Smartphone / E-mobiel

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Smartphone / E-mobiel

Bericht door Gian »

Vage adv. van emobiel in de Terdege trok mijn aandacht. Wel maandprijzen, geen belminuten/bundel oid vermeld.
Nu blijkt voor zover ik op de site vind dat er een vast abbo is van 4,50 p maand. Dan heb je nog niks, want bellen is vanaf de eerste minuut 14 cent!
Neem je een databundel van 400 mb is dat ook 11 euro.

Koop je dus zelf ergens een telefoon, neem je een databundel van 400 mb bel je 200 minuten en verstuur je 100 smsjes a 10 cent ben je totaal 58 euro kwijt.
Bij youfone heb ik een abbo voor een tientjes incl 500 mb data. Vergelijkbaar met het voorbeeld zou je iets van tussen de 12 en 14 euro kwijt zijn.
Er zijn wel kortingen door meerdere abbos binnen een gezin aan te sluiten, ik vind het echter schrikbarend duur.

Maw, als je een filter op je smartphone zou willen zit je vast aan een extreem duur abbonement?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door eilander »

Het zal hier ook wel gaan zoals bij andere dingen. Het is sowieso een kwestie van vraag en aanbod.

Begrijp mij goed: ik zal niet beweren dat iedereen een filter op z'n mobiel moet. Maar ik voor mezelf wel, in elk geval.
Zolang wij refo's allemaal blijven beweren dat het allemaal te duur is en ook nog niet goed werkt, wordt het zeker niet goedkoper. Dan duurt het waarschijnlijk niet lang of men stopt er helemaal mee.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Gian »

eilander schreef: Begrijp mij goed: ik zal niet beweren dat iedereen een filter op z'n mobiel moet. Maar ik voor mezelf wel, in elk geval.
Het gaat me even niet om het filter. Ik vermoed dat een (toch niet werkend) filter averechts werkt, maar daar zullen de meningen over verschillen.
Bovendien vraag ik me af wat het nut van een filter is. Je hebt immers op steeds meer plaatsten gratis wifi. In de trein, in winkelcentra's, restaurants ect.

Anderzijds kan het wel met de noodzakelijke kosten van het filter te maken hebben. Dus is er óf een vast aantal mensen die altijd filtering op de smartphone willen hebben en daar toch voor betalen, of is het filter zo duur in onderhoud dat dit de minimale kosten zijn om gefilterd internet op de smarthpone aan te bieden.

Buiten deze redenen zou ik niet weten waarom ze dit zo duur maken, want bedrijfstechnisch is er niks te verdienen op deze manier.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door helma »

het werkt volgens mij alleen thuis, via je eigen wifi.
De rest van de tijd heb je inderdaad toegang tot allerlei openbare wifi; zonder filter.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Gian »

helma schreef:het werkt volgens mij alleen thuis, via je eigen wifi.
De rest van de tijd heb je inderdaad toegang tot allerlei openbare wifi; zonder filter.
Dat lijkt me niet, want op de site kies je voor een gratis filter of niet. Het is dus sowieso ook zonder filter te verkrijgen. Waarom je dan nog smartphone van e-mobiel zou nemen is me een raadsel.
Ik wil best wat extra betalen om de firma in stand te houden, alleen dit is me wat teveel van het goede.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door helma »

Gian schreef:
helma schreef:het werkt volgens mij alleen thuis, via je eigen wifi.
De rest van de tijd heb je inderdaad toegang tot allerlei openbare wifi; zonder filter.
Dat lijkt me niet, want op de site kies je voor een gratis filter of niet. Het is dus sowieso ook zonder filter te verkrijgen. Waarom je dan nog smartphone van e-mobiel zou nemen is me een raadsel.
Ik wil best wat extra betalen om de firma in stand te houden, alleen dit is me wat teveel van het goede.
wij hebben het nagevraagd maar het is echt zo. Dus zagen we het nut er niet van in, zeker niet tegen het tarief wat gevraagd wordt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Tiberius »

