laptop probleem

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

laptop probleem

Bericht door Egbert »

Voordat ik me scheel ga betalen aan reparatiekosten of zowiezo aanhelpdesk kosten, probeer ik eerst mijn probleem aan jullie nerds voor te leggen.
Mijn probleem is als volgt: Mijn laptop [Igo 6208 van Packard bell] doet het niet goed meer. Bij opstarten valt deze [na eerst héél kort een waarschuwing te geven, te kort om te lezen] na korte tijd weer uit. Wel blijft het aan/uit lampje branden, de batterijindicator geeft ook vol aan. Het is w.s. een hardware probleem want in de korte tijd dat'tie het doet kan ik alles. Mijn vermoeden is dat de batterij niet helemaal meer jofel is [wishfull thinking?] Komt dit bekend voor en wat zijn zowiezo de kentekenen van een defecte batterij. :i

[Aangepast op 21/9/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Voordat ik me scheel ga betalen aan reparatiekosten of zowiezo aanhelpdesk kosten, probeer ik eerst mijn probleem aan jullie nerds voor te leggen.
Mijn probleem is als volgt: Mijn laptop [Igo 6208 van Packard bell] doet het niet goed meer. Bij opstarten valt deze [na eerst héél kort een waarschuwing te geven, te kort om te lezen] na korte tijd weer uit. Wel blijft het aan/uit lampje branden, de batterijindicator geeft ook vol aan. Het is w.s. een hardware probleem want in de korte tijd dat'tie het doet kan ik alles. Mijn vermoeden is dat de batterij niet helemaal meer jofel is [wishfull thinking?] Komt dit bekend voor en wat zijn zowiezo de kentekenen van een defecte batterij. :i

[Aangepast op 21/9/04 door Egbert]
Zou het kunnen zijn dat je scherm kaput is? Een connector dan, wel te verstaan?! Stoptie misschien toevallig nadat je aan het scherm hebt gezeten? Of valt'ie altijd na een zelfde tijd uit?!

[Aangepast op 21/9/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Voordat ik me scheel ga betalen aan reparatiekosten of zowiezo aanhelpdesk kosten, probeer ik eerst mijn probleem aan jullie nerds voor te leggen.
Mijn probleem is als volgt: Mijn laptop [Igo 6208 van Packard bell] doet het niet goed meer. Bij opstarten valt deze [na eerst héél kort een waarschuwing te geven, te kort om te lezen] na korte tijd weer uit. Wel blijft het aan/uit lampje branden, de batterijindicator geeft ook vol aan. Het is w.s. een hardware probleem want in de korte tijd dat'tie het doet kan ik alles. Mijn vermoeden is dat de batterij niet helemaal meer jofel is [wishfull thinking?] Komt dit bekend voor en wat zijn zowiezo de kentekenen van een defecte batterij. :i

[Aangepast op 21/9/04 door Egbert]
Zou het kunnen zijn dat je scherm kaput is? Een connector dan, wel te verstaan?! Stoptie misschien toevallig nadat je aan het scherm hebt gezeten? Of valt'ie altijd na een zelfde tijd uit?!

[Aangepast op 21/9/04 door Pim]
Ik dacht er eerst ook aan maar na een grondige studie heb ik dat probleem afgeschreven. Want dan zou de pc gewoon uitgeschakeld moeten kunnen worden want mijn aan/uit knoppie heb ik geconfigureerd als stop knop, ook met ctrl-alt-del. wil deze niet meer uit, althans ik zeg wel uit maar ik bedoel dus dat het aan lichtje blijft branden. [begrijp je het nog?]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
limosa

Bericht door limosa »

een igo 6208 kan toch nog niet heel oud zijn? introductie in 2003 volgens de site van PB zelf, is -ie al uit de garantie eigenlijk?

in een laptop zit toch altijd wel een programmaatje om de batterijen te checken? kijk eens wat die zeggen en hoe snel ze leeglopen. als je de laptop gewoon aan het snoer legt, dus zonder de accu te gebruiken gaat -ie dan ook uit? en als je in "veilige modus" opstart? gaat -ie uit als je werkt of als je niks doet, kijk eens naar de instellingen voor energie besparen en zet alles uit, dus veel stroomverbruik maar altijd aan en geen screensaver
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Sluit eens een monitor aan. Als het aan/uit lampje brandt zou je weleens alleen geen beeld kunnen hebben. De tijd dat ctrl/alt/del de computer uit zet is toch allang voorbij?

Kijk ook op http://www.helpmij.nl
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa
een igo 6208 kan toch nog niet heel oud zijn? introductie in 2003 volgens de site van PB zelf, is -ie al uit de garantie eigenlijk?
Nee hij is geboren in mei 2003 dus je ziet het al meer dan een jaar oud, nu schijnen ze in België bij wet twee jaar garantie te moeten geven dus denk ik maar naar België te verkassen.
Oorspronkelijk gepost door limosa
in een laptop zit toch altijd wel een programmaatje om de batterijen te checken? kijk eens wat die zeggen en hoe snel ze leeglopen. als je de laptop gewoon aan het snoer legt, dus zonder de accu te gebruiken gaat -ie dan ook uit? en als je in "veilige modus" opstart? gaat -ie uit als je werkt of als je niks doet, kijk eens naar de instellingen voor energie besparen en zet alles uit, dus veel stroomverbruik maar altijd aan en geen screensaver
Zowel op netsnoer als batterij gaat deze uit en nu is het zelfs zover dat er geen beeld meer op komt, zelfs het onderstaand advies van Refo hielp niet want ook een extern beeld scherm gaf het zelfde probleem.
Oorspronkelijk gepost door refo
Sluit eens een monitor aan. Als het aan/uit lampje brandt zou je weleens alleen geen beeld kunnen hebben. De tijd dat ctrl/alt/del de computer uit zet is toch allang voorbij?

Kijk ook op http://www.helpmij.nl
Ja misschien is die tijd voor jou voorbij maar in het vooruitstrevende R'dam werken we nog met W98 en daar is nog schering en inslag het werken met CTRL-Alt-del. :thu Maar jouw ander advies heeft mij een beetje opweg geholpen. Op Helpmij.nl stond excact het zelfde probleem en dat werd opsturen geblazen, dus ik denk dat ik maar eens een briefje stuur naar P en B. :#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

Laptop laadde niet meer op en we brachten hem terug naar de winkel.
Na 2 weken kregen we hem weer terug, moederbord was vervangen.
Mijn man zet alles er weer op, want hij was helemaal "schoongemaakt".
En de volgende dag blijft alles donker. Hij doet niks.
Dus wederom terug naar de reparatie.
Laptop is pas 7 maanden oud, we hebben hem begin januari gekocht.
Ik moet wel zeggen, de helpdesk is uiterst vriendelijk en we hoefden deze keer niet naar de winkel, maar mochten hem meegeven
met een koerier en hij wordt ook weer thuisgebracht. :super
Maar is deze laptop niet wat snel kapot, of is het gewoon pech, kan dit gebeuren?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: laptop probleem

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat het gewoon pech is; dat je een maandagochtend-product te pakken hebt.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: laptop probleem

Bericht door ejvl »

Als het scherm donker blijft kun je de voeding loskoppelen en ook de batterij eruit halen.
Als hij "hangt" wil dat nog wel eens helpen.
Maar als hij helemaal niets meer doet, ook geen lampjes of draaiende ventilator....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

Pffft, dat was ook mijn veronderstelling, toen hij na een paar uur thuis alweer stuk was.
@ejvl, hij deed echt helemaal niks, hij zou opgeladen moeten zijn geweest, maar zelfs met het snoer, in 2 verschillende stopkontakten (want je denkt nog, misschien ligt het aan het stopkontakt) bleef alles zwart en stil.
Tot nu toe deed hij het vlekkeloos, hij werd nagenoeg elke dag gebruikt.
Gelukkig dat mijn man altijd zo aandringt op back-uppen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: laptop probleem

Bericht door refo »

Sommige merken laptops zyn niet gemaakt voor intensief gebruik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

Welke merken zijn dat?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: laptop probleem

Bericht door Panny »

Mara schreef:Gelukkig dat mijn man altijd zo aandringt op back-uppen. :)
+1:D
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: laptop probleem

Bericht door ejvl »

Packerd Bell bijvoorbeeld of Acer consumentenlijn. Brrr.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: laptop probleem

Bericht door Panny »

Meestal krijg je gewoon waar je voor betaal ;-)
Plaats reactie