Internet grootste bedreiging ?

Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Marco »

dennis schreef:En dan s.v.p. echt de Bijbel. Dus de pagina's van een boek. Niet vanaf een beeldscherm, zoals ik steeds vaker zie.
Dat lijkt erop, maar is niet hetzelfde.
Neem dan een boekrol.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mara »

Wat een bizar nieuws lees ik.
Het blijkt mogelijk te zijn iemand via internet te doden.
Europol waarschuwt voor het gevaar, dat criminelen op afstand, medische apparatuur kunnen beïnvloeden,
zoals pacemakers of insulinepompen.
Het lijkt een gevaar voor de toekomst, maar het is wel zeker reëel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Ezen »

Allemaal bangmakerij.
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mara »

Ezen schreef:Allemaal bangmakerij.
Dat wordt altijd gezegd over nieuwe en onbekende dreigingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Ezen »

Gewoon die dingen niet aan internet hangen.
Klaar.
Spitten en niet moe worden.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

Mara schreef:Wat een bizar nieuws lees ik.
Het blijkt mogelijk te zijn iemand via internet te doden.
Europol waarschuwt voor het gevaar, dat criminelen op afstand, medische apparatuur kunnen beïnvloeden,
zoals pacemakers of insulinepompen.
Het lijkt een gevaar voor de toekomst, maar het is wel zeker reëel.
Nou, dit is wel iets meer dan alleen bangmakerij. We worden met z'n allen gewoon steeds afhankelijker van internet, en dit zijn daar symptomen van.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mara »

dennis schreef:
Mara schreef:Wat een bizar nieuws lees ik.
Het blijkt mogelijk te zijn iemand via internet te doden.
Europol waarschuwt voor het gevaar, dat criminelen op afstand, medische apparatuur kunnen beïnvloeden,
zoals pacemakers of insulinepompen.
Het lijkt een gevaar voor de toekomst, maar het is wel zeker reëel.
Nou, dit is wel iets meer dan alleen bangmakerij. We worden met z'n allen gewoon steeds afhankelijker van internet, en dit zijn daar symptomen van.
Precies!
En het ergste is als je naief bent en denkt: ach, dat loopt zo'n vaart niet.
We zijn er afhankelijker van dan dat we ten diepste (willen) beseffen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Ezen »

Het woordeken 'ten diepste' doet het altijd goed.

Maar echt, het is bangmakerij.
Net zo goed als de koeien niet van de leg gingen toen de stoomtreinen langs raasden met 25 km per uur.
Spitten en niet moe worden.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Marc_44 »

Ezen schreef:Het woordeken 'ten diepste' doet het altijd goed.

Maar echt, het is bangmakerij.
Net zo goed als de koeien niet van de leg gingen toen de stoomtreinen langs raasden met 25 km per uur.
Laat ik er dan iets tegenover stellen:
Jarenlang werd er door hackers, maar ook wel door gewone mensen, gezegd dat de overheid van de VS iedereen zou afluisteren. Dit werd al die jaren afgedaan als bangmakerij, complottheorieën, etc. Het kwam daardoor nooit groot in het nieuws. Het waren immers belachelijke verhalen van die hackers.

Wat bleek: het was waar. De Verenigde Staten hebben een super-computer-systeem proberen te maken dat iedereen in de wereld in de gaten zou houden. En ze zijn er voor een groot deel nog in geslaagd ook.

Daarom geloof ik mensen die direct "bangmakerij" schreeuwen niet meer. Eerst maar eens onderzoeken hoe het zit. Wellicht is het bangmakerij, maar misschien blijkt na onderzoek dat het echt waar is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Tiberius »

Of het daadwerkelijk gebeurt, weet ik niet. Maar het is technisch goed mogelijk.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Ezen »

Marc_44 schreef:
Ezen schreef:Het woordeken 'ten diepste' doet het altijd goed.

Maar echt, het is bangmakerij.
Net zo goed als de koeien niet van de leg gingen toen de stoomtreinen langs raasden met 25 km per uur.
Laat ik er dan iets tegenover stellen:
Jarenlang werd er door hackers, maar ook wel door gewone mensen, gezegd dat de overheid van de VS iedereen zou afluisteren. Dit werd al die jaren afgedaan als bangmakerij, complottheorieën, etc. Het kwam daardoor nooit groot in het nieuws. Het waren immers belachelijke verhalen van die hackers.

Wat bleek: het was waar. De Verenigde Staten hebben een super-computer-systeem proberen te maken dat iedereen in de wereld in de gaten zou houden. En ze zijn er voor een groot deel nog in geslaagd ook.