Vreemd.
Want ze melden op hun website:
En we zijn de enige provider die mobiel internetten veilig maakt, met internetfiltering tegen ongewenste websites en informatie
Dat klopt dan niet. Als het via Wifi gaat, filteren Solcon en Kliksafe net zo goed tegen ongewenste websites.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Vreemd.
Want ze melden op hun website:
En we zijn de enige provider die mobiel internetten veilig maakt, met internetfiltering tegen ongewenste websites en informatie
Dat klopt dan niet. Als het via Wifi gaat, filteren Solcon en Kliksafe net zo goed tegen ongewenste websites.
we hebben telefonisch contact gehad. (ik heb het nog even specifiek nagevraagd bij mijn echtgenoot)
Het is dus alleen veilig in je eigen thuissituatie.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Tiberius »

Dan zou ik het niet doen, Gian.
Bij Solcon werkt het precies hetzelfde: als je op een verkeerde site wil, blokkeert hij.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Gian »

Tiberius schreef:Dan zou ik het niet doen, Gian.
Bij Solcon werkt het precies hetzelfde: als je op een verkeerde site wil, blokkeert hij.
Ik was het dan ook geenszins van plan. Het was nou eenmaal de advertentie in een Terdege die mijn aandacht trok.
Ik heb een abbo bij Youfone voor weinig, bevalt me prima.
En thuis internet ik via Solcon ja.. goed gezien. Kan ook overal bij als ik wil. Mijn kinderen niet. Nog niet tenminste, want ik overweeg om bewust het filter helemaal uit te zetten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door ejvl »

helma schreef:
Tiberius schreef:Vreemd.
Want ze melden op hun website:
En we zijn de enige provider die mobiel internetten veilig maakt, met internetfiltering tegen ongewenste websites en informatie
Dat klopt dan niet. Als het via Wifi gaat, filteren Solcon en Kliksafe net zo goed tegen ongewenste websites.
we hebben telefonisch contact gehad. (ik heb het nog even specifiek nagevraagd bij mijn echtgenoot)
Het is dus alleen veilig in je eigen thuissituatie.
Ik neem aan toch ook voor mobiel Internet? (3G of GPRS)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Luther »

Gian schreef: En thuis internet ik via Solcon ja.. goed gezien. Kan ook overal bij als ik wil. Mijn kinderen niet. Nog niet tenminste, want ik overweeg om bewust het filter helemaal uit te zetten.
Kun je deze zin eens nader toelichten? Ik heb wat ervaring, ook met Sietse en oppassende pubers. Ook zij zijn geneigd tot alle kwaad, evenals ikzelf overigens.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:
helma schreef:
Tiberius schreef:Vreemd.
Want ze melden op hun website:
En we zijn de enige provider die mobiel internetten veilig maakt, met internetfiltering tegen ongewenste websites en informatie
Dat klopt dan niet. Als het via Wifi gaat, filteren Solcon en Kliksafe net zo goed tegen ongewenste websites.
we hebben telefonisch contact gehad. (ik heb het nog even specifiek nagevraagd bij mijn echtgenoot)
Het is dus alleen veilig in je eigen thuissituatie.
Ik neem aan toch ook voor mobiel Internet? (3G of GPRS)
Dat zal dan wel niet. Want daar maakt het niet uit of je thuis bent of niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
helma schreef:
Tiberius schreef:Vreemd.
Want ze melden op hun website:
En we zijn de enige provider die mobiel internetten veilig maakt, met internetfiltering tegen ongewenste websites en informatie
Dat klopt dan niet. Als het via Wifi gaat, filteren Solcon en Kliksafe net zo goed tegen ongewenste websites.
we hebben telefonisch contact gehad. (ik heb het nog even specifiek nagevraagd bij mijn echtgenoot)
Het is dus alleen veilig in je eigen thuissituatie.
Ik neem aan toch ook voor mobiel Internet? (3G of GPRS)
Dit laatste klopt. En ik heb Emobiel, dus ik weet wel waar het over gaat.
Jullie hebben dus allebei gelijk: thuis werkt het via wifi en is het dus sowieso gefilterd.
Als je niet thuis bent, maar via mobiel internet werkt, is het ook gefilterd.
Als je niet thuis bent, maar een openbaar wifi gebruikt, kun je natuurlijk ook overal bij. Tja, je kunt ook teveel van een filter verwachten, denk ik.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door ejvl »

Niet teveel naar Mac Donalds dan ;-)
Plaats reactie