Online spel Tanki-online

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door -DIA- »

Dit is geweldig!
Meesterlijk!

Het pakt je en je wordt er meer bedreven in je diepste hartstochten!
Je kan zelfs je tankrijvaardigheid vergroten!
Je kan er uren zoet mee zijn!

Het is het meest realistische oorlogsspel dat er is!!
Beter kan haast niet, want zeg nu zelf,
hierbij vallen de tinnen soldaatjes
compleet in het niet.
Dit is pas echt!

Als we hier bezig gaan kunnen we doen wat in ons aller lust is!
Meesterlijk, nogmaals, ongeëvenaard!
Het beste van wat er op dit gebied is!

Op de praktijk na dan,
maar die komt vanzelf wel.
Alzo doende leert men immers?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 30 mei 2014, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Dodo »

Toe nou.
Mijn kinderen spelen oorlogsspellen die honderd keer realistischer zijn hoor. Ik zou het graag anders zien, maar zo is het wel.

Dat wil niet zeggen dat alles maar moet kunnen, maar tanki-online is nou niet bepaald het ergste of bloederigste spel dat gespeeld wordt. Overdrijven is ook een vak.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Toe nou.
Mijn kinderen spelen oorlogsspellen die honderd keer realistischer zijn hoor. Ik zou het graag anders zien, maar zo is het wel.

Dat wil niet zeggen dat alles maar moet kunnen, maar tanki-online is nou niet bepaald het ergste of bloederigste spel dat gespeeld wordt. Overdrijven is ook een vak.
Als het nog erger kan, dan vraag ik me af wat de makers van zulke spellen beheerst? Of wie hen beheerst?
Ik geef toe dat ik geen expert ben op dit gebied. Maar ik geloof wel dat mijn conclusie er toch niet zo bar ver naast zit.
Misschien dat dit dan een enigszins gekuiste versie is, speciaal ontwikkeld voor 'nette mensen' of mensen met een tere ziel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Cremar »

-DIA- schreef:Dit is geweldig!
Meesterlijk!

Het pakt je en je wordt er meer bedreven in je diepste hartstochten!
Je kan zelfs je tankrijvaardigheid vergroten!
Je kan er uren zoet mee zijn!

Het is het meest realistische oorlogsspel dat er is!!
Beter kan haast niet, want zeg nu zelf,
hierbij vallen de tinnen soldaatjes
compleet in het niet.
Dit is pas echt!

Als we hier bezig gaan kunnen we doen wat in ons aller lust is!
Meesterlijk, nogmaals, ongeëvenaard!
Het beste van wat er op dit gebied is!

Op de praktijk na dan,
maar die komt vanzelf wel.
Alzo doende leert men immers?
Ik ben het wel met je eens. Als je begint te spelen pakt het je helemaal, je wordt er helemaal door bezet, je wil eigenlijk niets anders doen. Tenminste e zo heb ik het ervaren.

Tankionline is vergeleken met andere spellen niet zo realistisch. Maar als je nooit met games te maken hebt vind je dit al heel wat. Het is de vraag of die gewenning goed is.

Age of Empires zal Luther nooit goed keuren. Hier worden wel poppetjes in vermoord en er zit een stukje occultisme in. Ik mocht het vroeger ook niet spelen van m'n ouders.
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Bettler »

-DIA- schreef:Dit is geweldig!
Meesterlijk!

Het pakt je en je wordt er meer bedreven in je diepste hartstochten!
Je kan zelfs je tankrijvaardigheid vergroten!
Je kan er uren zoet mee zijn!

Het is het meest realistische oorlogsspel dat er is!!
Beter kan haast niet, want zeg nu zelf,
hierbij vallen de tinnen soldaatjes
compleet in het niet.
Dit is pas echt!

Als we hier bezig gaan kunnen we doen wat in ons aller lust is!
Meesterlijk, nogmaals, ongeëvenaard!
Het beste van wat er op dit gebied is!

Op de praktijk na dan,
maar die komt vanzelf wel.
Alzo doende leert men immers?
Wat een flauwekul, vooral die laatste drie regels...
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Cremar »

Bettler schreef:Wat een flauwekul, vooral die laatste drie regels...
Mwah vind nog wel meevallen. Alleen kan ik die laatste regels niet helemaal plaatsen. Begrijp niet wat Dia daarmee bedoeld.
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Bettler »

Cremar schreef:
Bettler schreef:Wat een flauwekul, vooral die laatste drie regels...
Mwah vind nog wel meevallen. Alleen kan ik die laatste regels niet helemaal plaatsen. Begrijp niet wat Dia daarmee bedoeld.
Ik lees het als dat dit soort spelletjes een opstap zouden zijn tot 'het echte werk', namelijk geweld.... En dat is flauwekul. Alsof iedereen die zo'n spelletje speelt er agressief van worden. Als je van zo'n spelletje agressief wordt zou ik de oorzaak in jezelf zoeken en niet in een spelletje... Verbieden om die reden is symptoombestrijding, meer niet
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Cremar »

Bettler schreef:
Cremar schreef:
Bettler schreef:Wat een flauwekul, vooral die laatste drie regels...
Mwah vind nog wel meevallen. Alleen kan ik die laatste regels niet helemaal plaatsen. Begrijp niet wat Dia daarmee bedoeld.
Ik lees het als dat dit soort spelletjes een opstap zouden zijn tot 'het echte werk', namelijk geweld.... En dat is flauwekul. Alsof iedereen die zo'n spelletje speelt er agressief van worden. Als je van zo'n spelletje agressief wordt zou ik de oorzaak in jezelf zoeken en niet in een spelletje... Verbieden om die reden is symptoombestrijding, meer niet
Oh zo, er is wat uitleg bij nodig ;)

Ik geloof zeker dat spellen invloed op je gedrag kunnen hebben. Net zoals films en boeken. Alleen lijkt mij dat tankionline dit niet bewerkstelligt. Daar is het te 'onschuldig' voor.
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Bettler »

Cremar schreef: Ik geloof zeker dat spellen invloed op je gedrag kunnen hebben. Net zoals films en boeken
Kunnen we een deel van het Oude Testament ook wel afschaffen.... Oeps.... :D
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Cremar »

Bettler schreef:
Cremar schreef: Ik geloof zeker dat spellen invloed op je gedrag kunnen hebben. Net zoals films en boeken
Kunnen we een deel van het Oude Testament ook wel afschaffen.... Oeps.... :D
Nee, dan lees jij de Bijbel niet in z'n verband.
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Bettler »

Cremar schreef:
Bettler schreef:
Cremar schreef: Ik geloof zeker dat spellen invloed op je gedrag kunnen hebben. Net zoals films en boeken
Kunnen we een deel van het Oude Testament ook wel afschaffen.... Oeps.... :D
Nee, dan lees jij de Bijbel niet in z'n verband.
En oorlogsboeken en -films dan, zou je die dan misschien ook niet 'in z'n verband' moeten zien..? En let op de :D , ik maakte eigenlijk een grapje ;)
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Cremar »

Bettler schreef:En oorlogsboeken en -films dan, zou je die dan misschien ook niet 'in z'n verband' moeten zien..? En let op de :D , ik maakte eigenlijk een grapje ;)
Ja, dat had ik wel door. Maar ik ging er voor de lol serieus op in :nananere
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Bettler »

Maar daarmee komt Luther niet verder ;-) Of toch wel. Het blijft altijd een zaak van het eigen geweten. Om dit te illustreren: Ik heb zelf vroeger heel wat 'slechtere' spelletjes (voor de kenners: Operation Flashpoint, Hidden & Dangerous, Call of Duty, etc.) dan dit gespeeld en ik ben er op geen enkele manier agressiever o.i.d. van geworden. Die reden (van geweldspelletjes wordt je gewelddadig) is dus ook niet houdbaar volgens mij.

Een ander aspect is de 'beleving' van het spelen. En ook daar kun je verschillend in staan. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een ander mens doodde/vermoorde, ik kreeg die neigingen of gedachten ook niet naderhand. Ik heb het zelf altijd gezien als een vorm van behendigheid, snelheid, inzicht en tactiek...

Onze kinderen zijn (gelukkig? :P ) nog niet zo oud, maar als ze die leeftijd zouden krijgen en er zelf om vragen zou ik het, binnen duidelijke kaders!, denk ik wel toestaan. Kaders zoals: zoveel minuten per dag, eerst al je (school)werk af hebben en als je er wel agressiever van wordt of anders gaat doen dan normaal is het meteen afgelopen. Daarnaast zou ik er serieus met ze op ingaan. Bijvoorbeeld meenemen naar een WO II museum of Westerbork o.i.d. Hierdoor gaan ze de zaken, hoop ik, in hun context zien.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door ZWP »

Bettler schreef:Maar daarmee komt Luther niet verder ;-) Of toch wel. Het blijft altijd een zaak van het eigen geweten. Om dit te illustreren: Ik heb zelf vroeger heel wat 'slechtere' spelletjes (voor de kenners: Operation Flashpoint, Hidden & Dangerous, Call of Duty, etc.) dan dit gespeeld en ik ben er op geen enkele manier agressiever o.i.d. van geworden. Die reden (van geweldspelletjes wordt je gewelddadig) is dus ook niet houdbaar volgens mij.

Een ander aspect is de 'beleving' van het spelen. En ook daar kun je verschillend in staan. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een ander mens doodde/vermoorde, ik kreeg die neigingen of gedachten ook niet naderhand. Ik heb het zelf altijd gezien als een vorm van behendigheid, snelheid, inzicht en tactiek...
Dit herken ik eigenlijk ook wel. Ondertussen is er een generatie die zelf die spelletjes heeft gespeeld en nu (jonge) kinderen hebben.
Heb inderdaad ook nooit het gevoel dat het meer was dan een spelletje. En nu ik ouder (en wijzer?) ben geworden speel ik helemaal geen spelletjes meer. Totaal geen behoefte aan, maar als kind is dat anders...
We moeten wat dit betreft ook nuchter blijven.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mannetje »

In mijn dromen speel ik nu nog red alert, dat is al meer dan 10 jaar geleden in het echt geweest...
Ik begon altijd met het mooie strategische, maar op den duur kwam het slechtste mannetje in mij boven en genoot ik ervan om met de tanks overde vijanden heen te rijden... :(
Dat heb ik gelukkig nog nooit in het echt gedaan...

Dus is het een op stapje naar het echte geweld? Nee, maar dergelijke spelletjes kunnen wel een opstapje naar kwade gedachten zijn.

En je kunt je afvragen of oorlog zich überhaupt leent als onderwerp voor een spel.
-
Plaats reactie