Daarom geloof ik mensen die direct "bangmakerij" schreeuwen niet meer. Eerst maar eens onderzoeken hoe het zit. Wellicht is het bangmakerij, maar misschien blijkt na onderzoek dat het echt waar is.
Dat is een heel ander verhaal. Afluisteren is wat anders dan beïnvloeden.
ComputerVirussen zouden ook het leven ontwrichten. Het enige wat gebeurt: Norton wordt er rijk van.
We zullen wat meer op handbediening over moeten terugschakelen. Even checken of de bloedgroep klopt.
Van computers moeten we niet lui worden.

Het is net zoiets als wat nu al kan: iemand kan met een witte jas aan het ziekenhuis binnenwandelen en alle bloedtransfusies die bezig zijn van nieuwe zakken voorzien.
Terrorisme is wat het heet: bangmakerij om een land onstabiel te maken. Desnoods met verhalen in de krant. Goedkope truc.
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mara »

Marc_44 schreef:
Ezen schreef:Het woordeken 'ten diepste' doet het altijd goed.

Maar echt, het is bangmakerij.
Net zo goed als de koeien niet van de leg gingen toen de stoomtreinen langs raasden met 25 km per uur.
Laat ik er dan iets tegenover stellen:
Jarenlang werd er door hackers, maar ook wel door gewone mensen, gezegd dat de overheid van de VS iedereen zou afluisteren. Dit werd al die jaren afgedaan als bangmakerij, complottheorieën, etc. Het kwam daardoor nooit groot in het nieuws. Het waren immers belachelijke verhalen van die hackers.

Wat bleek: het was waar. De Verenigde Staten hebben een super-computer-systeem proberen te maken dat iedereen in de wereld in de gaten zou houden. En ze zijn er voor een groot deel nog in geslaagd ook.

Daarom geloof ik mensen die direct "bangmakerij" schreeuwen niet meer. Eerst maar eens onderzoeken hoe het zit. Wellicht is het bangmakerij, maar misschien blijkt na onderzoek dat het echt waar is.
Het boek 1984 was immers ook op louter fantasie berust.
George Orwell had alleen maar een dikke duim.
Het bleek erg mee te vallen, toch :huhu

Het valt mij telkens op dat je als mens met een persoonlijk identificatienummer, voorheen SoFinummer, in ieder bestand staat en alle gegevens zijn gekoppeld.
Je hoeft alleen maar je huisnummer en postcode op te geven, en ze weten precies wie je bent.
Het ene kind betaalt zijn studie zelf, het andere kind in dat gezin moet daarvoor geld inleveren.
Je belastingformulier krijg je grotendeels ingevuld.
Heel handig allemaal, je hoeft zelf steeds minder te doen.
Maar of we er nu allemaal zo gelukkig(er) van worden :quoi

Ik las deze week in de krant over eenzaamheid. Ook jongere mensen, het is een taboe.
Want het betreft normale mensen, met een normaal sociaal leven en een baan.
En toch..... heel eenzaam.
Men is allemaal bezig met mobieltje en internet, digitale vrienden verzamelen, die leuke foto's posten.
Maar de eenzaamheid van die lachebekjes is niet te zien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Ezen »

Je moet columns gaan schrijven.
Kun je lekker ongemotiveerde stukjes schrijven.

......heel eenzaam.
Dat kan niet met een normaal sociaal leven en een baan.
Spitten en niet moe worden.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door WimA »

De techniek - incl. internet - heeft ons grote verbeteringen gebracht. Misschien is dat juist wel een - reëel - gevaar. Daar kunnen we het over hebben.
Maar ga niet beweren dat de techniek - incl.. internet - per saldo de levensstandaard en de welvaart niet heeft verbeterd.

De eenzaamheid bestond vroeger ook helaas, het werd alleen overschaduwd door andere, nog grotere, problemen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mara »

WimA schreef:De techniek - incl. internet - heeft ons grote verbeteringen gebracht. Misschien is dat juist wel een - reëel - gevaar. Daar kunnen we het over hebben.
Maar ga niet beweren dat de techniek - incl.. internet - per saldo de levensstandaard en de welvaart niet heeft verbeterd.

De eenzaamheid bestond vroeger ook helaas, het werd alleen overschaduwd door andere, nog grotere, problemen.
Maakt levensstandaard en welvaart alles goed dan?
Ga eens in een trein of wachtkamer zitten, hebben mensen nog een gesprek met elkaar?
Hoorde je vroeger net zo vaak dat mensen maandenlang dood in hun huis liggen?

Internet brengt ons veel goeds ja, maar de gevaren worden hier en daar wel eens onderschat.
Er breekt in veel huizen zowat paniek uit als internet er langere tijd uitligt.
Al onze gegevens liggen opgeslagen, ergens, gekoppeld en wel.
Als kind werd je vroeger nageroepen soms, dan riep je heel stoer: schelden doet geen zeer, slaan veel meer.
Nu moet de dominee een preek houden, met name voor de jongeren, om vanuit zondag 41 te waarschuwen voor de gevaren van internet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie