behouden met een nieuwe versie van Office?
Word 2010 heeft (evenals Word 2007) bestandsformaat .docx. Ik weet niet of je naar Word 2013 of 2016 gaat, maar in beide gevallen zullen bestanden gemaakt met Word 2010 zonder problemen werken.
Volgens mij zal het dan 2016 worden. 2007 heb ik volgens mij nooit gehad, en ben van 97 naar 2010 gegaan en niet zoals ik hierboven zei 2003. Het overzetten en bewerken van Word 97 naar Word 2010 geeft hier dus wel wat problemen. Dat is dus overzetten van doc. naar docx. Tekst gaat wel vrij vlot, maar beeld niet, dan wil ie wel es vastlopen of een beeld is beschadigd of is helemaal weg.
Als de nieuwe versie van Word gewoon docx blijft zullen er wellicht minder problemen voorkomen? Ik veronderstel maar wat want ik weet net zoveel van computers als van laptops of tablets. Dat is dan zo ongeveer, naar een ruwe schatting omtrent 0,05 % van het hoogstnodige, wat gekend moet worden om met deze technologie te handelen.
Dat is hoogstwaarschijnlijk.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Weet iemand hoe het komt dat ik live mail niet kan openen met Firefox? Waarom lukt dat niet? Het lukt alleen met Internet Explorer, en Internet Explorer is stuk, dus moet ik via Firefox, Chrome of Edge. Weet iemand raad?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ik heb een radio met DAB+ gekocht. Tot mijn verbazing kon ik meteen classicfm afspelen, zondet dat ik 'm op de wifi had aangesloten. Zover ik weet, is classicfm alleen op internet of kabel te beluisteren.
Heeft dat iets met radionetwerken te maken? Ik hoor wel eens reclame die gaat over datavrij radio/muziek luisteren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ja, zo werkt dat. Het is digitaal, maar voor de gebruiker is het net een radio.Vraag niet hoe 't kan, maar geniet ervan.
Google maar eens op digital audio broadcasting.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Nog één poging dan: Misschien zijn er lezers die wat technisch onderlegd zijn.
Is het mogelijk om live mail met verschillende browsers te openen? Het werkt bij mij alleen met Internet Explorer en Edge. Internet Explorer is kapot, d.w.z. dat ie veel niet meer kan weergeven en vooral 'betaalsites' zijn niet goed te gebruiken met Explorer. Je krijgt dan webpagina's waarin de witte achtergrond grijs wordt. Volgens een deskundige is Explorer niet te vervangen, dus werd Firefox of Chrome geadviseerd.
Nadeel: Ik kan daar Live Mail niet openen. Live Mail ziet me als een indringer, en ik moet bevestigen dat het account van mij is. Ik weet geen wachtwoord, maar dat is geen probleem omdat Explorer mijn ww heeft onthouden. Bij Firefox of Chrome weet ik dus niet hoe ik binnen moet komen. Er is me ook al gezegd om een nieuw mailaccount aan te maken. Kan dat nu echt niet anders? In principe zou ik als leek denken dat de brouwer er niet toe doet, als je het wachtwoord maar kent, en wellicht dat daar het probleem ligt? Het ww veranderen lijkt me technisch gezien ook niet makkelijk, want ik zie nergens waar ik dat kan veranderen, of je moet je oude ww kennen, en die weet ik niet meer. Geen probleem bij de slecht werkende Explorer maar wel in andere browsers. Bovendien werken links (als ik eens via een andere browser binnenkwam, (weet niet meer hoe), die ik open via Live Mail niet in andere browsers. Er wordt dan een waarschuwing afgegeven dat iemand in mijn Mailaccount is binnengedrongen via Firefox. Nou die binnendringer was dan niemand anders als ikzelf. :bobo

Niemand die het weet? Ja ik snap wel dat dit geen computerforum is, maar je weet nooit of er een verdwaalde kenner is die dit leest.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Nog één poging dan: Misschien zijn er lezers die wat technisch onderlegd zijn.
Is het mogelijk om live mail met verschillende browsers te openen? Het werkt bij mij alleen met Internet Explorer en Edge. Internet Explorer is kapot, d.w.z. dat ie veel niet meer kan weergeven en vooral 'betaalsites' zijn niet goed te gebruiken met Explorer. Je krijgt dan webpagina's waarin de witte achtergrond grijs wordt. Volgens een deskundige is Explorer niet te vervangen, dus werd Firefox of Chrome geadviseerd.
Nadeel: Ik kan daar Live Mail niet openen. Live Mail ziet me als een indringer, en ik moet bevestigen dat het account van mij is. Ik weet geen wachtwoord, maar dat is geen probleem omdat Explorer mijn ww heeft onthouden. Bij Firefox of Chrome weet ik dus niet hoe ik binnen moet komen. Er is me ook al gezegd om een nieuw mailaccount aan te maken. Kan dat nu echt niet anders? In principe zou ik als leek denken dat de brouwer er niet toe doet, als je het wachtwoord maar kent, en wellicht dat daar het probleem ligt? Het ww veranderen lijkt me technisch gezien ook niet makkelijk, want ik zie nergens waar ik dat kan veranderen, of je moet je oude ww kennen, en die weet ik niet meer. Geen probleem bij de slecht werkende Explorer maar wel in andere browsers. Bovendien werken links (als ik eens via een andere browser binnenkwam, (weet niet meer hoe), die ik open via Live Mail niet in andere browsers. Er wordt dan een waarschuwing afgegeven dat iemand in mijn Mailaccount is binnengedrongen via Firefox. Nou die binnendringer was dan niemand anders als ikzelf. :bobo

Niemand die het weet? Ja ik snap wel dat dit geen computerforum is, maar je weet nooit of er een verdwaalde kenner is die dit leest.
Livemail is niet browserafhankelijk. Probeer dit eens.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/923737
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef:
-DIA- schreef:Nog één poging dan: Misschien zijn er lezers die wat technisch onderlegd zijn.
Is het mogelijk om live mail met verschillende browsers te openen? Het werkt bij mij alleen met Internet Explorer en Edge. Internet Explorer is kapot, d.w.z. dat ie veel niet meer kan weergeven en vooral 'betaalsites' zijn niet goed te gebruiken met Explorer. Je krijgt dan webpagina's waarin de witte achtergrond grijs wordt. Volgens een deskundige is Explorer niet te vervangen, dus werd Firefox of Chrome geadviseerd.
Nadeel: Ik kan daar Live Mail niet openen. Live Mail ziet me als een indringer, en ik moet bevestigen dat het account van mij is. Ik weet geen wachtwoord, maar dat is geen probleem omdat Explorer mijn ww heeft onthouden. Bij Firefox of Chrome weet ik dus niet hoe ik binnen moet komen. Er is me ook al gezegd om een nieuw mailaccount aan te maken. Kan dat nu echt niet anders? In principe zou ik als leek denken dat de brouwer er niet toe doet, als je het wachtwoord maar kent, en wellicht dat daar het probleem ligt? Het ww veranderen lijkt me technisch gezien ook niet makkelijk, want ik zie nergens waar ik dat kan veranderen, of je moet je oude ww kennen, en die weet ik niet meer. Geen probleem bij de slecht werkende Explorer maar wel in andere browsers. Bovendien werken links (als ik eens via een andere browser binnenkwam, (weet niet meer hoe), die ik open via Live Mail niet in andere browsers. Er wordt dan een waarschuwing afgegeven dat iemand in mijn Mailaccount is binnengedrongen via Firefox. Nou die binnendringer was dan niemand anders als ikzelf. :bobo

Niemand die het weet? Ja ik snap wel dat dit geen computerforum is, maar je weet nooit of er een verdwaalde kenner is die dit leest.
Livemail is niet browserafhankelijk. Probeer dit eens.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/923737
Maar dit gaat toch over Internet Explorer? Het probleem is eigenlijk Live Mail dat in andere browsers mijn ww niet kent. Explorer heeft die onthouden, anderen niet.
En zou Internet Explorer dan WEL te repareren zijn? Want die heeft een heel handig systeem voor Favorieten en het beheren van Favorieten. Ik vind in elke browser nadelen t.o.v. een goedwerkende Internet Explorer.
Volgens een pc-deskundige is Explorer niet te vervangen omdat die standaard bij de pc hoort.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Kun je helemaal niet meer in Explorer komen? Misschien kun je bij de opties kijken waar de wachtwoorden opgeslagen zijn?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Kun je helemaal niet meer in Explorer komen? Misschien kun je bij de opties kijken waar de wachtwoorden opgeslagen zijn?
Ik werk nog meest met Explorer (mijn favorieten staan daar netjes ingedeeld). Alleen de pagina's worden niet goed weergegeven, bv. wit wordt grijs, en wordt afgeraden om nog voor bv. bankzaken te gebruiken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Kun je helemaal niet meer in Explorer komen? Misschien kun je bij de opties kijken waar de wachtwoorden opgeslagen zijn?
Ik werk nog meest met Explorer (mijn favorieten staan daar netjes ingedeeld). Alleen de pagina's worden niet goed weergegeven, bv. wit wordt grijs, en wordt afgeraden om nog voor bv. bankzaken te gebruiken.
Moet je opnieuw Internet Explorer downloaden via internet. Dan wordt de oude vervangen of die kun je dan i.e.g. weggooien.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Een vraag:

Bericht door Curatorium »

Maar dan ben je wel je wachtwoord kwijt..
Plaats reactie